Jeg er så træt af nogen folk.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.772 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Janni.

Hej piger

Jeg må lige læsse af på jer, jeg ved i kan klare det 

Jeg fortæller lige lidt baggrunds historie først. Vores søn bliver 1 mdr her 13/4. I fredags var vi til åben hus hos sundhedsplejersken og finder ud af at vores søn har tabt sig omkring 80 gram på 2 ½ uge. Sundhedsplejersken forslår at vi så suplerer ammingen med Nan1 så vi er sikker på at han får nok at spise. (skal siges at jeg helst vil amme)

Problemet er at jeg straks føler mig lidt nede over at vores søn ikke får nok ud af min mælk, men jeg kæmper med ammingen så godt som jeg magter.  Nu er jeg så bare træt af at forskellige folk kommer med kommentarer som: "skal han nu spise igen?" "er han ikke snart færdig?" osv osv... Jeg forsøger jo bare at give ham det bedste, men ak - føler mig sq lidt nede når folk kommer med sådanne kommentarer. 

Jeg har ligeledes forsøgt at holde ham lidt hen med en sut, for at skabe større appetit hos ham (råd fra sundhedsplejersken), men han vil kun tage sutten i autostolen og en sjælden gang i barnevognen eller ikke  Så det projekt er næsten opgivet igen.

Er det virkelig forkert at kæmpe så meget for at ammingen skal køre ordentlig? *suk* Det er jo ikke sådan at jeg viser bryster frem når jeg ammer, jeg ammer da meget diskret synes jeg selv. 

Hvis du har læst med her til - så tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

twinboys

Buito skriver:

Hej piger

Jeg fortæller lige lidt baggrunds historie først. Vores søn bliver 1 mdr her 13/4. I fredags var vi til åben hus hos sundhedsplejersken og finder ud af at vores søn har tabt sig omkring 80 gram på 2 ½ uge. Sundhedsplejersken forslår at vi så suplerer ammingen med Nan1 så vi er sikker på at han får nok at spise. (skal siges at jeg helst vil amme)

Problemet er at jeg straks føler mig lidt nede over at vores søn ikke får nok ud af min mælk, men jeg kæmper med ammingen så godt som jeg magter.  Nu er jeg så bare træt af at forskellige folk kommer med kommentarer som: "skal han nu spise igen?" "er han ikke snart færdig?" osv osv... Jeg forsøger jo bare at give ham det bedste, men ak - føler mig sq lidt nede når folk kommer med sådanne kommentarer. 

Jeg har ligeledes forsøgt at holde ham lidt hen med en sut, for at skabe større appetit hos ham (råd fra sundhedsplejersken), men han vil kun tage sutten i autostolen og en sjælden gang i barnevognen eller ikke  Så det projekt er næsten opgivet igen.

Er det virkelig forkert at kæmpe så meget for at ammingen skal køre ordentlig? *suk* Det er jo ikke sådan at jeg viser bryster frem når jeg ammer, jeg ammer da meget diskret synes jeg selv. 

lad dog bare folk snakke... giv ham bryst når du og han vil og så giv ham da noget nan det havde jeg gjort eller pump noget mælk ud til ham og giv ham det efter han har ligget ved brystet...

Da mine drenge var små fik de begge bryst men Alexander fik efter bryst en lille flaske med mit modermælk i da han også var en lille fugleunge...

Majbritt

Anmeld

10. april 2011

Steph_Laurits

Du skal bare vende det døve øre til. Hellere at din søn spiser en gang for meget end en gang for lidt!

Anmeld

10. april 2011

Hvem?

Buito skriver:

Hej piger

Du kan absolut ikke høre hva andre siger, mener og tror - du gør det helt rigtige, lad han hænge så længe han vil og evt. tilbyde ham flasken efterfølgende, folk har så satans travlt med alle deres kommentarer og latterlige bemærkninger, men lad dig ikke påvirke af dem, hellere tilbyde ham en gang for meget end en for lidt.

Hilsen en mor til flaskebørn!

Anmeld

10. april 2011

Janni.

twinboys skriver:

lad dog bare folk snakke... giv ham bryst når du og han vil og så giv ham da noget nan det havde jeg gjort eller pump noget mælk ud til ham og giv ham det efter han har ligget ved brystet...

Da mine drenge var små fik de begge bryst men Alexander fik efter bryst en lille flaske med mit modermælk i da han også var en lille fugleunge...

Majbritt

Tak for dit svar 

Tror nu også jeg er lidt nærtagende endnu, men jeg bliver bare lidt ked af det når sådanne kommentarer kommer 

Føler bare at det nærmest er forkert at kæmpe så meget 

Anmeld

10. april 2011

Janni.

StephanieJ skriver:

Du skal bare vende det døve øre til. Hellere at din søn spiser en gang for meget end en gang for lidt!

Tak 

Det vil jeg helt klart gøre, dejligt at i bekræfter mig i at jeg gør det rigtige 

Anmeld

10. april 2011

Ni-ko-li-ne

uh jeg kan godt huske det... og man tænker bare "SÅ BAK MIG DOG OP I STEDET!!!!!"

det kan tage 6 uger og mere til at få etableret en amning... og sådan er det bare! Nogle skal kæmpe meget, andre mindre...

Og du skal så kæmpe meget, og det skal folk ikke blande sig i!

Så næste gang der kommer en sådan kommentar, svarer du bare "at det skal han, da det er aftalen med SP... "

Anmeld

10. april 2011

Janni.

Mor-til-de-dejligste skriver:

Du kan absolut ikke høre hva andre siger, mener og tror - du gør det helt rigtige, lad han hænge så længe han vil og evt. tilbyde ham flasken efterfølgende, folk har så satans travlt med alle deres kommentarer og latterlige bemærkninger, men lad dig ikke påvirke af dem, hellere tilbyde ham en gang for meget end en for lidt.

Hilsen en mor til flaskebørn!

Mange mange tak for dit svar 

Nu vil jeg med god samvittighed give ham bryst når han vil, og ikke når folk synes det er passende.. har bare følt mig lidt nede i noget tid nu, fordi folk kommer med disse kommentarer  Jeg har da givet ham når han har forlangt men nærmest lignet en dårlig undskyldning ved disse kommentarer 

Anmeld

10. april 2011

Janni.

Ni-ko-li-ne skriver:

uh jeg kan godt huske det... og man tænker bare "SÅ BAK MIG DOG OP I STEDET!!!!!"

det kan tage 6 uger og mere til at få etableret en amning... og sådan er det bare! Nogle skal kæmpe meget, andre mindre...

Og du skal så kæmpe meget, og det skal folk ikke blande sig i!

Så næste gang der kommer en sådan kommentar, svarer du bare "at det skal han, da det er aftalen med SP... "

NEMLIG !  Også den tanke jeg har siddet med. Synes det er træls og irriterende at folk er kommet med disse kommentarer 

Nogen gange har jeg faktisk svaret: "giver du ikke dit barn mad når h*n er sulten?" så klapper folk lidt i, men det kan jo ikke passe at jeg skal være så næsvis hver gang 

Anmeld

10. april 2011

mortilflere

jeg har ammet mine 4 så tit som de ville , og ja folk har en mening om det

Når de sagde Skal XXX nu ammes igen , og XXX spiser da ikke hele tiden når XXX ligger der ...

Så svarede jeg bare , det er far generne han er oxo rolig af disse bryster

Og så spurte de sg ik igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.