Hverdagen med en hundehvalp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Millesmammi

vi fik en hvalp da jeg gik på barsel, og det var nemt.. self var det hårdt, men overhovedet ikke som jeg havde regnet med - han har været nem at opdrage og hurtig til at blive renlig så måske vi har været heldige men det kræver meget tid! (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Anonym trådstarter

Loppe skriver:

At få en hund trænet til at kunne vide hvad den må og ikke må, vil jeg tro tager hele hundens liv. Selvfølgelig er der ting der bliver nemmere, men hunden kræver træning igennem hele dens liv.

Og nej man kan ikke give hunden en hundebakke! Hvis den skal ud, så skal den ud. En bakke er for en kat.

Det var også et pænt dumt spørgsmål alligevel
Kan man så træne den til at gå ud af hundelemmen og ud i hundegården når den skal tisse og lave? Altså selvfølgelig kan man ikke forvente det i starten.

Anmeld

8. april 2011

Ina33

Anonym skriver:

Hold da fast. Det var rimelig mange ting som gik til.
Så om natten er vel det samme som at have et barn som skal spise?

Ja nætterne var stort set det samme som at have et barn der skulle ammes. Vi er stadig oppe engang imellem om natten, og nu er hun altså 1½ år.

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg har dog ikke hund men jeg vil hurtig sige du skal vente til du har født og se om du har overskuden både til hund og baby for det er slet ikke ondt men der er mange der ikke kan.. jeg ville ikke kunne for min dreng sov aldrig og små spiste hele tiden så han krævede min opmærksomhed110% det kan være du er heldig af få et nemt barn men hvem ved før det kommer så kan i jo til den tid få en hund hvis der er tid nok...

for den kræver en masse tid og energi lufteture og den skal lære en masse inden den bliver voksen som mange af de andre skriver

Jeg har allerede født. Har en dreng på lige knap 5 måneder. Og han er UTROLIG nem

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Loppe skriver:

Ja nætterne var stort set det samme som at have et barn der skulle ammes. Vi er stadig oppe engang imellem om natten, og nu er hun altså 1½ år.

Okey. Det er ikke noget de stopper med?

Anmeld

8. april 2011

Ina33

Anonym skriver:

Det var også et pænt dumt spørgsmål alligevel
Kan man så træne den til at gå ud af hundelemmen og ud i hundegården når den skal tisse og lave? Altså selvfølgelig kan man ikke forvente det i starten.

Ja det er jeg sikker på at du kan, og det ville jeg faktisk mene ville være en ok løsning.

Vi har et par enkelte gange haft vores hund i pension, og der har de jo en hundelem, og så en hundegård, hvor de går ud og besørger. De bliver selvfølgelig også luftet i dagtimerne, og hvis bare man husker at en hundegård ikke kan erstatte en luftning, så vil jeg mene det er en god løsning.

Anmeld

8. april 2011

Maalene

Anonym skriver:

hvor lang tid vil du tro det tager for at få en hund trænet til at kunne vide hvad den må og ikke må? Og man kan vel ikke give den en "hundebakke" til om natten så den bare kan tisse der i?

Der er nogen som bruger at ligge aviser ud, og så kan hunden gøre sine "forretninger" der

Det bedste er helt klart at tage hunden ud om natten, især hvis den begynder og vække jer, når den skal ud (gjorde vores - men æren af at tage ham ud, må jeg nok give min kæreste )

Uhh, det er svært at sige, kommer an på hvor god man er til at få den ud, hvilken type hund det er og sådan noget, har hørt det kan tage mellem ½ år og 1 år at få den renlig - altså hele døgnet (både når den er alene om dagen og om natten), men nogle er hurtigere, andre er langsommere

Anmeld

8. april 2011

B&J

Anonym skriver:

Jeg har allerede født. Har en dreng på lige knap 5 måneder. Og han er UTROLIG nem

Nåå jamen så er det jo bare komme igen med projekt ´hundehvalp, hvis tiden og overskuden er til det

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Millesmammi skriver:

vi fik en hvalp da jeg gik på barsel, og det var nemt.. self var det hårdt, men overhovedet ikke som jeg havde regnet med - han har været nem at opdrage og hurtig til at blive renlig så måske vi har været heldige men det kræver meget tid! (:

Ja det var da heldigt og dejligt
Hvordan vil du så sige en typisk dag var for jer og hvalpen i starten? Eller var du gravid da du fik den?

Anmeld

8. april 2011

Ina33

Anonym skriver:

Okey. Det er ikke noget de stopper med?

Jeg kender da mange som ikke er oppe om natten med deres hunde, men hunde er jo nok lige så forskellige som børn, og nogle nætter vil vores hund altså hellere lege end sove.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.