Jeg er så træt af nogen folk.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

Ni-ko-li-ne

Buito skriver:

NEMLIG !  Også den tanke jeg har siddet med. Synes det er træls og irriterende at folk er kommet med disse kommentarer 

Nogen gange har jeg faktisk svaret: "giver du ikke dit barn mad når h*n er sulten?" så klapper folk lidt i, men det kan jo ikke passe at jeg skal være så næsvis hver gang 

man må forsvare sig... sådan er det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Hvem?

Buito skriver:

Mange mange tak for dit svar 

Nu vil jeg med god samvittighed give ham bryst når han vil, og ikke når folk synes det er passende.. har bare følt mig lidt nede i noget tid nu, fordi folk kommer med disse kommentarer  Jeg har da givet ham når han har forlangt men nærmest lignet en dårlig undskyldning ved disse kommentarer 

Det var skam så lidt, du gir ham bare når han lyster, især når du ammer, da det jo godt kan gå noget tid for amningen er helt kørt ind og mælken er løbet ordentligt til

Jeg ammede min den første i 2 mdr, men måtte smide håndklædet i ringen, jeg havde absolut ingen mælk, hvilket resulterede i at han spiste hver time døgnet rundt, jeg lavede overhovedet ikke andet end at amme, og tro mig jeg fik også maaaaange bemærkninger, min nr. 2 kom på flaske fra starten af

Anmeld

10. april 2011

kamtok

Buito skriver:

Mange mange tak for dit svar 

Nu vil jeg med god samvittighed give ham bryst når han vil, og ikke når folk synes det er passende.. har bare følt mig lidt nede i noget tid nu, fordi folk kommer med disse kommentarer  Jeg har da givet ham når han har forlangt men nærmest lignet en dårlig undskyldning ved disse kommentarer 

Hvis han spiser og ikke gylper det hele op bagefter, så er det jo nok fordi han er sulten. Han er jo kun en lille baby, og sådan en lille skøn purk skal bare have når han vil. Så sk** hul i kommentarerne, og svar evt. tilbage med "Ja, han skal spise igen - synes du det er et problem at jeg giver mit barn mad, når han er sulten?"
Derudover er det jo rigtig fint at du lægger ham til så ofte som muligt, da det jo er med til at stimulere mælkeproduktionen. Hvis du kan malke ud, så gør endelig det så meget som overhovedet muligt efter hver amning.

Kærlig hilsen en mor - der desværre ikke fik amningen igang og derfor har et flaskebarn.

Anmeld

10. april 2011

twinboys

Buito skriver:

Tak for dit svar 

Tror nu også jeg er lidt nærtagende endnu, men jeg bliver bare lidt ked af det når sådanne kommentarer kommer 

Føler bare at det nærmest er forkert at kæmpe så meget 

det er ikke forkert

Anmeld

10. april 2011

Koen.

Nu ved jeg at jeg har prøvet at råde dig bedst muligt, uden og have forstand på amning. MEN det er jo IKKE for at være efter dig, men bare for at hjælpe dig..

Anmeld

10. april 2011

Kløver

Buito skriver:

Hej piger

Jeg må lige læsse af på jer, jeg ved i kan klare det 

Jeg fortæller lige lidt baggrunds historie først. Vores søn bliver 1 mdr her 13/4. I fredags var vi til åben hus hos sundhedsplejersken og finder ud af at vores søn har tabt sig omkring 80 gram på 2 ½ uge. Sundhedsplejersken forslår at vi så suplerer ammingen med Nan1 så vi er sikker på at han får nok at spise. (skal siges at jeg helst vil amme)

Problemet er at jeg straks føler mig lidt nede over at vores søn ikke får nok ud af min mælk, men jeg kæmper med ammingen så godt som jeg magter.  Nu er jeg så bare træt af at forskellige folk kommer med kommentarer som: "skal han nu spise igen?" "er han ikke snart færdig?" osv osv... Jeg forsøger jo bare at give ham det bedste, men ak - føler mig sq lidt nede når folk kommer med sådanne kommentarer. 

Jeg har ligeledes forsøgt at holde ham lidt hen med en sut, for at skabe større appetit hos ham (råd fra sundhedsplejersken), men han vil kun tage sutten i autostolen og en sjælden gang i barnevognen eller ikke  Så det projekt er næsten opgivet igen.

Er det virkelig forkert at kæmpe så meget for at ammingen skal køre ordentlig? *suk* Det er jo ikke sådan at jeg viser bryster frem når jeg ammer, jeg ammer da meget diskret synes jeg selv. 

Hvis du har læst med her til - så tak 

Det er hårdt at få en amning op at køre, og du skal selvfølgelig kun gøre det så længe du føler for det og synes dte er tåleligt, jeg har selv kæmpet meget med amningen og er pt på halv amning og halv nan, og malker også indimellem ud. Det er en god ting han kommer til ofte da det jo bare stimulerer mælkeproduktionen, og det kan jo være dte bliver bedre held og lykke med det, og ta dig ikke af folks kommentarer, det er hårdt nok i forvejen at få det til at køre

Anmeld

10. april 2011

Nessie

Så længe du er sikker på, at der er mælk nok til ham og stadig får brystspændinger osv, så skal du bare være fuldstændig ligeglad med hvad andre siger.

Jeg havde det modsatte problem

Jeg havde simpelthen ikke mælk nok, og staklen var konstant sulten og jeg ammede og ammede, og sundhedsplejersken mente at jeg bare skulle lægge mig et par dage på sengen med ham, og så kun amme. Fik nok svaret en anelse surt, at jeg altså havde siddet med ham knappet på, konstant i en uge.....

Og så gik vi ellers over til at supplere med modermælkserstatning.

Og så gik det hele meget bedre. Pludselig kunne han sove i nogle timer ad gangen.

Så det jeg egentlig ville sige var: Lyt til dit instinkt, og mærk efter på din krop (og dit barn), så skal det hele nok gå

Anmeld

10. april 2011

Janni.

lillespurv20 skriver:

Nu ved jeg at jeg har prøvet at råde dig bedst muligt, uden og have forstand på amning. MEN det er jo IKKE for at være efter dig, men bare for at hjælpe dig..

Det er skam heller ikke dig jeg hentyder til søs  er glad for alle de råd du kommer med 

Anmeld

10. april 2011

Janni.

1000 tak for alle jeres svar 

Jeg fatter nyt mod og forsætter kampen med at få ammingen helt op at køre 

Og ignorer de dumme kommentarer fra diverse folk 

Tak for opbakningen piger 

Skylder jer alle et stort 

Anmeld

10. april 2011

Troldemommi

Du skal da overhovedet ikke høre på hvad andre mennesker siger om den sag, du mader dit barn og du vil gerne amme så gør som du føler for og lad de fjolser sejle i deres egen sø :-)

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.