Dåb og bryllup på samme tid. nogle erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

chael

Anonym skriver:

Kæresten og jeg legede igår med tanken om at vi kunne blive gift den dag vores lille prinsesse skal døbes. Vi synes især det kunne være en god idé da, ingen af os er til det helt store fest værk, og da vi allerede har invitationerne klar til dåben, kunne vi lige se en mulighed for også at holde et beskedent bryllup.

Jeg har en MEGET stor familie, men da dåbs festen skal holdes hos mine forældre, er det begrænset hvor mange der kan komme, og derfor har folk (de fleste) en forståelse for at de ikke bliver inviteret, dog hvis vi skulle holde bryllup senere, kan vi ende med det problem at nogle bliver fornærmede over at de ikke kom med til det ene, og nu heller ikke det andet osv. osv.

Så på denne måde kunne vi slå to fluer med et smæk.

Nu er problemet så det, at der er ingen af os der har erfaringer med bryllup + dåb, og vi kan ikke finde ud af om det ville være en god idé. Er der nogle her på Baby.dk der har erfaringer med det? og i så fald ville i anbefale det?  Eller synes i det er to ting der skal holdes adskildt?

I må meget gerne fortælle om jeres egne erfaringer, og hvordan det forløb, og om det var smukt, sødt, hyggeligt osv.

På forhånd takker jeg.

Jeg var til min rigtig gode venindes barnedåb og bryllup samtidig. Det var smukt og fint.

Dog ville jeg ikke selv gøre det

Men hvis man gerne vil og måske ikke lige har lyst til det helt store, eller ikke har flere 100tusinde, så synes jeg det er ganske skøn måde at gøre det på

*Camilla 16+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

BABYSOFIE

Ida. skriver:

Vi holdt bryllup sammen med vores yngste datters dåb og havde en fantastisk dag. Vi valgte at holde festen til frokost, som det jo er normalt for en barnedåb, men valgte til gengæld at gøre menuen mere bryllupsagtig (lidt mere festligt og med bryllupskager/dåbskage til dessert).

Vi blev således velsignet (vi var borgerligt viet inden ) og vores datter døbt ved 11-tiden om formiddagen. Vi kørte i festligt oppyntet forsamlingshus, pakkede en hulens masse gaver op, spiste en fantastisk lækker sen frokost - afbrudt af taler og diverse anden underholdning - spiste lækker bryllups- og dåbskage og sluttede dagen af med at danse brudevalsen omkring kl. 18 - derefter var der almindelig hygge og snak. Jeg tror de sidste gæster gik ved 20-tiden...hvilket var perfekt for os, for så kunne vi køre hjem og putte et par meget trætte piger og bruge resten af aftenen på at fordøje en fuldstændig fantastisk dag

Så GØR DET!!

ja det var stort set også sådan vi gjore det, da vi heller ikke er til det helt store. vi var ca 45 ialt børn og voksne til middag og de sidste gik ved 22 tiden, havde ikke regnet med de ville blive så længe, da vi havde været i gang fra 10.30 i kirke. men dejlig dag var det.

syntes det er fint at slå 2 fluer med et smæk.

Syntes heller ikke det var så uoverskueligt med den lille for hun sov meget i løbet af dagen, og vi fik alle sovet godt om natten.

so do it

k.h tine

Anmeld

13. april 2011

Mormilla

Vi havde dåb og bryllup på samme tid. Det gik godt men jeg vil nok anbefale at man har nogen til at hjælpe med mad og div så man kun skal tænke på sig selv og den lille...

Anmeld

13. april 2011

Chr-Hei

Altså jeg syntes ideen er fin nok men ville nok aldrig selv gøre det... Kæresten har ellers spurgt om vi ikke bare skal klarer begge dele når lillemand engang skal døbes men hvis jeg skal giftes skal det være et rigtig kirkebryllup med det hele til..

For hvis jeg skal giftes skal det kun ske en gang ...

Måske jeg er lidt mærkelig men sådan har jeg det..

Men kan også godt forstå dem der vælger at gøre det sammen(:

Anmeld

13. april 2011

DLM

Nadia&Daniel skriver:

Vi holdte bryllup og barnedåb sammen  skriver lige lidt mere om det senere..

Her er lige lidt billeder

Billede 1-3: indbydelse

Billede 4: Daniel og hans forlover

Billede 5: Daniel og jeg, samt Daniel's søster (gudmor) og vores Laura

Billede 6: brudebilledet (som vi puttede på vores takkekort)

Billede 7+8: det lykkelige brudepar

Billede 9+10: Laura i familie-dåbskjolen (tog vi hjemme på en sofa)

ej hvor er det altså bare en smuk dåbskjole

Anmeld

13. april 2011

Mor-til-asta-09

Personligt kunne jeg ikke selv finde på at slå bryllup og dåb sammen.

Men ideen lyder da super...

Anmeld

13. april 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Kæresten og jeg legede igår med tanken om at vi kunne blive gift den dag vores lille prinsesse skal døbes. Vi synes især det kunne være en god idé da, ingen af os er til det helt store fest værk, og da vi allerede har invitationerne klar til dåben, kunne vi lige se en mulighed for også at holde et beskedent bryllup.

Jeg har en MEGET stor familie, men da dåbs festen skal holdes hos mine forældre, er det begrænset hvor mange der kan komme, og derfor har folk (de fleste) en forståelse for at de ikke bliver inviteret, dog hvis vi skulle holde bryllup senere, kan vi ende med det problem at nogle bliver fornærmede over at de ikke kom med til det ene, og nu heller ikke det andet osv. osv.

Nu er problemet så det, at der er ingen af os der har erfaringer med bryllup + dåb, og vi kan ikke finde ud af om det ville være en god idé. Er der nogle her på Baby.dk der har erfaringer med det? og i så fald ville i anbefale det?  Eller synes i det er to ting der skal holdes adskildt?

I må meget gerne fortælle om jeres egne erfaringer, og hvordan det forløb, og om det var smukt, sødt, hyggeligt osv.

På forhånd takker jeg.

Min veninde og mand gjorde selv det samme, og de har ikke fortrudt det De syns´ det var lettere og billigere.

Anmeld

13. april 2011

mn

Anonym skriver:

På forhånd takker jeg.

her hjemme har vi haft den samme snak når den tid kommer. hvor kæresten synes det sagtens kan gøres og hvor jeg lidt har tanken, hvis man får flere børn om deres dåb så ikke vil virke mindre speciel og det ville jeg da være ked af.

vi har også begge to meget store familie, så tror det ender med at enten bliver ingen inviteret ellers bliver vi 80-100 personer og sådan synes jeg ikke en barnedåb skal være.

så tror det kommer an på ens forventninger til hvad et bryllup skal indeholde og hvad en dåb skal, hvis de to ting kan forenes, synes jeg helt klart man skal gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.