Hej Eva..
Frederikke´s børnehave var afsted på koloni her den 3-4-5 september. Frederikke var ikke med da hun har fødselsdag den 4 september. Det var mig der ikke ville have hun skulle afsted da jeg gerne ville have hende hjemme når hun har fødselsdag. Det ville være meget unaturligt for mig og sende en som blev 5 år afsted når hun havde fødselsdag.
Pædagogerne var dog af en anden holdning. De mente da godt Frederikke kunne komme med, for så kunne hun jo bare få gaver når hun kom hjem!! Jeg måtte så fortælle dem at det ikke havde en fis med gaverne at gøre, mem at jeg ville have mit barn hjemme på hendes fødselsdag!! Pædagogerne mente hun ville have godt af det fordi hun skal i skole næste år..
Men hvis en af mine børn skulle på koloni så ville jeg hente dem med det samme hvis de blev kede af det og gerne ville hjem.. Selvfølgelig så er der jo grænser, for alle børn kan blive kede af det, og som efte stopper det igen efter lidt trøst, men hvis de er utrøsteligt, og man kan mærke at den situation de er i ikke er rar for dem, så skal de hjem.
Jeg arbejdede på en SFO, og der var vi på koloni, og der var børn der blev hentet af deres forældre fordi de blev kede af det, og bare savnede deres mor og far..
Jeg syntes din beslutning var helt korrekt.
Anmeld