Gode råd til jobsamtalen (pædagog) søges :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.968 visninger
20 svar
2 synes godt om
9. april 2011

Sildefisk

Hej piger

Endelig kom jeg videre til næste skridt i al min jobsøgning,- at blive indkaldt til jobsamtale

Men har brug for nogle gode fif og råd

Har selv været "på den anden side af bordet" og det jeg kiggede efter var:

At personen havde sat sig ind i stedet man ansøger hos, altså pædagogikken, værdierne mm

At personen både kunne agere som pædagog men også ville indgå i det praktiske arbejde, der altid vil være i en institution.

Andre gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

LinLin

Man bliver altid spurgt om hvad man kan bidrage med og hvorfor de skal vælge dig! - så det er meget godt at have tænkt over (hvis ikek du allerede har skrevet det i ansøgningen...

Anmeld

9. april 2011

Sildefisk

DAs mor skriver:

Man bliver altid spurgt om hvad man kan bidrage med og hvorfor de skal vælge dig! - så det er meget godt at have tænkt over (hvis ikek du allerede har skrevet det i ansøgningen...

Tak for svar Ja det er da rigtig relevant at medtænke. Måske endda også styrker / svagheder

Anmeld

9. april 2011

LinLin

myr81 skriver:

Tak for svar Ja det er da rigtig relevant at medtænke. Måske endda også styrker / svagheder

Ja - det spørger de helt sikkert også om! - det viser jo om man kender sig selv, hvilket må siges at være temmeligt vigtigt når man skal have med andre mennesker at gøre 

Hvad er det for en stilling?

Anmeld

9. april 2011

Sildefisk

DAs mor skriver:

Ja - det spørger de helt sikkert også om! - det viser jo om man kender sig selv, hvilket må siges at være temmeligt vigtigt når man skal have med andre mennesker at gøre 

Hvad er det for en stilling?

Lige præcis Det er et vikariat som pædagog i en 0-6 års institution

Anmeld

9. april 2011

LinLin

myr81 skriver:

Lige præcis Det er et vikariat som pædagog i en 0-6 års institution

Ok Jeg arbejder selv i en vuggestue (når jeg altså ikke lige er på barsel )

Held & lykke med jobsamtalen!

Anmeld

9. april 2011

Sildefisk

DAs mor skriver:

Ok Jeg arbejder selv i en vuggestue (når jeg altså ikke lige er på barsel )

Held & lykke med jobsamtalen!

Spændende , har selv før min barsel arbejdet med bh børn, men kunne rigtig godt tænke mig at arbejde med de helt små igen  Og mange tak

Anmeld

9. april 2011

eElak

tag en kort nederdel på og en nedringet bluse så er den da hjemme!!! 

Nå ikke.... 

Noget jeg har hørt er at den med svagheder er et trickquestion... Så overvej om der er nogle ting, som ikke er jobrelevante, som du kan nævne der... F.eks. jeg arbejder jo på kontor, og næste gang jeg bliver spurgt om hvad mine svage sider er, så siger jeg at jeg ikke kan synge! Det passer og har ingen relevans til jobbet.. og så er det en smule humor, hvilket er værdsat de fleste steder 

Held og lykke med samtalen - her sker der intet pt. 

Anmeld

9. april 2011

Sildefisk

KaLee skriver:

tag en kort nederdel på og en nedringet bluse så er den da hjemme!!! 

Nå ikke.... 

Noget jeg har hørt er at den med svagheder er et trickquestion... Så overvej om der er nogle ting, som ikke er jobrelevante, som du kan nævne der... F.eks. jeg arbejder jo på kontor, og næste gang jeg bliver spurgt om hvad mine svage sider er, så siger jeg at jeg ikke kan synge! Det passer og har ingen relevans til jobbet.. og så er det en smule humor, hvilket er værdsat de fleste steder 

Held og lykke med samtalen - her sker der intet pt. 

Hey søde

Hmm er sgu ikke sikker på at den med tøjet går hjem hos 5-7 kvindfolk Så skulle det nok have været en stilling på mandens arbejde i stedet

Tak for tippet, det har du ret i, humor er altid en god ting

Øv håber der kommer noget i sigte for dig, snart

Anmeld

10. april 2011

Sildefisk

Tager stadig imod gode råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.