Anonym skriver:
Jeg bliver lige nød til at komme af med lidt vrede mht min svigermor. Hun er bare for meget, koster rundt med min kæreste og ser så skævt til mig når vi er på besøg eller de er her, det lyser bare ud af hende at hun ikke er enig i hvad jeg gør med vores søn, føler det som om jeg ikke er god nok til hendes søn.
De tager hvert år en årlig ferie til samme sted og de har været der 30 år i træk, vi var med sidste år og hun forventer bare vi tager med igen i år, hun spørger ikke forventer det bare. Det er bare ikke fair.
Når de bliver inviteret på besøg tilbyder hun altid at tage mad med, selvom om vi jo har lavet og taget op til at de kommer.
Hun forventer at vores søn ikke skal sove og følge hans rythme bare fordi hun er her "nå han sover meget, skal han ikke op osv" når han så endelig er vågen siger hun det samme til ham 20 gange og siger ofte hvis gan giver en lille utilfreds lys " nå giver de dig ikke mad nok" åhhh jeg bliver så gal.
når de eller vi så skal hjem siger hun "nå kommer du snart igen og besøger os" vi ses ofte med dem og jeg synes ikke de kan forvente at vi altid har tid til at besøge dem eller få besøg.
Skal jeg tage en snak med hende eller lade kæresten "sætte" hende på plads eller er jeg sippet og sart - vær ærlig!!
Jeg synes du er både sippet og sart.
Prøv at se det på denne måde:
Hun forventer I tager med på ferie=
De hyggede sig med jer sidste år, og tænker måske at I ikke skal tænke på udgifter til ferie, - det ordner de.
Hun tilbyder at tage mad med=
For at det ikke skal være et stort arbejde for jer at have dem på besøg, - hun vil gerne gøre det nemmere (og billigere) for jer.
Hun siger det samme 20 gange=
Jamen det gør man da til babyer, det er jo ikke ligefrem intellektuelle samtaler man fører med dem.
Hun siger kommer du snart og besøger os=
Jeg kan lide at være sammen med jer, og elsker når I er her, I er altid velkomne!!
Ja, det er min ærlige mening, og uden at kende din svigermor, så tror jeg hun ville blive meget såret, hvis I "sætter hende på plads" - hun har jo intet gjort! Ville du blive så sur, hvis det var din egen mor?