Han skal nok ville det, når han er klar.
Min søn brugte ble længe, men en dag, da han var 3 år og 9 mdr. bestemte han selv, at når det blev weekend, skulle han ikke bruge ble mere. Fint, tænkte jeg. Da det blev fredag, kom han hjem og var så stolt, for nu brugte han ikke ble mere, og han fik den af. Hele weekenden fortalte han stolt til alle, at nu brugte han ikke ble mere, på trods af at han tissede i bukserne hver gang

Da weekenden var ovre, havde han lært det og havde kun uheld engang imellem.
Med vores tvillingepiger prøvede vi i sommer, hvor de lige var fyldt 3 år, at tage bleerne af dem, men de var simpelthen ikke klar, så efter en uge i kaos og tis i hele huset, fik de dem på igen. Nanna blev så blefri nogle måneder senere. Signe roste hende til skyerne, men havde absolut ikke den mindste interesse i selv at prøve, hverken toilettet eller potten. Det er først nu for et par uger siden, at hun af uvisse grunde pludseligt var motiveret og selv sagde, at nu ville hun ikke have ble på mere. Hun har så brugt et par uger til at lære det, men det går rigtig godt nu.
Med alt det her vil jeg bare sige, at børn er så vidt forskellige, og det er forskelligt, hvornår deres krop er klar til at give signalerne om at de skal på toilettet. Man skal derfor ikke forcere det, da det kun giver gråd og sure miner og kan i værste fald give helt bagslag.
Vi bruger forresten også den med klistermærkerne - det synes hun også er rigtig sjovt

- Line
Anmeld