Hvorfor nu igen??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Maalene

Åhh, tror og håber VIRKELIG, at den lille allerede bare driller mor og far, men ligger trygt og godt inde i din livmoder og er ved at vokse sig stor og stærk

Ifølge de CRL-mål, som blandt andet ligger herinde, så skal fostret være 2 mm, når man er 5+4, så på den måde passer det jo rigtig godt... Og når den "kun" er 2 mm nu, så kan man vel heller ikke regne med at se meget mere end en plet... De fleste kan først se hjerteblink omkring 6+0, så du må ikke miste modet endnu, selvom jeg godt ved det sikkert er virkelig svært...

Tro på det bedste, så skal det hele nok gå - jeg vil ihvertfald bede til og krydse aaalt hvad jeg kan for, at jeres lille spire har det godt derinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Wish upon a star

Maalene skriver:

Åhh, tror og håber VIRKELIG, at den lille allerede bare driller mor og far, men ligger trygt og godt inde i din livmoder og er ved at vokse sig stor og stærk

Ifølge de CRL-mål, som blandt andet ligger herinde, så skal fostret være 2 mm, når man er 5+4, så på den måde passer det jo rigtig godt... Og når den "kun" er 2 mm nu, så kan man vel heller ikke regne med at se meget mere end en plet... De fleste kan først se hjerteblink omkring 6+0, så du må ikke miste modet endnu, selvom jeg godt ved det sikkert er virkelig svært...

Tro på det bedste, så skal det hele nok gå - jeg vil ihvertfald bede til og krydse aaalt hvad jeg kan for, at jeres lille spire har det godt derinde

Problemet er at det ikke er fosteret/embryoen der er 2 mm, det er graviditetssækken der er det, og det er jo meget meget lille hvis jeg er 5+3.  Så det er jo ikke så gode tegn

Anmeld

8. april 2011

Wish upon a star

Tusinde tak for jeres opmuntrende ord og jeres krydsede fingre. Det betyder simpelthen så meget for mig

Anmeld

8. april 2011

Maalene

B&K skriver:

Problemet er at det ikke er fosteret/embryoen der er 2 mm, det er graviditetssækken der er det, og det er jo meget meget lille hvis jeg er 5+3.  Så det er jo ikke så gode tegn

Åhh, på den måde

Men kan jo nemt være, at du har haft ÆL senere end beregningerne siger, eller ægget har været et par dage længere om at sætte sig fast

Jeg fik og vide til min tryghedsscanning, da jeg var 6+3, at jeg "kun" var 6+0, men til NF blev jeg rykket frem, så jeg har været 6+5, da vi var til tryghedsscanning, så kan godt være det er svært at sige noget præcist på det tidspunkt i graviditeten...

Håber på det bedste for jer

Anmeld

8. april 2011

Mischa

B&K skriver:

Tjaaaa det tyder på jeg enten er gravid uden for livmoderen igen, ellers så er min graviditet gået til grunde

Jeg var til en tidlig scanning igår for at tjekke om alt var som det skulle være og om den sad hvor den skulle. Men hun kunne næsten ikke finde noget. Der var en meget meget lille sort 'plet' eller 'hul' på skærmen den var 2mm og jeg skulle være 5+3, så det så ikke særlig godt ud. Jeg blev scannet på 2 forskellige scannere, men med samme resultat. Fik taget en ny blodprøve hvor hcg var steget fra 90 til 906 på 8 dage. Og nu sidder jeg så her og ved ikke hvad jeg skal tro..

På mandag skal jeg have taget en ny blodprøve og jeg skal scannes igen på tirsdag.

Hvis jeg så i det mindste bare begyndte at bløde, så jeg viste hvor jeg stod henne og så vi kunne begynde på et nyt kapitel

Og det er bare ventetiden der er mest forfærdelig. ikke at vide hvad der sker... har prøvet det fire gange nu. forstår heller ikke hvorfor at man skal have den uhyggelige nyhed hver gang. livet er skruet mærkelogt sammen engang imellem. håber på det bedste. min veninde var længere henne da de også kun kunne se en mørk lille plet, 2 uger efter var der en fin lille baby hvor man kunne se det hele. nogle gange tror jeg at det måske kan ligge på en dum måde så man ikke kan se så meget selvom man burde... ved ikke...

STORT  og  for jer.

Anmeld

9. april 2011

kkk

Maalene skriver:

Hmm... krydser fingre for dig! Ved alt for godt hvordan du har det lige nu. Med den jeg venter nu, blev jeg også tryghedsscannet (noget misvisende betegnelse!) da jeg ifølge egne beregninger var 5+2. Beskeden til mig var noget nær det samme som du fik. Der kunne måles 'noget' som højst var 2 mm, og den besked jeg fik var, at hvis det var et levedygtigt foster kunne jeg højst være i 3. eller 4. uge... Med to forudgående aborter var jeg helt sikker på, at jeg blot skulle hjem og vente på den tredje abort.

Men idag er jeg i 17. uge og den lille babydreng spræller lystigt rundt i min mave. Min termin er oven i købet blevet rykket flere dage frem, så jeg på det første scanningstidpunkt har været 5+6...

Dine HCG-tal stiger jo nogenlunde som de skal. De er ikke tårnhøje, men fordobles stort set hver anden dag, så jeg tror ikke du skal opgive håbet helt. Men jeg kan SÅ godt forstå dig.

Jeg begyndte først at tro en lille smule på, at jeg faktisk var gravid efter nakkefoldsscanningen, selvom jeg havde set foster og hjerteblik både da jeg var 6+6 og 8+6...

Anmeld

9. april 2011

Wish upon a star

Hmm... krydser fingre for dig! Ved alt for godt hvordan du har det lige nu. Med den jeg venter nu, blev jeg også tryghedsscannet (noget misvisende betegnelse!) da jeg ifølge egne beregninger var 5+2. Beskeden til mig var noget nær det samme som du fik. Der kunne måles 'noget' som højst var 2 mm, og den besked jeg fik var, at hvis det var et levedygtigt foster kunne jeg højst være i 3. eller 4. uge... Med to forudgående aborter var jeg helt sikker på, at jeg blot skulle hjem og vente på den tredje abort.

Men idag er jeg i 17. uge og den lille babydreng spræller lystigt rundt i min mave. Min termin er oven i købet blevet rykket flere dage frem, så jeg på det første scanningstidpunkt har været 5+6...

Dine HCG-tal stiger jo nogenlunde som de skal. De er ikke tårnhøje, men fordobles stort set hver anden dag, så jeg tror ikke du skal opgive håbet helt. Men jeg kan SÅ godt forstå dig.

Jeg begyndte først at tro en lille smule på, at jeg faktisk var gravid efter nakkefoldsscanningen, selvom jeg havde set foster og hjerteblik både da jeg var 6+6 og 8+6...

Jeg er også meget spændt på hvad næste plodprøve siger, men jeg har ikke de store forventninger, for jeg har siden jeg blev gravid haft ømme brystvorter og de er næsten ikke ømme mere. Så jeg tror mit hcg tal er faldende nu, desværre Men jeg må bare fortsætte med at håbe så godt som jeg nu kan.

Jeg vil dog gerne sige at det hjælper utrolig meget med alle jeres trøstende ord og positive historier, som jo bare er helt fantastiske. Jeg håber at jeg på mandag eller tirsdag også kan fortælle noget positivt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.