Koloni i børnehaven, vores oplevelse..(langt!!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.154 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. oktober 2008

Honningblomst

Hej piger...

Vil gerne høre hvilke erfaringer I har med at jeres børn er på koloni med børnehaven....var de afsted, var de glade ved det? Og mener I kolnoni er vigtigt eller hvis behov er det der dækkes?

Min Bertram var afsted sidste år og glad ved det, men i går skulle han afsted igen og han har hele tiden sagt han ikke ville, for sidste gang savnede han mig hele tiden og sagde det til de voksne men de lyttede ikke...hmm...I går da de skulle afsted græa han og ville ikke og jeg LOVEDE ham at jeg ville ringe og at han ville komme hjem hvis han ville det.
Jeg sagde det til en pædagog og kunne godt høre de ikke syntes det var en god løsning, men jeg kunne ikke se en anden løsning...jo, lade ham blive hjemme og gå glip af alt det hyggelige og det syntes jeg jo slet ikke var ok for ham.
Jeg ringede i går og goggen lød virkelig negativ og sagde at han hele dagen havde sagt han skulle hjem og havde pisket en stemning op blandt de andre børn...hmm, det må de jo så forholde sig til, alle børn har jo ikke samme behov eller er det mon meningen de helst skal have det?
Rasmus hentede ham så og pædagoggen stod klar med ALLE Bertrams ting.....meningen var jo han skulle derned igen tidligt når de andre sov...hmm, Rasmus spurgte hvornår han skulle komme igen og det var vidst en overraskelse for hende.
Mwn aftalen blev han skulle derned her til morgen og for en halv time siden kørte han med sin farfar derned...og nu ville han gerne sove der når det bare var en nat...tror ikke han kunne overskue to nætter...
Nå, men jeg kan ikke se jeg kunne have gjort det anderledes...jeg hverken kan eller ville tvinge ham til at sove ude hvis ikke han har lyst...men føler bare lidt at der ikke er plads til at børn er forskellige...
Nå, men ville lige ud med det...håber min lille dreng får en god nat i nat og at det hele trods alt bliver en god oplevelse hvor han IKKE oplever goggernes negativitet over han ville hjem...nu havde de jo stolt fortalt de aldrig havde sendt børn hjem, men det ødelagde vi.

Knus Eva...som har sovet med en dreng tæt ind til sig...og det ligner ham ikke. Men jeg holdt hvad jeg lovede ham og hjem kom han da han ville.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2008

twinboys

Flot Eva jeg havde gjort det samme...

Majbritt

Anmeld

23. oktober 2008

Heidi.

Hej Eva..

Frederikke´s børnehave var afsted på koloni her den 3-4-5 september. Frederikke var ikke med da hun har fødselsdag den 4 september. Det var mig der ikke ville have hun skulle afsted da jeg gerne ville have hende hjemme når hun har fødselsdag. Det ville være meget unaturligt for mig og sende en som blev 5 år afsted når hun havde fødselsdag.

Pædagogerne var dog af en anden holdning. De mente da godt Frederikke kunne komme med, for så kunne hun jo bare få gaver når hun kom hjem!! Jeg måtte så fortælle dem at det ikke havde en fis med gaverne at gøre, mem at jeg ville have mit barn hjemme på hendes fødselsdag!! Pædagogerne mente hun ville have godt af det fordi hun skal i skole næste år..

Men hvis en af mine børn skulle på koloni så ville jeg hente dem med det samme hvis de blev kede af det og gerne ville hjem.. Selvfølgelig så er der jo grænser, for alle børn kan blive kede af det, og som efte stopper det igen efter lidt trøst, men hvis de er utrøsteligt, og man kan mærke at den situation de er i ikke er rar for dem, så skal de hjem.

Jeg arbejdede på en SFO, og der var vi på koloni, og der var børn der blev hentet af deres forældre fordi de blev kede af det, og bare savnede deres mor og far..

Jeg syntes din beslutning var helt korrekt.

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Kære Majbritt og Heidi..
Er glad for at I også synes det var det rigtige valg...jeg kune heller ikke have gjort andet, men hvorfor føler jeg så nogle gange at mine valg og min vurdering af mine børn, ikke bliver accepteret og respekteret..nå, men sådan er det nok bare og det skal jeg jo bare være ligeglad med...
Knus og tak...

Anmeld

23. oktober 2008

Heidi B

Kære Eva...

Det er fordi du siger fra... Og ikke accepterer at det bliver anderledes end du gerne vil have det.... (positivt)... Jeg har altid selv været dårlig til at sige fra, og er det stadig overfor mig selv... Men er dog rimelig til det mht mine børn.... men det er noget jeg arbejder på.... Synes dog det er svært til tider.... Men alt for mine børn...

Heidi

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Kære Eva...

Det er fordi du siger fra... Og ikke accepterer at det bliver anderledes end du gerne vil have det.... (positivt)... Jeg har altid selv været dårlig til at sige fra, og er det stadig overfor mig selv... Men er dog rimelig til det mht mine børn.... men det er noget jeg arbejder på.... Synes dog det er svært til tider.... Men alt for mine børn...

Heidi

Tak søde Heidi...ja, du har nok ret...
Stort kram..

Anmeld

23. oktober 2008

lonemus

twinboys skriver:

Flot Eva jeg havde gjort det samme...

Majbritt

Samme her......det vigtigste er han får lov at være med i sit eget tempo, men endnu vigtigere er, at du holdt dit løfte for ham.

Jeg havde gjort lige det samme, jeg ville altså være ligeglad med pædagogernes statistikker. Børn er forskellige, og det skal der absolut også tages hensyn til.

Lone

Anmeld

23. oktober 2008

twinboys

lonemus skriver:

Samme her......det vigtigste er han får lov at være med i sit eget tempo, men endnu vigtigere er, at du holdt dit løfte for ham.

Jeg havde gjort lige det samme, jeg ville altså være ligeglad med pædagogernes statistikker. Børn er forskellige, og det skal der absolut også tages hensyn til.

Lone

Ja helt klart

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Lone

Tak og ja, du har jo helt ret..
Knus..

Anmeld

23. oktober 2008

Nemesis

Hej Eva.
Havde bedstemt gjort som du. Det handler jo ikke om hvad han har lyst til og brug for..og ikke hvad de 15 andre børn vil/har brug for.

Jeg ser også mine børn som individuelle mennesker og det handler jo netop om at se det enkelte barns behov.
Det handler om respeketen for et lille mennekse og det handler om det menneskes tro på de voksne.
Synes det siger langt mere om pæd´erne i din søns institution at han ikke stoler på dem.

Jeg håber at han synes resten af opholdet er sjovt og selv ønsker af være der.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.