3½ år og nægter toilettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.162 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Anonym trådstarter

...Det passer ikke helt, min søn er 3 år og 4 måneder men alligevel. Han VIL overhovedet ikke nærme sig et toilet.

Jeg har sådan et bræt med trin og håndtag samt et andet sæde til at sætte i toilettet. En potte har vi også til at stå. Jeg motiverer ham ofte, flere gange om dagen til at gå derud.

Han VIL bare ikke nærme sig hverken det ene eller det andet 

Jeg havde egentlig sagt "Pyt, han skal nok lære det når han har lyst" men helt ærligt, med hans alder burde der da snart ske noget?

Han er udmærket godt klar over når han skal lave stort og har været det længe. Så trisser han nemlig ind på sit værelse, han vil nemlig helst være alene imens.

Børnehaven gør absolut intet for at hjælpe ham. Udover ham er der to andre drenge på over 3 år, der stadig bruger ble. Jeg tænker lidt at de måske påvirker hinanden lidt til at det er ok at bruge ble. 

Jeg forventer IKKE at han skal lære at smide bleen derovre men det er altså der de har de små toiletter og større børn der kan motivere men der gider ikke engang så meget som opfordre ham til at gå på toilettet -Det er der ikke tid til, siger de.

Jeg har, af andre grunde, skrevet ham op til en anden børnehave men da der intet sker på den front, kan jeg jo ikke gå og vente på at han kommer et sted hen hvor der rent faktisk er pædagoger der gider at hjælpe børnene med den slags 

Min søn er meget meget MEGET stædig og når han har sat sig noget for, så er det bare sådan.

Men hvad pokker kan jeg gøre? Jeg frygter sgu at han fortsætter med den ble til han skal i skole når hans interesse nu i den alder han har, er lig nul -Virkelig NUL!

Kom med alle de gode råd, jeg er virkelig ved at være desperat!

Jeg skriver anonymt, da jeg ved at der er brugere herinde der kender børnehaven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng er 3 1/2 år og han bruger også stadigvæk ble. Vi har dog valgt, at give ham bukseble på, så det er nemmere for ham, at gå på toilettet.

I bh går han med pædagogernes hjælp på toillettet og laver både stort og småt, men han gør det lige så tit i bleen.

Han får selv lov til, at bestemme når han kommer hjem om han vil have bleen af. Hvis han ingen ble har på husker han i de fleste tilfælde, at gå på toillettet.

Vi har prøvet, at tage bleen af ham helt og der skete så mange uheld, at det var synd for ham. Så i samråd med bh kom vi frem til ovenstående.

Derudover er jeg ikke nervøs for, at min dreng ikke skal blive blefri. Det kommer når det kommer og når han selv føler sig parat.

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Min dreng er 3 1/2 år og han bruger også stadigvæk ble. Vi har dog valgt, at give ham bukseble på, så det er nemmere for ham, at gå på toilettet.

I bh går han med pædagogernes hjælp på toillettet og laver både stort og småt, men han gør det lige så tit i bleen.

Han får selv lov til, at bestemme når han kommer hjem om han vil have bleen af. Hvis han ingen ble har på husker han i de fleste tilfælde, at gå på toillettet.

Vi har prøvet, at tage bleen af ham helt og der skete så mange uheld, at det var synd for ham. Så i samråd med bh kom vi frem til ovenstående.

Derudover er jeg ikke nervøs for, at min dreng ikke skal blive blefri. Det kommer når det kommer og når han selv føler sig parat.

Dejligt at din dreng går i en børnehave hvor de samarbejder, det gør min jo så bare ikke  De lader dem bare gå rundt med ble og hjælper dem ikke med at få bleen og bukserne af og på for at de kan sætte sig på toilettet. Der bliver vitterligt intet gjort 

Jeg vil heller ikke tvinge ham overhovedet men når han nu slet ikke vil nærme sig toilettet eller viser tegn på at have interesse, så bliver jeg jo nød til at gøre et eller andet.

Han flipper fuldstændigt skråt hvis jeg tager bleen af ham og giver ham underbukser på uden ble under 

Anmeld

12. april 2011

Mathilde

Hmm har egentlig ikke den store erfaring omkring det, da min datter kun er 20 mdr. Hun har dog været på toilet et par gange...

Jeg kom bare til at tænke på, om du har prøvet at lade ham være alene imens? Hvis han helst vil være på værelset, kunne han måske sidde på potte derinde, så det stadig er lidt trygt for ham (hvis han er vant til at lave det han skal derinde).

