"Mine børn skal ikke deltage i et socialpædagogisk projekt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2011

Aves.

der skød du så forkert søde Eva jeg har også kun en håndfuld rigtige veninder som jeg gider bruge mit krudt på, falske overfladiske "veninder" kan jeg ikke bruge til en skid, har ofte undret mig over at nogle mennesker har 27 bedste veninder, det mener jeg ikke man kan have så kan det ikek være ret dybt i hvertfald men jeg tror min søn nu er ved så småt at finde ud af hvem han gider bruge tid på og hvem han ikke gider bruge tid på i sit liv.
Vi har legegrupper i vores klasse hvor man skal have en gruppe børn på ca 5 styks med hjem, de skal så lege i nogle timer og enkelte steder spiser de også, så bliver de hentet igen på et eller andet aftalt tidspunkt, da de var mindre var det fantastisk at få dem spredt fra netop bedstevennen som var den eneste eksisterende i sønnens hoved, men nu kan da klart mærke at de selv vil bestemme hvem de vil være sammen med og hvem de bestemt ikke gider være sammen med, min søn har helt valgt pigernes selskab fra da han ikke gider deres dominerende adfærd.
I de mindre klasser var jeg ret bekymret for da legede min søn med 1 dreng og han var helt lost når han så var syg, det er altså helelr ikek ret godt.

Jeg fortalte om mig og hvorfor jeg nemt kunne relatere til mine børns venskabsvaner...jeg har end ikke spekuleret på hvordan dine raltioner er til andre mennesker...

Ok, ja, det ville jeg så aldrig melde mig til..sådanne legegrupper, kan få knopper ved tanken om at mine børn og jeg skal påduttes sådan noget...men det vælger man jo heldigvis frivilligt...præcis som alle de der "nu skal vi hygge og spise mad og holde fest sammen..fordi vores børn tilfældigvis går i skole sammen..." grrr...jeg kan ikke ha det..jeg gør det i de tilfælde hvor jeg mener der er til gavn for mine børn, men jeg skal altså ikke sidde der og bruge en aften på mennesker der intet siger mig og som jeg ikke har brug for i mit liv....

Jeg er med i forældreråd, bestyrrelser osv...men at bruge mine weekend og hverdags aftener på noget ligegyldigt, det gider jeg bare ikke.

Men vi er jo alle forskellige og heldigvis..tror mange nyder de der komsammentræt-noget..siden de er der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

slettet_7530

Jeg fortalte om mig og hvorfor jeg nemt kunne relatere til mine børns venskabsvaner...jeg har end ikke spekuleret på hvordan dine raltioner er til andre mennesker...

Ok, ja, det ville jeg så aldrig melde mig til..sådanne legegrupper, kan få knopper ved tanken om at mine børn og jeg skal påduttes sådan noget...men det vælger man jo heldigvis frivilligt...præcis som alle de der "nu skal vi hygge og spise mad og holde fest sammen..fordi vores børn tilfældigvis går i skole sammen..." grrr...jeg kan ikke ha det..jeg gør det i de tilfælde hvor jeg mener der er til gavn for mine børn, men jeg skal altså ikke sidde der og bruge en aften på mennesker der intet siger mig og som jeg ikke har brug for i mit liv....

Jeg er med i forældreråd, bestyrrelser osv...men at bruge mine weekend og hverdags aftenener på noget ligegyldigt, det gider jeg bare ikke.

Men vi er jo alle forskellige og heldigvis..tror mange nyder de der komsammentræt-noget..siden de er der.

Jeg er også superglad for at legerupperne er ved at være slut i bund og grund tror jeg faktisk vi ligner hinanden ret meget jeg hader de der forældrearrangemanter da ungerne startede i 0 klasse, mente forældrerådet at vi skulle have en forældrefest, ikke ret mange meldte sig til deriblandt os festen blev så aflyst med grunden at der ikke var nok tilmeldinger, men de ville sætte en ny dato, her opstod samme problem hvor jeg sagde til dem at om de så lavede datoen om 9 gange ville vi stadig ikke deltage, fordi vores børn går i skole sammen er det ikke ensbetydende med at jeg har lyst til at være venner med forældrene, nogle blev forarget over den udmelding men det er jeg fuldstændig ligeglad med

Anmeld

9. april 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Jeg er også superglad for at legerupperne er ved at være slut i bund og grund tror jeg faktisk vi ligner hinanden ret meget jeg hader de der forældrearrangemanter da ungerne startede i 0 klasse, mente forældrerådet at vi skulle have en forældrefest, ikke ret mange meldte sig til deriblandt os festen blev så aflyst med grunden at der ikke var nok tilmeldinger, men de ville sætte en ny dato, her opstod samme problem hvor jeg sagde til dem at om de så lavede datoen om 9 gange ville vi stadig ikke deltage, fordi vores børn går i skole sammen er det ikke ensbetydende med at jeg har lyst til at være venner med forældrene, nogle blev forarget over den udmelding men det er jeg fuldstændig ligeglad med

Men det er mærkeligt, ikke, at dem der er vilde med det ikke kan sætte sig ind i at ikke alle har det sådan...

De der legegrupper, skulle man deltage...og hvad sagde du...? min veninde fortalte om det havde været oppe i den klasse Bertram gik i før og jeg blev sådan helt spids i det og tænkte det er der ALDRIG nogen der får mig med til...det er da i høj grad at pådutte forældre den socialpædagogiske rolle...og lade dem arbejde med inklusion..synes det er skidt.... godt det snart er over.. og så fik jeg lige lidt notater til mit eksamensoplæg.. tak for inspiration..

Anmeld

9. april 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Men det er mærkeligt, ikke, at dem der er vilde med det ikke kan sætte sig ind i at ikke alle har det sådan...

De der legegrupper, skulle man deltage...og hvad sagde du...? min veninde fortalte om det havde været oppe i den klasse Bertram gik i før og jeg blev sådan helt spids i det og tænkte det er der ALDRIG nogen der får mig med til...det er da i høj grad at pådutte forældre den socialpædagogiske rolle...og lade dem arbejde med inklusion..synes det er skidt.... godt det snart er over.. og så fik jeg lige lidt notater til mit eksamensoplæg.. tak for inspiration..

Ja det er mærkeligt, men i mine øjne er mange af de (specielt mødrene) falske.

Da legegruppeprojektet blev præsenteret på første forældremøde var jeg skeptisk og sagde at jeg mente det ville være bedst om børnene selv fandt deres realitioner, da jeg ikke ville tvinge min søn til at lege med nogle han ikke gad, jeg fik de ondeste øjne og valgte derfor at give det en chance, men det er jo frivilligt om man vil holde det og nogle af gangene holder vi det så ikke og det er når han er i en gruppe hvor kemien bare ikke er der, så er 4-5 timer lang tid at skulle udholde hinanden
Hi hi selv tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.