Hvornår er man for alvor barnløs??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. april 2011

SSL

Hej søde piger!

Jeg har tænkt et stykke tid over noget, mon jeg er på vej ind i denne gruppe der for mig må være "barnløshed"? Jeg har holdt mig til deabtterne i "prøver at blive gravid", meeen - jeg må erkende at jeg jo har været gravid, har mistet og måske står overfor at min krop ikke vil holde på babyen? Hm, hvad er jeg så? Jeg er barnløs, men endnu ikke i behandling, kun delvist..

Altså, jeg har kontakt med en gynækolog, og jeg var til mit første tjek i Januar måned, min ene æggestok så rigtig fin ud og dannede en god mængde æg.. Den anden kunne hun ane var der, men ikke se rigtig (tarmene sad lidt i vejen).. Som udgangspunkt er jeg sund og rask, i følge blodprøver og hendes smugkiggeri på mig der.. Jeg har testet positivt tre gange, og alle gange mistet, enten biokemisk eller i SA? Jeg ved det ikke konkret, da to af gangene er sket så hurtigt efter jeg fandt ud af at mine test var positive. Sidst jeg havde en SA var jeg i 5+ ugen.. ØV!

Jeg skal til gynækolog imorgen, og jeg er selvfølgelig rigtig spændt på det! Jeg håber jo vi kan starte evt. behandling der, fordi det tyder på min krop udskiller min bebs  

Spørgsmålet er så bare, hører jeg under her? Jeg har ikke turde skrive herinde, fordi at når jeg tænker barnløshedsbehanling, er det med hormonsprøjter, tjek osv, og så må jeg erkende at når man starter barnløshedsbehandling betyder det vel at man kan vente rigtig længe før man opnår graviditet? Dét er vel den største 'frygt' for at jeg er under denne gruppe?

Fortæl mig endelig hvis jeg ikke endnu, hører til herinde.. Men hvis der er andre herinde der har haft det ligesom mig med ikke at holde på barnet, vil jeg rigtig gerne hører jeres historie og bahandling mod dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

nielsen80

Ville da lige ønske dig velkommen. For mig at se er man ufrivillig barnløs, hvis man har problemer med at opnå at få det antal børn man ønsker af fysiologiske årsager(det lød mere teknisk end ment). Du har ret i, at de fleste herinde har problemer med at opnå graviditet, men derfor er du da stadigvæk meget velkommen. Det er enormt rart at have nogle at dele sorger og glæder med, og vi vil meget gerne følge dig i dit videre forløb - også selvom det msåke er lidt anderledes end for de fleste herinde.

for at de kloge kan finde ud af, hvorfor du mister, og du snart står med en fin bebs

Anmeld

12. april 2011

tinasmor

nielsen80 skriver:

Ville da lige ønske dig velkommen. For mig at se er man ufrivillig barnløs, hvis man har problemer med at opnå at få det antal børn man ønsker af fysiologiske årsager(det lød mere teknisk end ment). Du har ret i, at de fleste herinde har problemer med at opnå graviditet, men derfor er du da stadigvæk meget velkommen. Det er enormt rart at have nogle at dele sorger og glæder med, og vi vil meget gerne følge dig i dit videre forløb - også selvom det msåke er lidt anderledes end for de fleste herinde.

for at de kloge kan finde ud af, hvorfor du mister, og du snart står med en fin bebs

Jeg er enig

Anmeld

12. april 2011

baby84

SSL skriver:

Hej søde piger!

Jeg har tænkt et stykke tid over noget, mon jeg er på vej ind i denne gruppe der for mig må være "barnløshed"? Jeg har holdt mig til deabtterne i "prøver at blive gravid", meeen - jeg må erkende at jeg jo har været gravid, har mistet og måske står overfor at min krop ikke vil holde på babyen? Hm, hvad er jeg så? Jeg er barnløs, men endnu ikke i behandling, kun delvist..

Altså, jeg har kontakt med en gynækolog, og jeg var til mit første tjek i Januar måned, min ene æggestok så rigtig fin ud og dannede en god mængde æg.. Den anden kunne hun ane var der, men ikke se rigtig (tarmene sad lidt i vejen).. Som udgangspunkt er jeg sund og rask, i følge blodprøver og hendes smugkiggeri på mig der.. Jeg har testet positivt tre gange, og alle gange mistet, enten biokemisk eller i SA? Jeg ved det ikke konkret, da to af gangene er sket så hurtigt efter jeg fandt ud af at mine test var positive. Sidst jeg havde en SA var jeg i 5+ ugen.. ØV!

Jeg skal til gynækolog imorgen, og jeg er selvfølgelig rigtig spændt på det! Jeg håber jo vi kan starte evt. behandling der, fordi det tyder på min krop udskiller min bebs  

Spørgsmålet er så bare, hører jeg under her? Jeg har ikke turde skrive herinde, fordi at når jeg tænker barnløshedsbehanling, er det med hormonsprøjter, tjek osv, og så må jeg erkende at når man starter barnløshedsbehandling betyder det vel at man kan vente rigtig længe før man opnår graviditet? Dét er vel den største 'frygt' for at jeg er under denne gruppe?

Fortæl mig endelig hvis jeg ikke endnu, hører til herinde.. Men hvis der er andre herinde der har haft det ligesom mig med ikke at holde på barnet, vil jeg rigtig gerne hører jeres historie og bahandling mod dette?

Vil også bare sige velkommen til gruppen. Selvom det er et hårdt sted at erkende, at man måske hører til her, så synes jeg det er en god gruppe med masser af opbakning og gode råd.

De må da til at få fingrene ud og få undersøgt hvad der gør at du mister. Det kan jo være mange forklaringer, men har du selv en teori?  Synes du skulle presse på alt hvad du kan, for at blive udredt så du ikke må igennem den oplevelse igen.