Første gang min pige var på wc, gik hun rundt uden ble og kom pludselig og hentede mig og ville på toilet...og der var gevinst. Måske kunne du prøve og tage bleen af ham og bare gøre det så naturligt som muligt..og selvf. undgå pres.

Anmeld

12. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De er rigtig gode til at samarbejde omkring det. De har "faste" tidspunkter på, hvor alle kommer på toilettet f.eks. efter frokost.

Jeg kan godt forstå, at du er frusteret over, at jeres bh ikke samarbejde. Og det med, at de ikke har tid til, at hjælpe de små på toilettet er helt uhørt. Har du snakket med lederen omkring det?

Er din dreng glad for klistermærker? Prøv evt. at hænge et stykke bart papir op over toilettet og hver gang han bare sidder på det kunne I i samarbejde sætte et klistermærke på. Det kunne være, at det gjorde, at han viste mere interesse?

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

De er rigtig gode til at samarbejde omkring det. De har "faste" tidspunkter på, hvor alle kommer på toilettet f.eks. efter frokost.

Jeg kan godt forstå, at du er frusteret over, at jeres bh ikke samarbejde. Og det med, at de ikke har tid til, at hjælpe de små på toilettet er helt uhørt. Har du snakket med lederen omkring det?

Er din dreng glad for klistermærker? Prøv evt. at hænge et stykke bart papir op over toilettet og hver gang han bare sidder på det kunne I i samarbejde sætte et klistermærke på. Det kunne være, at det gjorde, at han viste mere interesse?

Jeg havde egentlig skudt det lidt hen da jeg troede og håbede på at han fik plads i den anden børnehave. Men til trods for at han længe har stået som nummer 1, lader det vente på sig.

Men jeg har overvejet at tage det op, jeg kunne virkelig godt tænke mig at han smider den inden han skal starte et nyt sted, for det kan jo påvirke ham til at det tager endnu længere tid. Jeg har tænkt på at foreslå at de kunne lave en "blefrigruppe" med de andre drenge der forlængst er blevet 3 år. Så kan drengene få motivation af hinanden og en voksen der fokuserer på at hjælpe dem. Virker det fjollet at foreslå? 

Det med klistermærkerne lyder som en god idé, det vil jeg da prøve 

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Mathilde skriver:

Hmm har egentlig ikke den store erfaring omkring det, da min datter kun er 20 mdr. Hun har dog været på toilet et par gange...

Jeg kom bare til at tænke på, om du har prøvet at lade ham være alene imens? Hvis han helst vil være på værelset, kunne han måske sidde på potte derinde, så det stadig er lidt trygt for ham (hvis han er vant til at lave det han skal derinde).

Første gang min pige var på wc, gik hun rundt uden ble og kom pludselig og hentede mig og ville på toilet...og der var gevinst. Måske kunne du prøve og tage bleen af ham og bare gøre det så naturligt som muligt..og selvf. undgå pres.

Ja, det har jeg faktisk prøvet. Han vil slet ikke sidde på den potte, desværre 

Anmeld

12. april 2011

TbCp

Det lyder som min datter!

Har desværre ingen gode råd, så er bare med på en lytter.

Anmeld

12. april 2011

Alexander&Lærke

Min er er først blevet ble fri her den 1 marts der var han lige rundede 3 1/2 år. Jeg har længe være frustret over at han stadig brugte ble, men har ikke villr presse ham til noget, vi forsøgt nemlig for 6 md siden at smide bleen fordi han selv ville men han havde så mange uheld, fordi børnehaven heller ikke hjalp ham nå de var ude, så i samråd med dem fik han den på igen, da han blev meget ked af det. Men 6 md senere har han været helt klar, han har stort ikke haft uheld i bh. De hjælper ham også når de er ude og minder ham om at han skal på toilet...

Det eneste vi døjer med er når han skal stort så vil ahn have ble på, ihvertfælle herhjemme. Vi gør ikke så stort nummer ud af det, for tænker at han endnu ikke er helt klar til det store på toilettet/potten endnu. 

Så bare vent til han selv er klar så får i bedste reslautat ud af det. Drenge er jo senere til det, men kan godt forstå du syntes det er længe han skal bruge ble Men det skal nok komme....

Anmeld

12. april 2011

Muhko

Min søn er 3 år og 2 mdr. Han bruger også stadig ble. Han kan godt undvære den hjemme men i BH glemmer han at gå på wc. Han er alt for optaget af at lege.

Jeg har også tænkt burde han ikke smide den ble men vil ikke presse ham for det skal være en god oplevelse at smide bleen.

Tænker også lidt at jeg aldrig har hørt om nogen børn der er startet i skole med ble

Så tror bare at os med blebørn over 3 år skal tage det roligt for de skal nok smide bleen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.