Hvor lang tid må der MAX gå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

PsychedeliC

Jeg har stemt 'andet'.

Du må døte et barn lige når du vil men hvis det bliver efter 6 mdr så skal det navngives inden 6 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Mor010711

Honnie's Wife:) skriver:

Så er du navngivet

Ja det er klart. Det var nu mest skrevet i sjov fordi spørgsmålet gik på hvornår børn skulle døbes

Anmeld

11. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Ja, men konfirmationerne starter jo i April, så det er ikke lige den fedest måned at gøre det i.. 

nej, måske ikke... Du kan jo kontakte den ønskede kirke allerede nu og spørge hvordan deres konfirmationer er planlagt... måske er der er søndag uden konfirmationer!? Eller måske kan I få kirken en lørdag i stedet? Der er mange muligheder

Anmeld

11. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

nej, måske ikke... Du kan jo kontakte den ønskede kirke allerede nu og spørge hvordan deres konfirmationer er planlagt... måske er der er søndag uden konfirmationer!? Eller måske kan I få kirken en lørdag i stedet? Der er mange muligheder

Ah.... Vi har faktisk snakket om at holde dåben en Lørdag, en søndag gider vi ikke, for folk har travlt med at få spist og skal hjem og på arbejde... Det ræs gider vi ikke igen... Så planen er faktisk at vi vil holde det en Lørdag... 

Anmeld

11. april 2011

Caroline86

kitty skriver:

OK, der kan man bare se! Hold da op..

Ja, den med regenten kendte jeg godt, men jeg håber ærlig talt vi finder et navn inden 6 mdr, så jeg ikke får en Margrethe eller... bliver det så Henrik, oder??

Nå, det kommer ikke på tale herhjemme, for så bestemmer jeg bare selv, så må bjørnen tie

Jep, Henrik

Jeg tror også bare man vælger et navn så man kan jo altid ændre det igen hvis det er helt galt hihi

Anmeld

11. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Ah.... Vi har faktisk snakket om at holde dåben en Lørdag, en søndag gider vi ikke, for folk har travlt med at få spist og skal hjem og på arbejde... Det ræs gider vi ikke igen... Så planen er faktisk at vi vil holde det en Lørdag... 

Vi holdt jo Lauras dåb en lørdag!

Det var fantastisk.. Vi bestemte selv tidspunkt og så havde vi Skannerup kirke for os selv Det passede os bedst da halvdelen af familien skulle krydse storebælt for at komme over

Vi holdt dåbsgudstjeneste lørdag kl.14 og havde så hele eftermiddagen og aftenen sammen bagefter

Vores præst fortalte at de faktisk ikke MÅ nægte at holde dåb om lørdagen (eller en af de andre dage i løbet af ugen) men mange præster forsøger alligevel at slippe udenom

Knus

Anmeld

11. april 2011

kamtok

Alle børn i Danmark skal have et navn, inden de fylder seks måneder. Navnet registreres i CPR. Navngivningen kan ske online, på en blanket og ved dåb i folkekirken eller i et anerkendt trossamfund.

Anmeld

11. april 2011

Lusi

Hvis ik barnet er navngivet inden 6 måneder, får det automatisk navnet Margrethe et-eller-andet. Ved faktisk ik hva navnet er, hvis det er en dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.