Svigermor(d)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.626 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg bliver lige nød til at komme af med lidt vrede mht min svigermor. Hun er bare for meget, koster rundt med min kæreste og ser så skævt til mig når vi er på besøg eller de er her, det lyser bare ud af hende at hun ikke er enig i hvad jeg gør med vores søn, føler det som om jeg ikke er god nok til hendes søn.
De tager hvert år en årlig ferie til samme sted og de har været der 30 år i træk, vi var med sidste år og hun forventer bare vi tager med igen i år, hun spørger ikke forventer det bare. Det er bare ikke fair.
Når de bliver inviteret på besøg tilbyder hun altid at tage mad med, selvom om vi jo har lavet og taget op til at de kommer.
Hun forventer at vores søn ikke skal sove og følge hans rythme bare fordi hun er her "nå han sover meget, skal han ikke op osv" når han så endelig er vågen siger hun det samme til ham 20 gange og siger ofte hvis gan giver en lille utilfreds lys " nå giver de dig ikke mad nok" åhhh jeg bliver så gal.
når de eller vi så skal hjem siger hun "nå kommer du snart igen og besøger os" vi ses ofte med dem og jeg synes ikke de kan forvente at vi altid har tid til at besøge dem eller få besøg.

Skal jeg tage en snak med hende eller lade kæresten "sætte" hende på plads eller er jeg sippet og sart - vær ærlig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg bliver lige nød til at komme af med lidt vrede mht min svigermor. Hun er bare for meget, koster rundt med min kæreste og ser så skævt til mig når vi er på besøg eller de er her, det lyser bare ud af hende at hun ikke er enig i hvad jeg gør med vores søn, føler det som om jeg ikke er god nok til hendes søn.
De tager hvert år en årlig ferie til samme sted og de har været der 30 år i træk, vi var med sidste år og hun forventer bare vi tager med igen i år, hun spørger ikke forventer det bare. Det er bare ikke fair.
Når de bliver inviteret på besøg tilbyder hun altid at tage mad med, selvom om vi jo har lavet og taget op til at de kommer.
Hun forventer at vores søn ikke skal sove og følge hans rythme bare fordi hun er her "nå han sover meget, skal han ikke op osv" når han så endelig er vågen siger hun det samme til ham 20 gange og siger ofte hvis gan giver en lille utilfreds lys " nå giver de dig ikke mad nok" åhhh jeg bliver så gal.
når de eller vi så skal hjem siger hun "nå kommer du snart igen og besøger os" vi ses ofte med dem og jeg synes ikke de kan forvente at vi altid har tid til at besøge dem eller få besøg.

Skal jeg tage en snak med hende eller lade kæresten "sætte" hende på plads eller er jeg sippet og sart - vær ærlig!!

Jeg synes du skal snakke med din kæreste og høre hvad han mener, og så fortælle ham, stille og roligt om, hvordan du oplever tingene og bede ham om at hjælpe dig med at trække grænserne.
Det er nemlig altid bedre at det er datteren/sønnen, der trækker grænsen over for forældrene end svigerbørnene. Barnet kan man let tilgive, det kniber mere med sviger-børn.
Nu er det jo 3. gang jeg er gift, og min politik har altid været, at jeg aldrig har lagt mig ud med svigermor, men overladt det til hendes søn, derfor har jeg også haft gode forhold til mine svigermødre.
Men selvfølgelig har jeg trukket mine grænser, sådan i det små, og har da også en enkelt gang eller to, fast og bestemt meldt ud, at "sådan gjorde vi ikke hos os".
Og ellers så har jeg bare sagt "ja", og så iøvrigt gjort som det selv har passet mig.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg synes du skal snakke med din kæreste og høre hvad han mener, og så fortælle ham, stille og roligt om, hvordan du oplever tingene og bede ham om at hjælpe dig med at trække grænserne.
Det er nemlig altid bedre at det er datteren/sønnen, der trækker grænsen over for forældrene end svigerbørnene. Barnet kan man let tilgive, det kniber mere med sviger-børn.
Nu er det jo 3. gang jeg er gift, og min politik har altid været, at jeg aldrig har lagt mig ud med svigermor, men overladt det til hendes søn, derfor har jeg også haft gode forhold til mine svigermødre.
Men selvfølgelig har jeg trukket mine grænser, sådan i det små, og har da også en enkelt gang eller to, fast og bestemt meldt ud, at "sådan gjorde vi ikke hos os".
Og ellers så har jeg bare sagt "ja", og så iøvrigt gjort som det selv har passet mig.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Jeg har snakket med kæresten om det, han er bare ikke meget for at sige noget de snakket ikke sådan om følelser og grænser i hans familie.

