Hvor lang tid må der MAX gå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

Mira0911

MaybeBaby skriver:

Jeg har altid troet at det skulle være omkring 3 mdr. Ved så ikke om det er max 3 mdr eller bare en tradition i min familie og omgangskreds.

Vi har nemlig snakket om, at med et sent september-barn, så ville vi gerne flytte dåben til start januar i stedet for mellem jul og nytår Men vi ved endnu heller ikke om der er specifikke regler om det, så jeg er med på en kigger!

Jeg vil nemlig gerne have dåben i April 2012 og der er lillepigen 7 mdr gammel... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Mira0911

kitty skriver:

man behøver ikke døbe sit barn, man kan navngive i stedet. Det er inden 6 mdr.

Og jeg har aldrig hørt noget om en bøde

Den er god nok... 

Navngiver du ikke dit barn med efternavn inden for seks måneder efter fødslen, får barnet morens efternavn. Navngiver du ikke dit barn med fornavn, kan du blive straffet med bøde.

Anmeld

11. april 2011

Caroline86

kitty skriver:

man behøver ikke døbe sit barn, man kan navngive i stedet. Det er inden 6 mdr.

Og jeg har aldrig hørt noget om en bøde

man får faktisk en bøde nu

Tidligere blev barnet opkaldt efter den siddende regent af samme køn

Nu får barnet automatisk moderens efternavn og man får en bøde.. Så du får altså en bøde hvis ikke du giver dit barn et fornavn.. hmm!

Anmeld

11. april 2011

liwsmor

MoarJ skriver:

Til et barn skal være døbt? 

Har tit hørt, at hvis det ikke er døbt inden det er 6 mdr gammel, giver det en bøde? 

Jeg kan ikke finde hoved og hale i det... 

Andre der kan det? 

barnet skal have et navn, end 6 måneder med navngivenen elller en dåb, hvis dette ikke sker bliver du infomeret om det, hvis der sker noget igen for en bøde og efternavnet kommer fra moren af.. 

med at døbe sit barn bestemmer man selv hvis barnet er blevet navngivet end 6 måneder

Anmeld

11. april 2011

Darling<3

Mor010711 skriver:

Jeg er 24 og stadig ikke døbt 

Så er du navngivet

Anmeld

11. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Jeg vil nemlig gerne have dåben i April 2012 og der er lillepigen 7 mdr gammel... 

det kan du sagtens... bare hun er navngivet inden

Anmeld

11. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

Nu får barnet automatisk moderens efternavn og man får en bøde.. Så du får altså en bøde hvis ikke du giver dit barn et fornavn.. hmm!

Ja jeg ventede Julie, fik jeg også at vide at jeg kunne få en bøde hvis hun ikke fik et navn inden 6 mdr... 

Derfor vil jeg høre om det stadig var det samme... 

Anmeld

11. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

det kan du sagtens... bare hun er navngivet inden

Ja, men konfirmationerne starter jo i April, så det er ikke lige den fedest måned at gøre det i.. 

Anmeld

11. april 2011

otlitrom

Caroline86 skriver:

OK, der kan man bare se! Hold da op..

Ja, den med regenten kendte jeg godt, men jeg håber ærlig talt vi finder et navn inden 6 mdr, så jeg ikke får en Margrethe eller... bliver det så Henrik, oder??

Nå, det kommer ikke på tale herhjemme, for så bestemmer jeg bare selv, så må bjørnen tie

Anmeld

11. april 2011

jlp90

du skal indlevere en navngivningsattest på kirkekontoret. Du kan finde attesten på nettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.