Hvordan klarer I den? (kvalme)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. april 2011

Jok123

Jeg har så ekstremt meget kvalme hele tiden. Det er fuldstændig ligesom hvis man har rigtig slemme tømmermænd hvor man ik tør stå ud af sengen, af frygt for at kaste op.. det er frygteligt

Jeg spiser små portioner hele dagen, og kan sagtens holde dem i mig.. kaster ikke op, men jeg har endnu ikke fundet noget som kan tage bare lidt at kvalmen. Jeg synes alting smager dårligt, så jeg må tvinge mad i mig.

Jeg kan slet ik overskue hvordan jeg skal passe mit arb. (kontor) lige i de her uger. Sidder nærmest med hovedet nede i skraldespanden konstant, og render til og fra toilettet, da jeg hele tiden føler jeg skal kaster op.

Hvordan har i klaret jeres arbejde i sådan en situation? Jeg er 6+5 idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Ludo

Jok123 skriver:

Jeg har så ekstremt meget kvalme hele tiden. Det er fuldstændig ligesom hvis man har rigtig slemme tømmermænd hvor man ik tør stå ud af sengen, af frygt for at kaste op.. det er frygteligt

Jeg spiser små portioner hele dagen, og kan sagtens holde dem i mig.. kaster ikke op, men jeg har endnu ikke fundet noget som kan tage bare lidt at kvalmen. Jeg synes alting smager dårligt, så jeg må tvinge mad i mig.

Jeg kan slet ik overskue hvordan jeg skal passe mit arb. (kontor) lige i de her uger. Sidder nærmest med hovedet nede i skraldespanden konstant, og render til og fra toilettet, da jeg hele tiden føler jeg skal kaster op.

Hvordan har i klaret jeres arbejde i sådan en situation? Jeg er 6+5 idag.

Åhh jeg kender det godt for jeg har det på nøjagtig samme måde og det er bare ikke sjovt.

Føler også at jeg spiser hele tiden men syntes ikke det hjælper og er også drænet for energi desværre. Jeg er 7+0 idag og syntes ikke noget hjælper.

Men tillykke med graviditeten  Vi må bare holde ud lidt endnu

Ludo

Anmeld

11. april 2011

Lou87

Jeg havde også slem kvalme de første 4 mdr ca ka jeg huske..

Jeg købte sådan nogle "kvalme bånd" til og ha på på håndledet..
De ligner lidt sådan nogle tynde svedbånd og så har de sådan en lille rund dut på som er en slags akupunktur punkt.
Og hvis man placerer den rigtig, ja så kan den hjælpe.
(også mod køresyge)

Ellers gjorde jeg det at jeg havde kiks og vand stående på natbordet, så inden jeg fik rejst mig for meget tog jeg lige lidt af det. Og ligeledes spiste jeg en del frugt i løbet af dagen, da det var nemmere og få ned.

Håber noget af det kan hjælpe dig

Anmeld

11. april 2011

Jok123

Ludo skriver:

Åhh jeg kender det godt for jeg har det på nøjagtig samme måde og det er bare ikke sjovt.

Føler også at jeg spiser hele tiden men syntes ikke det hjælper og er også drænet for energi desværre. Jeg er 7+0 idag og syntes ikke noget hjælper.

Men tillykke med graviditeten  Vi må bare holde ud lidt endnu

Ludo

Ja der er jo ik andet at gøre end at holde ud, men hvordan klarer du dit arbejde? (hvis du da arbejder )

Anmeld

11. april 2011

Kofoed.

Jeg har/havde en mildere grad, men synes du skal spørge din læge, om h*n ikke kan hjælpe, evt nogle piller eller akutpuktør, og gøre opmærksom på, at du eller rigtig gerne vil arbejde (ergo ikke sygemeldes).

For mig har nålene taget toppen, så jeg nemt kan klare kvalmen, men den er ikke væk, desværre, men nu føler jeg ikke, at det passer på i halsen.

Anmeld

11. april 2011

Mulleneser

Har haft det nøjagtig som dig i begge mine graviditeter, fuldstændig rædselsfuldt med kvalme og ubehag konstant de første 3 mdr.. Seaband (søsygearmbånd) kan købes i Matas og kan hjælpe dig en smule.. Ellers har jeg læst en masse om et præparat der hedder Primperan, som du skal have hos din læge, som skulle hjælpe på kvalmen.. Du skal nok komme igennem det, selv om det virker uoverskueligt lige nu..  

Anmeld

11. april 2011

Jok123

Lou87 skriver:

Jeg havde også slem kvalme de første 4 mdr ca ka jeg huske..

Jeg købte sådan nogle "kvalme bånd" til og ha på på håndledet..
De ligner lidt sådan nogle tynde svedbånd og så har de sådan en lille rund dut på som er en slags akupunktur punkt.
Og hvis man placerer den rigtig, ja så kan den hjælpe.
(også mod køresyge)

Ellers gjorde jeg det at jeg havde kiks og vand stående på natbordet, så inden jeg fik rejst mig for meget tog jeg lige lidt af det. Og ligeledes spiste jeg en del frugt i løbet af dagen, da det var nemmere og få ned.

Håber noget af det kan hjælpe dig

Jeg har anskaffet mig de armbånd, og jeg bruger også kiks tricket i sengen, men det er ik meget noget af det hjælper.. desværre.

Frugt er også noget af det jeg nemmest kan få ned.. appelsinjuice er et hit Men man kan godt mærke at der ik rigtig er nok næring i..

Anmeld

11. april 2011

Filippa & Liva

Jeg kender det ALT for godt desværre..

Jeg har døjet med voldsom kvalme siden uge 5 og er i uge 14 nu og jeg har stadig kvalme og opkast.

Anmeld

11. april 2011

Ludo

Jok123 skriver:

Ja der er jo ik andet at gøre end at holde ud, men hvordan klarer du dit arbejde? (hvis du da arbejder )

Jeg er desværre ledig lige nu men elelrs vidste jeg ikke hvordan jeg skulle klare det. Går på kursus igennem kommunen men må hele tiden melde mig syg da jeg ikke kan andet end at sove.

Anmeld

11. april 2011

Lou87

Jok123 skriver:

Jeg har anskaffet mig de armbånd, og jeg bruger også kiks tricket i sengen, men det er ik meget noget af det hjælper.. desværre.

Frugt er også noget af det jeg nemmest kan få ned.. appelsinjuice er et hit Men man kan godt mærke at der ik rigtig er nok næring i..

Okay - ja så ved jeg desværre ikke hva jeg mere ska sige.. smiler.
Kan godt huske nogen dage der hjalp næsten intet!
Du må bare holde ud, man siger jo de første 3 mdr er de værste
(ved godt det virker uoverskuelige)
Og så må jo prøve dig frem med diverse ting og håbe du finder noget der hjælper bedre eller lign

Føler med dig ihvertfald, det var sku ikke sjovt.
Men kan trøste dig med man glemmer det igen når først det er gået over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.