Er derfor lidt på bar bund ;(

Anmeld

12. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har snakket med kæresten om det, han er bare ikke meget for at sige noget de snakket ikke sådan om følelser og grænser i hans familie.

Er derfor lidt på bar bund ;(

Så var det måske på tide, at de fik lukket op for posen

EN anden taktik jeg har brugt, hvis det absolut har været påkrævet, har været at invitere svigermor til kaffe og så sætte sig ned, kvinde til kvinde og få snakket om tingene.
Stille og roligt sige at du føler at du i hendes øjne gør mange ting forkert, og det gør dig meget ked af det.
Og så spørge hende lige ud hvorfor hun ikke kan lide dig.
Den slags passificerer ofte folk, men kan tit lægge bund til en god samtale og en frisk begyndelse.
Spørg hende hvordan hun havde det, da hun var ung mor i forholdet til hendes svigermor, og om hun somme tider havde den samme følelse.
Forklar så at du er voksen nok til at tage dine egne valg og at I gør tingene på jeres måde, som hun sikkert også har gjort engang.
Men prøv at få en dialog igang.

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Så var det måske på tide, at de fik lukket op for posen

EN anden taktik jeg har brugt, hvis det absolut har været påkrævet, har været at invitere svigermor til kaffe og så sætte sig ned, kvinde til kvinde og få snakket om tingene.
Stille og roligt sige at du føler at du i hendes øjne gør mange ting forkert, og det gør dig meget ked af det.
Og så spørge hende lige ud hvorfor hun ikke kan lide dig.
Den slags passificerer ofte folk, men kan tit lægge bund til en god samtale og en frisk begyndelse.
Spørg hende hvordan hun havde det, da hun var ung mor i forholdet til hendes svigermor, og om hun somme tider havde den samme følelse.
Forklar så at du er voksen nok til at tage dine egne valg og at I gør tingene på jeres måde, som hun sikkert også har gjort engang.
Men prøv at få en dialog igang.

Jeg prøver at tage den med kæresten igen, men hvis ikke der sker noget, må jeg invitere hende på kaffe

Anmeld

12. april 2011

Anonym

Anonym skriver:

din svigermor minder lidt om min...

har desværre ingen råd, men vil bare fortælle at du er ikke alene med irreterende svigermødre

Anmeld

12. april 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Jeg synes du er både sippet og sart.

Prøv at se det på denne måde:

Hun forventer I tager med på ferie=
De hyggede sig med jer sidste år, og tænker måske at I ikke skal tænke på udgifter til ferie, - det ordner de.

Hun tilbyder at tage mad med=
For at det ikke skal være et stort arbejde for jer at have dem på besøg, - hun vil gerne gøre det nemmere (og billigere) for jer.

Hun siger det samme 20 gange=
Jamen det gør man da til babyer, det er jo ikke ligefrem intellektuelle samtaler man fører med dem.

Hun siger kommer du snart og besøger os=
Jeg kan lide at være sammen med jer, og elsker når I er her, I er altid velkomne!!

Ja, det er min ærlige mening, og uden at kende din svigermor, så tror jeg hun ville blive meget såret, hvis I "sætter hende på plads" - hun har jo intet gjort! Ville du blive så sur, hvis det var din egen mor?

