Dåb og bryllup på samme tid. nogle erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kunne det være en god idé, at blive gift samme dag som prinsessen skal døbes?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

20.916 visninger
17 svar
1 synes godt om
11. april 2011

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg legede igår med tanken om at vi kunne blive gift den dag vores lille prinsesse skal døbes. Vi synes især det kunne være en god idé da, ingen af os er til det helt store fest værk, og da vi allerede har invitationerne klar til dåben, kunne vi lige se en mulighed for også at holde et beskedent bryllup.

Jeg har en MEGET stor familie, men da dåbs festen skal holdes hos mine forældre, er det begrænset hvor mange der kan komme, og derfor har folk (de fleste) en forståelse for at de ikke bliver inviteret, dog hvis vi skulle holde bryllup senere, kan vi ende med det problem at nogle bliver fornærmede over at de ikke kom med til det ene, og nu heller ikke det andet osv. osv.

Så på denne måde kunne vi slå to fluer med et smæk.

Nu er problemet så det, at der er ingen af os der har erfaringer med bryllup + dåb, og vi kan ikke finde ud af om det ville være en god idé. Er der nogle her på Baby.dk der har erfaringer med det? og i så fald ville i anbefale det?  Eller synes i det er to ting der skal holdes adskildt?

I må meget gerne fortælle om jeres egne erfaringer, og hvordan det forløb, og om det var smukt, sødt, hyggeligt osv.

På forhånd takker jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Ida.

Vi holdt bryllup sammen med vores yngste datters dåb og havde en fantastisk dag. Vi valgte at holde festen til frokost, som det jo er normalt for en barnedåb, men valgte til gengæld at gøre menuen mere bryllupsagtig (lidt mere festligt og med bryllupskager/dåbskage til dessert).

Vi blev således velsignet (vi var borgerligt viet inden ) og vores datter døbt ved 11-tiden om formiddagen. Vi kørte i festligt oppyntet forsamlingshus, pakkede en hulens masse gaver op, spiste en fantastisk lækker sen frokost - afbrudt af taler og diverse anden underholdning - spiste lækker bryllups- og dåbskage og sluttede dagen af med at danse brudevalsen omkring kl. 18 - derefter var der almindelig hygge og snak. Jeg tror de sidste gæster gik ved 20-tiden...hvilket var perfekt for os, for så kunne vi køre hjem og putte et par meget trætte piger og bruge resten af aftenen på at fordøje en fuldstændig fantastisk dag

Så GØR DET!!

Anmeld

11. april 2011

LR85

Jeg sys det lyder som en rigtig hyggelig ide.

Jeg gik faktisk selv og tænkte på det i går, og synes det kunne være sjovt a lave det som en surprice, så man altså kommer ind med barn i armene I BRUDEKJOLE

Men vi er nu til den helt store fest med taler og sange og det hele, så vi gør det nok ikke, men synes ideen er rigtig fin

Anmeld

11. april 2011

DLM

jeg har været til et par stykker dåb+bryllup og synes det er en fin ide. kæresten og jeg var selv inde på ideen. De gange jeg har været til både dåb og bryllup på samme tid har været så hyggeligt det var meget mere afslappende end hvis man bare var til bryllup f.eks.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Ida. skriver:

Vi holdt bryllup sammen med vores yngste datters dåb og havde en fantastisk dag. Vi valgte at holde festen til frokost, som det jo er normalt for en barnedåb, men valgte til gengæld at gøre menuen mere bryllupsagtig (lidt mere festligt og med bryllupskager/dåbskage til dessert).

Vi blev således velsignet (vi var borgerligt viet inden ) og vores datter døbt ved 11-tiden om formiddagen. Vi kørte i festligt oppyntet forsamlingshus, pakkede en hulens masse gaver op, spiste en fantastisk lækker sen frokost - afbrudt af taler og diverse anden underholdning - spiste lækker bryllups- og dåbskage og sluttede dagen af med at danse brudevalsen omkring kl. 18 - derefter var der almindelig hygge og snak. Jeg tror de sidste gæster gik ved 20-tiden...hvilket var perfekt for os, for så kunne vi køre hjem og putte et par meget trætte piger og bruge resten af aftenen på at fordøje en fuldstændig fantastisk dag

Så GØR DET!!

UHHH det lyder lige som det jeg er vild efter hi hi.  Det må havde været helt fantastisk.

Anmeld

11. april 2011

Nadia&Daniel

Vi holdte bryllup og barnedåb sammen  skriver lige lidt mere om det senere..

Her er lige lidt billeder

Billede 1-3: indbydelse

Billede 4: Daniel og hans forlover

Billede 5: Daniel og jeg, samt Daniel's søster (gudmor) og vores Laura

Billede 6: brudebilledet (som vi puttede på vores takkekort)

Billede 7+8: det lykkelige brudepar

Billede 9+10: Laura i familie-dåbskjolen (tog vi hjemme på en sofa)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. april 2011

Ida.

Anonym skriver:

UHHH det lyder lige som det jeg er vild efter hi hi.  Det må havde været helt fantastisk.

Det var en helt igennem fantastisk dag!! Nu kan jeg se, at der er en der skriver, at man kan komme ind i kirken med dåbsbarnet i armene og brudekjole på. Det valgte vi ikke at gøre - min datters gudfar bar hende ind først, da de så nåede alteret gik mig og min far op af gulvet det er ikke til at håndtere både brudebuket og dåbsbarn - og synes også det er synd for brudekjolen, at den drukner i dåbskjole

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Vi holdte bryllup og barnedåb sammen  skriver lige lidt mere om det senere..

Her er lige lidt billeder

Billede 1-3: indbydelse

Billede 4: Daniel og hans forlover

Billede 5: Daniel og jeg, samt Daniel's søster (gudmor) og vores Laura

Billede 6: brudebilledet (som vi puttede på vores takkekort)

Billede 7+8: det lykkelige brudepar

Billede 9+10: Laura i familie-dåbskjolen (tog vi hjemme på en sofa)

Fantastisk bliver mere og mere fan af tanken

Anmeld

11. april 2011

Fenja09

Jeg har været gæst til dåb og bryllup i ét og synes faktisk ikke at det er to ting man skal holde sammen. Dåben er en børnefest og bryllup er en voksenfest, set med mine øjne

Men vil også sige, at det kommer helt an på, hvor stort det bliver. Vi så kun bebsen i kirken, derefter var han ikke til stede resten af aftenen, hvilket er forståeligt når det også var bryllup og folk drak og der var høj musik. Jeg ville bare gerne have set mere til guldklumpen, når det nu også var dåb. Har man mulighed for, at både brudeparret og barnet er i fokus, så er det måske noget andet...

Personlig ville jeg holde det adskilt, men forstår godt at folk vælger at " slå to fluer med et smæk"

Anmeld

13. april 2011

Sommertwins

Hej

Lyder som en god ide.... Vi gjorde det samme og har overhovedet ikke fortrudt det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.