Jeg har netop været ved en super dygtig arkupunktør, der mente at mange aborter kunne forebygges ved at rense livmoderen og hjælpe kroppen til at udskille giftstofferne. Han mente at arkupunktur kunne hjælp på dette og samtidig styrke hormonbalance samt livmoderslimhinde. Ved ikke om du er SÅ desperat endnu og om du tror på at det kan hjælpe, med ellers hedder han Haung og holder til i både Viborg og århus

Anmeld

12. april 2011

Putomanen

Jeg vil da også byde dig velkommen

Jeg er heller ikke startet i behandling. Kæresten og jeg har været igang med PB siden september 09, men det er endnu ikke lykkes desværre. Vi er igang med udrening, og venter nu på (formentlig) at blive henvist til Holbæk til behandling.

Jeg ser mig som en del af denne gruppe, selvom jeg endnu ikke er startet i behandling, fordi PB ikke er lykkes endnu og fordi vi har været/er i udredning...

Anmeld

13. april 2011

SSL

nielsen80 skriver:

Åh, hvor sødt! Mange tak! Jeg har følt mig lidt 'malplaceret' når jeg fortsat læser i "prøver at blive gravid"-gruppen, fordi det er meget opstart på projekt baby, og det er meget de tanker og følelser der er i starten af dét projekt.. Og idet at jeg går til gynækologen for at få tjekket op fordi det har taget sin tid - så følte jeg mere for at læse nogle indlæg herinde og se hvad I herinde går igennem fordi jeg nok mentalt forbereder mig på at det kan være vores rejse for at få baby!  Men tak for den meget dejlige og varme velkomst  

Anmeld

13. april 2011

SSL

baby84 skriver:

Vil også bare sige velkommen til gruppen. Selvom det er et hårdt sted at erkende, at man måske hører til her, så synes jeg det er en god gruppe med masser af opbakning og gode råd.

De må da til at få fingrene ud og få undersøgt hvad der gør at du mister. Det kan jo være mange forklaringer, men har du selv en teori?  Synes du skulle presse på alt hvad du kan, for at blive udredt så du ikke må igennem den oplevelse igen.

Jeg har netop været ved en super dygtig arkupunktør, der mente at mange aborter kunne forebygges ved at rense livmoderen og hjælpe kroppen til at udskille giftstofferne. Han mente at arkupunktur kunne hjælp på dette og samtidig styrke hormonbalance samt livmoderslimhinde. Ved ikke om du er SÅ desperat endnu og om du tror på at det kan hjælpe, med ellers hedder han Haung og holder til i både Viborg og århus

Hej, og tak for den søde velkomst

Jeg har jo holdt mig mest til "prøver at blive gravid"-gruppen, som er en super god gruppe, men jeg føler dog også at det er spørgsmål og henvendelser omkring når man starter hele projektet osv, og ja - så jeg har haft mere ud af at være herinde og læse hvad nogle af jer går igennem Og ja, her virker til at være et super sammenhold og en fantastisk støtte

Øhm, jeg var hos min gynækolog idag, og det var egentlig bare en samtale omkring min psyke, og hvor meget dét påvirker min cycklus, vi smed præventionen for 14 måneder siden, og så gik vi sådan rigtig igang for 8mdr. siden, men vi har ikke brugt prævention overhoved i 14mdr, men de vil tælle vores projekt fra August af, fordi man jo skal have haft smidt præventionen et halvt år inden.. Så de 'rigtige' unersøgelser går igang hvis jeg abortere igen eller at vi når til August.. Så der er faktisk bare ventetid for os, men jeg føler mig jo bare barnløs Så det står stille efter idag med evt. undersøgelser, så det var bare rigitg øv at finde ud af!  Jeg havde jo håbet at hun ville undersøge lidt igen.. Men nej nej  

Må jeg spørge om du også lider under at få gentagende aborter siden du selv har været der? På papirene har jeg vel kun mistet én gang, og det er endda med usikkerhed fra gynækologen, fordi de testede mig negativt fem dage efter aborten.. Så jeg er nok ikke sikker på at det er dét der sker, da vi ikke har endegyldigt bevis andet end testene og forsinket mens som ellers er regelmæssig.. MEN, det lyder da super interassant med ham!! Jeg går meget ind for sådan noget med krop, sind, udrensning osv! Så det lyder spændende, og skulle jeg ligge vejen forbi Jylland til sommer, kan det sagtens være i min interesse! Jeg notere da hans navn!  Og mange tak skal du have for den søde besked!

Anmeld

13. april 2011

AnneP

SSL skriver:

Hej søde piger!

Ville da også lige byde dig velkommen.

Håber du får lige så meget ud af at være inde og læse/deltage i debatterne, som jeg har! -Bare det at vide at man ikke er alene!

Anmeld

13. april 2011

sweet

nu når jeg tænker over det kan det da egentlig også være jeg måske høre til under denne gruppe... da jeg det sidste år har tabt 6 gange... og nu er under udredning... følger lige med her

Anmeld

13. april 2011

SSL

Putomanen skriver:

Jeg vil da også byde dig velkommen

Jeg er heller ikke startet i behandling. Kæresten og jeg har været igang med PB siden september 09, men det er endnu ikke lykkes desværre. Vi er igang med udrening, og venter nu på (formentlig) at blive henvist til Holbæk til behandling.

Jeg ser mig som en del af denne gruppe, selvom jeg endnu ikke er startet i behandling, fordi PB ikke er lykkes endnu og fordi vi har været/er i udredning...

Hej med dig, tak for velkomsten

Jeg er jo sååå ny at jeg altså må spørge dig, hvad er udrening? Men sikke længe I har været igang.. Men jeg krydser i hvert fald lige en masse for Jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.