Maalene skriver:
Åhh, tror og håber VIRKELIG, at den lille allerede bare driller mor og far, men ligger trygt og godt inde i din livmoder og er ved at vokse sig stor og stærk 
Ifølge de CRL-mål, som blandt andet ligger herinde, så skal fostret være 2 mm, når man er 5+4, så på den måde passer det jo rigtig godt... Og når den "kun" er 2 mm nu, så kan man vel heller ikke regne med at se meget mere end en plet... De fleste kan først se hjerteblink omkring 6+0, så du må ikke miste modet endnu, selvom jeg godt ved det sikkert er virkelig svært...
Tro på det bedste, så skal det hele nok gå - jeg vil ihvertfald bede til og krydse aaalt hvad jeg kan for, at jeres lille spire har det godt derinde

Hmm... krydser fingre for dig! Ved alt for godt hvordan du har det lige nu. Med den jeg venter nu, blev jeg også tryghedsscannet (noget misvisende betegnelse!) da jeg ifølge egne beregninger var 5+2. Beskeden til mig var noget nær det samme som du fik. Der kunne måles 'noget' som højst var 2 mm, og den besked jeg fik var, at hvis det var et levedygtigt foster kunne jeg højst være i 3. eller 4. uge... Med to forudgående aborter var jeg helt sikker på, at jeg blot skulle hjem og vente på den tredje abort.
Men idag er jeg i 17. uge og den lille babydreng spræller lystigt rundt i min mave. Min termin er oven i købet blevet rykket flere dage frem, så jeg på det første scanningstidpunkt har været 5+6...
Dine HCG-tal stiger jo nogenlunde som de skal. De er ikke tårnhøje, men fordobles stort set hver anden dag, så jeg tror ikke du skal opgive håbet helt. Men jeg kan SÅ godt forstå dig.
Jeg begyndte først at tro en lille smule på, at jeg faktisk var gravid efter nakkefoldsscanningen, selvom jeg havde set foster og hjerteblik både da jeg var 6+6 og 8+6...

Anmeld