3½ år og nægter toilettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar og ikke mindst gode råd 

Jeg spurgte ham i dag om vi skulle købe et stykke pap, hvor vi kunne sætte klistermærker på når han havde været på toilettet.

Det ville han gerne og pappet skulle være: " Lyserødt... Nej, orange... Neeej, GULT.... Eller, lyserødt? Ej, GULT!" 

Og klistermærkerne skulle være med: "Hjerter.... oooog.... mennesker" 

Så nu suser jeg i Arnold Busck i morgen og køber noget forskelligt pap og en masse klistermærker så vi kan komme i gang. Håber at det er det der skal til, han virkede i hvert fald ikke afvisende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Bshizzle

Jeg kan osse sagtens forstå dig..

Jeg har næsten samme problem.. bortset fra min dreng ikke går med ble til dagligt.. men VIL ha den på når han skal lave Bummerlum. 

... Men lytter lige med her

( den med klistremærker lyder som en sjov ide her hjemme )  

Anmeld

12. april 2011

JustAnotherName

Min datter er netop rundet 3½ år, og hun har LIGE lært det!! Først nu!

Tricket herhjemme var at væbne os med større tålmodighed, end vi syntes vi havde. For ærligt, så havde vi også ventet renligheden ville slå ind lidt tidligere. Men faktisk tror jeg ikke, at det er så ualmindeligt at det nyligt sker MELLEM 3 og 4 år.....og altså ikke lige nødvendigvis (+/-) omkring de 3 år.

Herhjemme løste problemerne sig LANGSOMT!!
Først ved at hun fik en ble på, når hun skulle noget. Der imellem kunne hun gå uden ...og uden uheld!
Så blev det til at hun sad på potten med bleen på, og fik den af igen bagefter.
Så til at hun sad med bleen åben på potten, så hun stiiiiille og roooooligt gav mere og mere slip på bleen. Og til sidst, så SNØD vi hende, ved at hive bleen væk, uden hun opdagede det.
Så tissede hun et par gange på et stykke papir. Og til sidst, så tissede hun bare!

Nu er der nærmest gået dille og sport i det for hende.
OG selvom hun stadig er mest tryg ved potten, så har hun også et par gange nu, SELV valgt at ville prøve toilettet i stedet for.

Jeg troede ALDRIG det tidspunkt skulle komme....
Vi har stadig et stykke vej, før det bare kører HELT på skinner.
Men vi er tættere på end vi nogensinde har været. Fordi vi tog tid og mange små skridt.....i hendes tempo.

De er ikke klar før DE er klar!!

Men man kan godt hjælpe lidt på vej.
Det er bare svært at finde grænsen mellem at presse for LIDT eller for MEGET på .....og for meget kan give bagslag!

Men måske kan ble-potte "tricket" være en hjælp ??
Alting er jo næsten et forsøg værd, ikke?

HELD OG LYKKE!

PS. En vingummibamse som belønning skabte også lidt succes!

Anmeld

13. april 2011

Grynt

Min datter er 3,9 år og bruger stadig ble. Hun bliver tilbudt at sidde på toilettet om morgnen og aftnen når hun skal i bad osv. I bh tilbyder de det også ved ble skift. Hun sidder der sommetider men de fleste gange vil hun ikke kendes ved det.

Jeg er af den opfattelse, at når børn er klar skal de nok vise os voksne det og det ender med en success historie istedet for tårer og fustrationer.

Nogen børn tager bare længere tid om det end andre og sådan er det med alt  Jeg ville blive ved med at tilbyde, men acceptere et nej fra ham. En dag vågner han op og er super klar til at smide bleen....ingen børn er startet skolen endnu med ble på, det skal nok komme

Alle mine 4 børn har smidt bleen på vidt forskellige tidspunkter og det samme med deres sutter.

God vind

Grynt

Anmeld

13. april 2011

linemus

Han skal nok ville det, når han er klar.

Min søn brugte ble længe, men en dag, da han var 3 år og 9 mdr. bestemte han selv, at når det blev weekend, skulle han ikke bruge ble mere. Fint, tænkte jeg. Da det blev fredag, kom han hjem og var så stolt, for nu brugte han ikke ble mere, og han fik den af. Hele weekenden fortalte han stolt til alle, at nu brugte han ikke ble mere, på trods af at han tissede i bukserne hver gang Da weekenden var ovre, havde han lært det og havde kun uheld engang imellem.

Med vores tvillingepiger prøvede vi i sommer, hvor de lige var fyldt 3 år, at tage bleerne af dem, men de var simpelthen ikke klar, så efter en uge i kaos og tis i hele huset, fik de dem på igen. Nanna blev så blefri nogle måneder senere. Signe roste hende til skyerne, men havde absolut ikke den mindste interesse i selv at prøve, hverken toilettet eller potten. Det er først nu for et par uger siden, at hun af uvisse grunde pludseligt var motiveret og selv sagde, at nu ville hun ikke have ble på mere. Hun har så brugt et par uger til at lære det, men det går rigtig godt nu.

Med alt det her vil jeg bare sige, at børn er så vidt forskellige, og det er forskelligt, hvornår deres krop er klar til at give signalerne om at de skal på toilettet. Man skal derfor ikke forcere det, da det kun giver gråd og sure miner og kan i værste fald give helt bagslag.

Vi bruger forresten også den med klistermærkerne - det synes hun også er rigtig sjovt

- Line

Anmeld

13. april 2011

Joan ( Smallie )

Bshizzle skriver:

Jeg kan osse sagtens forstå dig..

Jeg har næsten samme problem.. bortset fra min dreng ikke går med ble til dagligt.. men VIL ha den på når han skal lave Bummerlum. 

... Men lytter lige med her

( den med klistremærker lyder som en sjov ide her hjemme )  

Sådan havde min søn det også. Han var HELT renlig ellers også om natten men når han skulle lave stor ville han have ble på.

Tag det roligt og lad være med at gøre en masse ud af det for lige med et er han klar til at gå på toilet og gøre det også.

Niels bliver 4 til juli og han er kun gået på toilet og lave stor i en månede. Og han smed hans ble sidare juli.

Så rolig det skal nok komme. Til sidst smed jeg bare en ble på ham og sgde ikke noget og så var det ikke sjov mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.