man skulle tro jeg slo mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
19 svar
0 synes godt om
11. april 2011

Anonym trådstarter

jeg er begyndt at gi min pige på 2 time out og hun er så begyndt at kopiere mig når hun leger og giver dukkerne time out  MEN det der bekymrer mig er at hun slår og skælder dukkerne ud inden hun gir dem time out???? det gjorde hun her i går foran en veninde og jeg ku godt se min veninde var lidt skeptisk ved det, jeg selv blev enormt flov og ked af det   jeg har "haft fat i hende" på vej til time out men ikke slået hende.

hvorfor slår hun de dukker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

eElak

Har hun fået en time-out fordi hun har slået dig eller andre?

Måske er det den måde hun viser det på - og bearbejder/lærer af det..

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Har hun fået en time-out fordi hun har slået dig eller andre?

Måske er det den måde hun viser det på - og bearbejder/lærer af det..

Ja det kan eks være når hun har slået mig, eller sparket mig... men det der bekymrer mig er at hun jo kopierer mig, og slår dukkerne inden de kommer i time out

Anmeld

11. april 2011

Aves.

jeg er begyndt at gi min pige på 2 time out og hun er så begyndt at kopiere mig når hun leger og giver dukkerne time out  MEN det der bekymrer mig er at hun slår og skælder dukkerne ud inden hun gir dem time out???? det gjorde hun her i går foran en veninde og jeg ku godt se min veninde var lidt skeptisk ved det, jeg selv blev enormt flov og ked af det   jeg har "haft fat i hende" på vej til time out men ikke slået hende.

hvorfor slår hun de dukker?

Altså, jeg tænker at det måske er sådan hun føler...altså hun viser de følelser der er i hende når du straffer hende...den underkendelse hun føler viser hun på hendes dukker...jeg tror jeg ville tænke over hvad det gør ved hende at du isolerer hende...hun er meget lille og jeg tror ikke helt på hun kan forstå hvad det går ud på og ejheller lære af det...men du skaber jo nogle følelser i hende, som jeg tænker er det der kommer ud over for hendes dukker.

Der er mange fine og anerkendende alternativer til timeout..

Og for børn føles fysisk og psykisk straf som skæld ud på samme måde følelsesmæssigt.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Altså, jeg tænker at det måske er sådan hun føler...altså hun viser de følelser der er i hende når du straffer hende...den underkendelse hun føler viser hun på hendes dukker...jeg tror jeg ville tænke over hvad det gør ved hende at du isolerer hende...hun er meget lille og jeg tror ikke helt på hun kan forstå hvad det går ud på og ejheller lære af det...men du skaber jo nogle følelser i hende, som jeg tænker er det der kommer ud over for hendes dukker.

Der er mange fine og anerkendende alternativer til timeout..

Og for børn føles fysisk og psykisk straf som skæld ud på samme måde følelsesmæssigt.

Jeg tror måske du kan have det og jeg får det så dårligt når der blir sat ord på det  men ja fra i dag af er det slut med time out og så må jeg bruge andre midler. kan du anbefalle nogle? tager gerne imod med kyshånd?

hvis hun eks slår og sparker mig trods flere advarsler hvad skal jeg så gøre?

Anmeld

11. april 2011

eElak

Hun må da også godt bearbejde det - jeg har ikke just hørt dårlige ting om timeout - jeg har ikke selv benyttet mig af det i nævneværdig grad, så kan ikke komme med egne erfaringer..

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Hun må da også godt bearbejde det - jeg har ikke just hørt dårlige ting om timeout - jeg har ikke selv benyttet mig af det i nævneværdig grad, så kan ikke komme med egne erfaringer..

hvad gør du så ? mangler råd...

Anmeld

11. april 2011

eElak

hvad gør du så ? mangler råd...

Jeg har ikke haft behovet for det, så det er svært at svare på...

I det hele taget prøver jeg at få ham til at sætte ord på - selvom det er pissesvært, da han er 2, og sproget er derfor ikke så udhviklet endnu..

Men min ideologi går helt klart på at anerkende barnets følelser, og snakke om det - i det omfang man kan..

Med det sagt - hvis han bliver ved med at smide med legetøj, eller gøre ting som han ikke må BEVIDST - så kommer han også i timeout når det er... (det er sket 2 gange herhjemme).

