Alder er noget sjovt noget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.177 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. april 2011

eElak

God eftermiddag de damer. 

Efter en festlig bytur i går - hvor jeg blev skudt til yngre end jeg var - kom jeg til at tænke på at alder jo "bare" er et tal... 

For jeg føler mig ikke som den alder jeg er - men sjovt nok den alder jeg typisk bliver skudt til at andre (for det er ikke første gang jeg er ude for det).... 

Så lad mig høre jeres - jeg starter selvfølgelig selv. 

Jeg er 28 år.
Jeg bliver skudt til at være 25-26 år typisk når jeg møder folk.
Jeg føler mig faktisk mest som en på 25 år.
Folk (dem som jeg kender) siger også at jeg virker mest som en på 25 år, og ikke 28. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Efter en festlig bytur i går - hvor jeg blev skudt til yngre end jeg var - kom jeg til at tænke på at alder jo "bare" er et tal... 

For jeg føler mig ikke som den alder jeg er - men sjovt nok den alder jeg typisk bliver skudt til at andre (for det er ikke første gang jeg er ude for det).... 

Jeg er 28 år.
Folk (dem som jeg kender) siger også at jeg virker mest som en på 25 år, og ikke 28. 

Hvordan føles alder....?

Jeg føler mig som en på 8 år når jeg hver aften hopper trampolin med drengene og naboen står og ser på som om jeg er tosse...

Jeg føler mig som ung og smækker kvinde når jeg smutter i min bikini for at svømme og let kan matche de unge svesker der kommer der.

Jeg føler mig som en gammel kone på 80 år når jeg skal fortælle om alt det lort jeg har kæmpet mig ud af om som stadig trækker skygger ind over.

Jeg føler mig yngre til forældremøde med min søn på 14 år.

Og da jeg datede en mand på 25 år følte jeg mig gammel når jeg kunne fortælle om det der skete back in the 80. Og nu hvor jeg dater en ældre mand, så føler jeg mig yngre.

Jeg ved sgu ikke, jeg føler mig nok bare som Eva..min alder er ikke mig jo, min erfaring og viden vokser med min alder og det er skønt...det ydre vidner om jeg ikke er 20 år, men min udstråling fortæller om mig som kvinde, mor, veninde, datter, barnebarn..hele mig i alle aldre og sådan vil jeg nok altid føle mig.

Hvis vi kun skal se alder som noget der er bestemt af det ydre, så ser jeg yngre ud end jeg er...men jeg passer også på mig selv og sørger for at leve sund, motionere, ikke være for tyk eller tynd osv. Det sidste jeg blev skudt til var 31 år...det er fint med mig...men ikke noget der redder eller skader min dag.

Anmeld

9. april 2011

B&J

som eva skriver hvis jeg havde en trampolin ude i have og jeg havde en have så ville jeg også springe rundt på den og føle mig som et barn på 8år lige som når jeg ser en gynge elsker af gynge

men er dog 24 og tror folk vil skyde mig til en på 24-26år det siger de fleste da.... og det er helt fint for mig... for jeg er jo bare mig fuld af glæde og liv og der kommer jo mere liv når jeg har en dreng der styrter rundt så bliver man jo lidt yngre

Anmeld

9. april 2011

eElak

Eva. skriver:

Hvordan føles alder....?

Jeg føler mig som en på 8 år når jeg hver aften hopper trampolin med drengene og naboen står og ser på som om jeg er tosse...

Jeg føler mig som ung og smækker kvinde når jeg smutter i min bikini for at svømme og let kan matche de unge svesker der kommer der.

Jeg føler mig som en gammel kone på 80 år når jeg skal fortælle om alt det lort jeg har kæmpet mig ud af om som stadig trækker skygger ind over.

Jeg føler mig yngre til forældremøde med min søn på 14 år.

Og da jeg datede en mand på 25 år følte jeg mig gammel når jeg kunne fortælle om det der skete back in the 80. Og nu hvor jeg dater en ældre mand, så føler jeg mig yngre.

Jeg ved sgu ikke, jeg føler mig nok bare som Eva..min alder er ikke mig jo, min erfaring og viden vokser med min alder og det er skønt...det ydre vidner om jeg ikke er 20 år, men min udstråling fortæller om mig som kvinde, mor, veninde, datter, barnebarn..hele mig i alle aldre og sådan vil jeg nok altid føle mig.

Hvis vi kun skal se alder som noget der er bestemt af det ydre, så ser jeg yngre ud end jeg er...men jeg passer også på mig selv og sørger for at leve sund, motionere, ikke være for tyk eller tynd osv. Det sidste jeg blev skudt til var 31 år...det er fint med mig...men ikke noget der redder eller skader min dag.

Jeg ved da godt at alder er forskellig... 

At jeg i det festlig lag i går følte mig som en ung tøs på 21 år, men i dag så føler jeg mig nok som en træt dame på mange mange år. 

