RS virus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.451 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. april 2011

sandratobias

Hey piger..

Er der nogle af jeres børn der har det lige nu...??? 
Hvis ja... Hvor lang tid har det stået på..???
Vi har lige været indlagt i 2 dage pga det... Og er så hjemme igen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Mia&Allan

sandratobias skriver:

Hey piger..

Er der nogle af jeres børn der har det lige nu...??? 
Hvis ja... Hvor lang tid har det stået på..???
Vi har lige været indlagt i 2 dage pga det... Og er så hjemme igen.. 

Ka godt se det er nogle dage siden du har skrevte indlægget, men min datter har lige fået det konstateret...... Hvor lang tid varede det hos jer, og hvorfor var i indlagt???

Anmeld

26. april 2011

Tip!

jeg var indlagt med min søn 6 dage da han havde en rs virus... han var blot 2 1/2 måned gammel da han fik det, og fik lagt sonde, da han slet ikke havde kræfter til selv at spise..

Anmeld

26. april 2011

Mama2980

Min søn har været indlagt med det for 2 uger siden i 6 dage. Hans vejrtrækning blev så påvirket at lægevagten ringede efter en ambulance og vi blev kørt med blå blink til hospitalet. Han fik maske, som ikke havde den ønskede effekt, så derfor kom han i c-pap, som han lå med i 5 dage. Han fik også lagt sonde, fordi at han ikke havde kræfter til at spise selv. Han fik det kun dårligere og dårligere og lå med en puls på 214 selvom han sov. Derfor fik han taget lungerøntgen som viste at det havde sat sig til lungebetændelse på begge lunger og derfor kom han i antibiotika. De sugede ham også nogle gange om dagen, for at få noget af alt det slim op.. Han var kun 1½ måned da vi var indlagt.

Anmeld

26. april 2011

Mama2980

De sagde på det tidspunkt at det var lige sidst på rs virus sæsonen han havde fået det. De har MANGE børn indlagt med rs virus i januar/februar.

Anmeld

26. april 2011

Mama2980

Mia&Tonny skriver:

Ka godt se det er nogle dage siden du har skrevte indlægget, men min datter har lige fået det konstateret...... Hvor lang tid varede det hos jer, og hvorfor var i indlagt???

Man bliver indlagt hvis barnet har brug for hjælp til at trække vejret, spise eller lign. Det er en virus og kan derfor ikke behandle, det eneste de kan er at hjælpe barnet ved at symptombehandle

Anmeld

26. april 2011

Diana...

Vi har det ikke lige nu men vi havde det i januar og jeg var indlagt med hende i 4 dage og hun hostet i 3 uger efter. 

Anmeld

26. april 2011

Mia&Allan

Mama2980 skriver:

Man bliver indlagt hvis barnet har brug for hjælp til at trække vejret, spise eller lign. Det er en virus og kan derfor ikke behandle, det eneste de kan er at hjælpe barnet ved at symptombehandle

Nå okay.... Men de skal vel være meget dårlige før de blir indlagt? Min datter hoster ''bare'' som om hun har røget 80 smøger på en dag og så kommer der slim ind imellem - men det er vel gode tegn?? Er bare så bange når hun får hendes hosteanfald, for det lyder som om hun er ved at blive kvalt

Anmeld

26. april 2011

Mia&Allan

Mia&Tonny skriver:

Nå okay.... Men de skal vel være meget dårlige før de blir indlagt? Min datter hoster ''bare'' som om hun har røget 80 smøger på en dag og så kommer der slim ind imellem - men det er vel gode tegn?? Er bare så bange når hun får hendes hosteanfald, for det lyder som om hun er ved at blive kvalt

& så hvæser hun rigtig meget i vejrtrækningen :/

Anmeld

26. april 2011

Mama2980

Mia&Tonny skriver:

& så hvæser hun rigtig meget i vejrtrækningen :/

Altså rs virus er jo "bare" en slem forkølelse. Men hos dem der er lidt "svage" kan det blive rigtig slemt. F.eks. hos små børn. De bliver indlagt hvis de har problemer med vejrtrækningen, eller hvis de har behov for at blive suget eller få andet medicin.

At hun hoster og får slim op er gode tegn Det viser at hun selv er i stand til at få det op.

Min søn havde brug for en masse hjælpemidler og medicin, derfor var vi indlagt i 6 dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.