Jeg tænker bare - der er en grund til at han reagerer som han gør, og derfor har han brug for noget fra mig som jeg må give ham... Ikke at han bliver forkælet, eller at jeg pylrer...
Vil nok mere sige at jeg fjerner ham fra aktiviteten hvis han ikke vil bruge den ordentligt... f.eks. smide med legetøjet - så tager jeg legetøjet.. Eller... ja det er sjældent det sker pt..

Jeg må indrømme - jeg kan godt mærke selvstændigheden snige sig på.. så om nogle måneder kan det være mig som har et indlæg som dit.

Anmeld

11. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jeg tror måske du kan have det og jeg får det så dårligt når der blir sat ord på det  men ja fra i dag af er det slut med time out og så må jeg bruge andre midler. kan du anbefalle nogle? tager gerne imod med kyshånd?

hvis hun eks slår og sparker mig trods flere advarsler hvad skal jeg så gøre?

Du skal ikke få det skidt...du har gjort noget ud fra de bedste intentioner og du har gjort dig nogle observationer og nu lærer du af det du gør og det du oplever...det er sådan man lærer jo og bedres som mor og ja i alle andre situationer...det vil man nok aldrig stoppe med, håber jeg da.

Jamen, når mine har udvidst sådan en adfærd som vi jo som forældre har lært er forkert så kan man let reagere med at skælde ud, men prøv at se bagom adfærden. Barnet ved ikke det er forkert som vi ved det er det...de regagerer på nogle følelser de har i sig...måske har hun brug for dig og du "lytter ikke" så må hun måske finde på noget hvor du "lytter og er til stede" og det er du når hun slår...jeg har med fordel set på mit barn hvis de har vist tegn på frustration og sagt til dem feks: "Jeg kan se på dig at du er sur/ked/gal og jeg tænker du har brug for et kram, at vi sidder lidt her sammen" eller andet hvor vi bare er. Jeg har oplevet som om gassen gik af barnet og skuldrene faldt ned...at jeg ramte der hvor adfærden sad sammen med følelsen..giver det mening?

Endvidere så se på hvornår hun reagerer som hun gør...er det efter adskillelse..når du har travlt, når der sker noget som ikke er det der plejer eller hvornår sker det?

Jeg har brugt det at smide mig en halv time på gulvet med mine drenge når de kom hjem fra skole og bh...bare at give dem fuld opmærksomhed og være med dem...når de så var fyldt af det så gik de selv og der var ro til at lave hvad jeg skulle.

Men altså..løsningen tror jeg kan være i at se bag adfærden, finde hendes følelse, accepter alle hendes følelse, det er ok at være gal ligesom det er ok at være glad, ...og når du ser bag hendes adfærd, så se på hvad der skabte denne..er det noget du kan ændre eller gøre anderledes.

Ved ikek om du kan bruge det til noget..mend et er noget af det jeg har haft god erfaring med...og jeg bruger ikke straf eller skæld ud, har været der med skæld ud...og det endte bare med at skubbe væk og skæld ud var bare et tegn på at jeg ikek magtede det, min afmagt,.

Knus til dig...

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg har ikke haft behovet for det, så det er svært at svare på...

I det hele taget prøver jeg at få ham til at sætte ord på - selvom det er pissesvært, da han er 2, og sproget er derfor ikke så udhviklet endnu..

Men min ideologi går helt klart på at anerkende barnets følelser, og snakke om det - i det omfang man kan..

Med det sagt - hvis han bliver ved med at smide med legetøj, eller gøre ting som han ikke må BEVIDST - så kommer han også i timeout når det er... (det er sket 2 gange herhjemme).

Jeg tænker bare - der er en grund til at han reagerer som han gør, og derfor har han brug for noget fra mig som jeg må give ham... Ikke at han bliver forkælet, eller at jeg pylrer...
Vil nok mere sige at jeg fjerner ham fra aktiviteten hvis han ikke vil bruge den ordentligt... f.eks. smide med legetøjet - så tager jeg legetøjet.. Eller... ja det er sjældent det sker pt..

Jeg må indrømme - jeg kan godt mærke selvstændigheden snige sig på.. så om nogle måneder kan det være mig som har et indlæg som dit.

tak jeg vil tænke over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.