...Det passer ikke helt, min søn er 3 år og 4 måneder men alligevel. Han VIL overhovedet ikke nærme sig et toilet.
Jeg har sådan et bræt med trin og håndtag samt et andet sæde til at sætte i toilettet. En potte har vi også til at stå. Jeg motiverer ham ofte, flere gange om dagen til at gå derud.
Han VIL bare ikke nærme sig hverken det ene eller det andet 
Jeg havde egentlig sagt "Pyt, han skal nok lære det når han har lyst" men helt ærligt, med hans alder burde der da snart ske noget?
Han er udmærket godt klar over når han skal lave stort og har været det længe. Så trisser han nemlig ind på sit værelse, han vil nemlig helst være alene imens.
Børnehaven gør absolut intet for at hjælpe ham. Udover ham er der to andre drenge på over 3 år, der stadig bruger ble. Jeg tænker lidt at de måske påvirker hinanden lidt til at det er ok at bruge ble.
Jeg forventer IKKE at han skal lære at smide bleen derovre men det er altså der de har de små toiletter og større børn der kan motivere men der gider ikke engang så meget som opfordre ham til at gå på toilettet -Det er der ikke tid til, siger de.
Jeg har, af andre grunde, skrevet ham op til en anden børnehave men da der intet sker på den front, kan jeg jo ikke gå og vente på at han kommer et sted hen hvor der rent faktisk er pædagoger der gider at hjælpe børnene med den slags 
Min søn er meget meget MEGET stædig og når han har sat sig noget for, så er det bare sådan.
Men hvad pokker kan jeg gøre? Jeg frygter sgu at han fortsætter med den ble til han skal i skole når hans interesse nu i den alder han har, er lig nul -Virkelig NUL!
Kom med alle de gode råd, jeg er virkelig ved at være desperat!
Jeg skriver anonymt, da jeg ved at der er brugere herinde der kender børnehaven.