Svigermor(d)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Anonym

Har en svigermor, der minder om din. Jeg er heller ikke god nok til hendes søn og hun tror, at hun skal opdrage på vores børn, selvom vi er tilstede. Hun har bare nogle helt andre regler end vi har og det gør børnene forvirrede. Jeg har sommetider lyst til at tage fat i hende og ruske hende Jeg har svært ved at snakke med hende om noget. Hun henvender sig også mest til min mand. Hun siger heller aldrig jeres om vores hus, bil osv. Hun siger altid henvendt til min mand dit hus, din bil osv. Det irriterer mig voldsomt. Vi er gift og ejer det sgu da sammen. Hun tror, at hun skal bestemme, hvad vi skal og ikke skal.

Jeg forstår godt din fortvivlelse, men har ikke noget godt råd til det. Vi er bare nogen, der har irriterende svigermødre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Angelspot

Uha, ømt emne med svigermor

Jeg vil sige at jeg i bund og grund kan genkende min egen svigermor i det du beskriver. Hun og min svigerfar 'forventer' også vi skal med på ferie hver andet år, de tager også selv sodavand og kage med når de kommer og min svigermor er ekspert i at få sagt hendes mening mellem linjerne

Men netop som en anden skriver, så er det som regel af en god mening. De betaler næsten det hele når vi er på ferie, de sparer os for besværet med at varte dem op osv. At min svigermor ikke kan fortælle os direkte hvad hun mener er jo hendes problem, men jeg kan så udemærket godt følge dig!! For det er jeres hjem, derfor kan det være ret provokerende når folk selv tager ting med uden at høe om det er nødvendigt. At det er gjort af et godt hjerte er bare rigtig træls, for så kan man knap nok tillade sig at blive irriteret!!

Vi tager med dem på ferie da min kærete har to børn fra et tidligere ægteskab som de jo også gerne vil tilbringe tid med, men hvis det virkelig gik mig på at vi skulle med svigermekanikken på ferie, så var jeg blevet hjemme! Nu ser jeg det bare som en mulighed for billig ferie, med børnepasning (desuden laver de mad), så det er en win win. Mht din familie, så må jeg nok tilslutte mig Sussie og siger at det sgu altid er bedst at tale lige ud af posen, så ved man hvor man har de forskellige! Og ikke mindst: så ved de hvor de har dig!

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Mette+Mathias skriver:

Jeg synes du er både sippet og sart.

Prøv at se det på denne måde:

Hun forventer I tager med på ferie=
De hyggede sig med jer sidste år, og tænker måske at I ikke skal tænke på udgifter til ferie, - det ordner de.

Hun tilbyder at tage mad med=
For at det ikke skal være et stort arbejde for jer at have dem på besøg, - hun vil gerne gøre det nemmere (og billigere) for jer.

Hun siger det samme 20 gange=
Jamen det gør man da til babyer, det er jo ikke ligefrem intellektuelle samtaler man fører med dem.

Hun siger kommer du snart og besøger os=
Jeg kan lide at være sammen med jer, og elsker når I er her, I er altid velkomne!!

Ja, det er min ærlige mening, og uden at kende din svigermor, så tror jeg hun ville blive meget såret, hvis I "sætter hende på plads" - hun har jo intet gjort! Ville du blive så sur, hvis det var din egen mor?

Kan godt de hvad du mener, men når vi invitere dem på mad, er det jo fordi vi laver mad, hvad er iden med at invitere på mad og ikke laver det selv??

Det med ferien, det kan Jin da spørger om vi vil og har tid, fremfor mellem linjerne at forvente det..

Min mor har jeg snakket med om det, for hun var også sådan i starten, men har forstået det nu

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

din svigermor minder lidt om min...

har desværre ingen råd, men vil bare fortælle at du er ikke alene med irreterende svigermødre

Åh tak - nogen gange kan man godt føle sig alene også til dig

Anmeld

12. april 2011

bagger26

Mette+Mathias skriver:

Jeg synes du er både sippet og sart.

Prøv at se det på denne måde:

Hun forventer I tager med på ferie=
De hyggede sig med jer sidste år, og tænker måske at I ikke skal tænke på udgifter til ferie, - det ordner de.

Hun tilbyder at tage mad med=
For at det ikke skal være et stort arbejde for jer at have dem på besøg, - hun vil gerne gøre det nemmere (og billigere) for jer.

Hun siger det samme 20 gange=
Jamen det gør man da til babyer, det er jo ikke ligefrem intellektuelle samtaler man fører med dem.

Hun siger kommer du snart og besøger os=
Jeg kan lide at være sammen med jer, og elsker når I er her, I er altid velkomne!!

Ja, det er min ærlige mening, og uden at kende din svigermor, så tror jeg hun ville blive meget såret, hvis I "sætter hende på plads" - hun har jo intet gjort! Ville du blive så sur, hvis det var din egen mor?

Enig i det du skriver, syntes hun lyder til at være en sød og betænksom svigermor.

Det er lidt som om man nu om dag bare skal være uvenner med sin svigermor, det forstår jeg ikke. En eller anden dag er det os selv der skal være svigermødre, og jeg håber da jeg får et rigtig godt forhold til min kommende svigerdatter/søn...

Min svigermor lyder til at være ligesom din, og jeg eeeelsker min svigermor, hun er så god til at tage sig af os, aflaste os osv, og så forguder hun sine børnebørn.. Hvad mere kan man bede om..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.