Men nu snakkede jeg altså om generelt - altså bare sådan til hverdag - intet større filosofisk i det.. Synes da jeg havde stillet det op så det var "lige til at svare på" 

og nu var det en sjov betragtning der gjorde at jeg oprettede tråden - bare for at se hvordan folk betragter sig selv aldersmæssigt 

Anmeld

9. april 2011

SussieThyssen

KaLee skriver:

Jeg er 28 år.

Af sind har jeg været gammel fra jeg blev født...som barn blev jeg kaldt gammelklog, men nu hvor jeg er "middelaldrende", som en lille pige sagde en dag  så føler jeg mig ofte som en teen.
Nogle mandag morgner er jeg mindst 80, men det meste af tiden er jeg præcis, som jeg altid har været.
Jeg får en chok hvergang jegskal sige hvor gammel jeg er, for jeg gik i stå ved 29 og nogle måneder.
Man har jo hørt om forbyttede børn...jeg går også ind for forbyttede fødselsattester
Sussie er generelt evig ung af sind og jeg gider ikke beskæftige mig med min fysiske alder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Jeg ved da godt at alder er forskellig... 

At jeg i det festlig lag i går følte mig som en ung tøs på 21 år, men i dag så føler jeg mig nok som en træt dame på mange mange år. 

Men nu snakkede jeg altså om generelt - altså bare sådan til hverdag - intet større filosofisk i det.. Synes da jeg havde stillet det op så det var "lige til at svare på" 

og nu var det en sjov betragtning der gjorde at jeg oprettede tråden - bare for at se hvordan folk betragter sig selv aldersmæssigt 

Så det var bare rent på det ydre eller? jeg må sige at jeg ikke rigtig oplever at mennesker sådan går og skyder mig til noget bestemt... altså udover at det jeg skydes i skoene herinde...høhø..

Og sorry, jeg kan ikek bare svare sådan fladt på et større spørgsmåk...sådan er jeg vidst bare..hehe.. det er nok et tegn på alderdom..

Anmeld

9. april 2011

eElak

Eva. skriver:

Så det var bare rent på det ydre eller? jeg må sige at jeg ikke rigtig oplever at mennesker sådan går og skyder mig til noget bestemt... altså udover at det jeg skydes i skoene herinde...høhø..

Og sorry, jeg kan ikek bare svare sådan fladt på et større spørgsmåk...sådan er jeg vidst bare..hehe.. det er nok et tegn på alderdom..

Nej det var ikke baseret på det ydre - men hvad man generelt (i gennemsnit) føler sig som. 

Ligesom Sussie skriver med at hun gik i stå omkring de 29 år ;-)

Jeg bemærkede bare at - for mit eget vedkommende - det var komisk at min egen opfattelse og andres opfattelse stemte overens - men ikke helt med dåbsattesten... :-)

Eva, du er en person der tænker meget - og al respekt for det - det er sundt at undres og filosofere.. Men nogle gange er det ok, bare at have indlæg med lettere flade spørgmål, uden vi skal ud i de store filosofier :-D

Anmeld

9. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Nej det var ikke baseret på det ydre - men hvad man generelt (i gennemsnit) føler sig som. 

Ligesom Sussie skriver med at hun gik i stå omkring de 29 år ;-)

Jeg bemærkede bare at - for mit eget vedkommende - det var komisk at min egen opfattelse og andres opfattelse stemte overens - men ikke helt med dåbsattesten... :-)

Eva, du er en person der tænker meget - og al respekt for det - det er sundt at undres og filosofere.. Men nogle gange er det ok, bare at have indlæg med lettere flade spørgmål, uden vi skal ud i de store filosofier :-D

Men det magter jeg ikke...kan simpelthen ikke tænke uden at sætte det i et større perspektiv...så tja...det må jeg leve med og I lide under...

Jeg deler nok bare ikke din og andres opfattelse af alder... så jeg føler mig bare som Eva..

Anmeld

9. april 2011

Mor til Frederic og Freya

KaLee skriver:

Jeg er 28 år.

Kender det også...

Har en del kunder der kan sige; hvad for sådan en ung pige som dig til at køre autohjælp?

Smiler gerne tilbage og siger; mange tak.. Men er nu over 30, men nu skal i høre.....

Da jeg fyldte 30 måtte jeg lige kigge efter på det gule kort, sørme det var sandt... Føler mig også som en på 24 og må have udstråling som sådan en..

Anmeld

9. april 2011

Wimmie

Jeg er 29 - bliver skudt til 25-26 og føler mig som en på 20

Det er én af grundene til at jeg ikke har så mange kvalter ved at blive 30 før jeg får mit første barn; jeg føler mig ung, ser ung (yngre) ud og vi har tendens til at leve længe i min familie - min farmor blev 94 og min oldemor (mormors mor) er 98 og lever endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.