Plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

tine1985

Malousmor87 skriver:

Er det normalt og få plukveer næsten hver gang man skal tisse??? ved godt babyen presser på blæreren og hun kan blive lidt mast derinde men burde det give mig plukveer..??? . Er nu i uge 29+3 og gravid for anden gang, og med min store datter havde jeg slet ikke så mange plukveer før til sisdt,. har op til flere plukveer om dagen snildt 6-8 stk.. Er hjemmegående så synes ikke jeg kan holde mig mere i ro end jeg gør.. Jeg blev sygemeldt omkring 3 mdr henne, da jeg styrtblødte en gang og små blødte over en længere periode..?

Hej! Faldt lige over din tråd og tænkte at jeg ville bidrage med lidt af mine erfaringer. Nu er jeg desværre en af dem, som har haft store problemer med plukveer. Jeg er derfor sengeliggende nu, og har også været indlagt på hospitalet en længere periode med forkortet livmoderhals. Grunden til at det gik så galt for mig var, at jeg lagde et KÆMPE pres på min krop, og ikke var opmærksom på dens signaler. Man skal huske at det er meningen at vi skal have plukveer, og passe på at vi ikke bekymrer os for meget uden grund. Men samtidig skal man selvfølgelig også lytte til sin krop pg være opmærksom på dens signaler. Da jeg endelig kontaktede min læge mht til mine plukveer, stod det altså ret slemt til. De var blevet så smertefulde, at jeg ikke kunne komme ud af sengen, og der var mindst 50 om dagen, hvor de i perioder kom regelmæssigt med 5 min. interval hen over et par timer. Og ja, min livermoderhals var altså ved at modnes, men det var, som du kan læse, altså virkelig slemt!! Jeg er selv overbevist om, at det aldrig var gået så vidt, hvis jeg havde været mere opmærksom på min krop. Så det er selvgølgelig rigtig godt, at du holder styr på dine plukveer!! Og jeg vil helt klart mene, at du skal ringe til din læge, hvis de bekymrer dig. For hellere være lidt for forsigtig, end det modsatte! Jeg beklager mit MEGET forvirrende (og dårligt opstillede) indlæg, mrn det er altså ikke helt let at skrive herinde fra telefonen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Maja88

jeg tænker lidt at når det er hver gang du skal tisse. så er det måske en blærebetændelse... det gør jo ikke ondt at have når man er gravid og mange har faktisk en uden de bemærker det.

men jeg havde selv en periode med mange plukveer og det viste sig at være blærebetændelse

Anmeld

14. april 2011

Mortil2-87

Maja88 skriver:

jeg tænker lidt at når det er hver gang du skal tisse. så er det måske en blærebetændelse... det gør jo ikke ondt at have når man er gravid og mange har faktisk en uden de bemærker det.

men jeg havde selv en periode med mange plukveer og det viste sig at være blærebetændelse

det er heller ikk altid hver gang, det lige som om hvis blæren er lidt mere fyld end normalt og jeg har siddet meget op der kommer en plukvee.. tænker og det normalt, men undre mig fordi jeg ikk fik det med min store datter..

må hellere få testet ig for blærerbetændelse for en sikkerheds skyld...

Anmeld

14. april 2011

Muffinmus

nu lyder 7 plukveer om dagen som ren og skær luksus:-)

Havde snildt 25-50 om dagen uden at der var nogen problemer i det, var hverken sygemeldt eller noget andet. Plukveer følger jo med, og ofte endnu mere anden gang:-)

Så længe de ikke kommer med fast interval eller gør herre nalle, så er det jo bare en øvelse for livmoderen.

Men ellers få stickset din urin for en sikkerheds skyld:-)Men en fyldt blære kan godt aktivere lidt plukveerm ligesom en hård mave kan, intet unormalt der:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.