Anmeld

12. april 2011

Anonym

Uha, er lidt bange for at træde dig over tæerne, men ud fra det du skriver synes jeg hun lyder lidt irriterende, men ikke meget.

jeg tænker at det er sødt af hende at ville tage mad med = aflaste jer. Jeg tænker at det er sødt af hende at ville have jer med på ferie til 'deres' sted som de har brugt som feriested i 30 år. Det må jo være det mest vidunderlige sted DE kender, siden de blvier ved med at komme tilbage.

At hun gentager den samme ting 20 gange over for jeres søn, jamen sådan kan man sagtens tale til en baby. de har brug for gentagelser (hvis jeg har mistforstået det og det er overfor hendes søn= din kæreste, så er det en helt anden snak!!!)

At hun så ikke lige kan finde ud af at han selvføleglig skal holde sin rytme når hun er der, og han ikke skal tages op når han sover osv. Jamen, er det ikke bare fordi hun SÅ gerne vil være sammen emd ham, at det er svært for hende at han bare ligger der og sover, når han nu kunne sidde hos hende? Altså jeg er enig  med dig i at man IKKE skal lave rytmen om, bare fordi svigermor kommer på besøg!!! men hendes lyst til at være sammen med hendes barnebarn kan jo godt være så stor at fornuften sætter ud.

Men når du kalder overskriften for svigermor(d) så tænker jeg at der må være en helt masse andre ting som også gør dig irriteret, end bare de ting du har skrevet her. Det ville ihvertfald ikke kunne bringe mit pis i kog.

Anmeld

12. april 2011

Anonym

Anonym skriver:

Det er ikk helt det samme med min svigermor. Hun behandler hende søn (min kæreste) som om han var 4 år. Hun nusser ham stadig på kinden og kalder ham lille pus. Han er 21?! .. og hun har den overbevisning om at vi giver vores datter for meget mad, fordi hun vejer 300 gr. mere end hvad hendes jævnaldrende i mødregruppen gør. Men hun er som hun er, får vi besked på af sundhedsplejersken, og selvom vi siger til min svigermor at vores datter er fin nok som hun er, så holder hun fast på at vi gir hende for meget mad!! Det kan virkelig irritere mig ;-/

Anmeld

12. april 2011

Holbæktrunten

Mette+Mathias skriver:

Jeg synes du er både sippet og sart.

Prøv at se det på denne måde:

Hun forventer I tager med på ferie=
De hyggede sig med jer sidste år, og tænker måske at I ikke skal tænke på udgifter til ferie, - det ordner de.

Hun tilbyder at tage mad med=
For at det ikke skal være et stort arbejde for jer at have dem på besøg, - hun vil gerne gøre det nemmere (og billigere) for jer.

Hun siger det samme 20 gange=
Jamen det gør man da til babyer, det er jo ikke ligefrem intellektuelle samtaler man fører med dem.

Hun siger kommer du snart og besøger os=
Jeg kan lide at være sammen med jer, og elsker når I er her, I er altid velkomne!!

Ja, det er min ærlige mening, og uden at kende din svigermor, så tror jeg hun ville blive meget såret, hvis I "sætter hende på plads" - hun har jo intet gjort! Ville du blive så sur, hvis det var din egen mor?

Er faktisk lidt enig her... Tænkte lidt det samme...

Jeg har også nogen gange tendens til at tage tingene lidt for nær, og har fundet ud af at det letter mit liv betragteligt hvis jeg spørger " hvad mener du? Nu blev jeg faktisk lidt ked af det" i stedet for at gå og brygge alle mulige konspirationsteorier sammen i mit hovede

-ofte mener folk slet intet ondt me det!

Måske du skulle genoverveje den der kop kaffe og sladder med svigermor... Om ikke andet, så ville det da være rart at have rene linier, OGSÅ hvis det viser sig at i bare ikke er hinandens kop the 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.