Tid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Anonym trådstarter

Fra i blev henvist af lægen, til i kom igang med IUI, IVF, eller ICSI forsøg og sttod med en positiv test?

Altså vi skal forvente 4-8 uger fra vi er henvist til vi skal til 1 mødeindkaldelse.. DVS at måske snakker vi først august før vi kan teste og hvis den er negativ, så bare igang igen???

Jeg magter det ikke  1½ år og ingen baby. Jeg fejler intet, det min mands sæd. Vi bliver henvist senest næste fredag hvor vi får svar på min mands 2 sædprøve..

Vi satser på vi kun skal i IUI? Men ja.. Jeg sku lidt depri over tidshorisonten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Wimmie

Nu er jeg ikke blevet testet endnu - det skal jeg på onsdag, men fra lægehenvisning til vores første samtale med klinikken gik der ca. 6 uger, så gik der yderligere 2 uger inden fik jeg min mens. og vi kunne starte - så gik der ca. 3 uger med behandling, 1 uge hvor jeg ikke skulle have hormoner (pga. overstimulation), derefter ægudtagning og oplægning inden for samme uge og så ca. 2 uger til test.

Så ca. 14 uger i alt - det virker måske som længe, men det er jo nødvendigt alt sammen og der er ikke andet for end at bide tænderne sammen...og naturligvis kan du holde ventetiden ud...for der er intet valg

Held og lykke

Ps. vores behandling er så reagensglasbehandling/mikroinsemination som vist er en længere process, så jeg synes måske august lyder lidt vildt?

Anmeld

8. april 2011

dorthemus

Der gik ca. tre måneder fra henvisning til IUI og så stod jeg med positiv test 14 dage senere. Jeg var først tilknyttet det offebtlige men sprang fra i sidste øjeblik og valgte det private...havde jeg gjort det fra starten var det nok gået hurtigere med at komme igang....men jeg klager ikke

Held og lykke

Anmeld

8. april 2011

Lisbeth1985

Anonym skriver:

Fra i blev henvist af lægen, til i kom igang med IUI, IVF, eller ICSI forsøg og sttod med en positiv test?

Altså vi skal forvente 4-8 uger fra vi er henvist til vi skal til 1 mødeindkaldelse.. DVS at måske snakker vi først august før vi kan teste og hvis den er negativ, så bare igang igen???

Jeg magter det ikke  1½ år og ingen baby. Jeg fejler intet, det min mands sæd. Vi bliver henvist senest næste fredag hvor vi får svar på min mands 2 sædprøve..

Vi satser på vi kun skal i IUI? Men ja.. Jeg sku lidt depri over tidshorisonten...

Vi blev henvist i marts sidste år og blev insemineret første gang i august.. Vi er desværre ikke blevet gravide endnu - satser dog på at blive det MEGET snart

Held og lykke med projekt-baby

Lisbeth

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Pu ha...

Jeg synes 3 mdr er lang tid

Altså, kan vi komme til så SNART jeg får min mens, når vi er kommet til første samtale?

Vi får svar på sædprøven i denne uge.. Pu ha, jeg nervøs..

Anmeld

10. april 2011

Miss BananaHammock

Vi har været undervejs i ca. Et år fra første henvisning, men det var fordi vi først var henvist til Skejby og der gik der helt kuk i det hele. I oktober blev vi henvist til brædstrup, i januar havde vi første samtale, i marts gik vi igang med første iui og her i april er vi igang med anden iui. Så håber på at vi om 14 dage kan sige der gik et år ;0)

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Vi har været undervejs i ca. Et år fra første henvisning, men det var fordi vi først var henvist til Skejby og der gik der helt kuk i det hele. I oktober blev vi henvist til brædstrup, i januar havde vi første samtale, i marts gik vi igang med første iui og her i april er vi igang med anden iui. Så håber på at vi om 14 dage kan sige der gik et år ;0)

Pu ha.. Hvor træls, og lang tid.. Jeg synes bare det ulideligt, men, ja, mon ikke mandens sæd er væsentlig forbedret siden sidste prøve, så vi "kun" skal i IUI.. Det ville være rart, så må vi hbolde sammen og tror på det nok skal lykkedes..

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Og alt held og lykke til Jer allle..

Anmeld

10. april 2011

otlitrom

Ja, vores er desværre ikke den mest motiverende læsning. Det var laaang proces.

Vi fik sendt henvisning fra min gynækolog 1. februar. Vi fik en tid til forsamtale 26. maj! Da fik vi svaret, at min kærestes sædkvalitet er stærkt nedsat, og at vi skulle igennem ICSI. Da sædkvaliteten er stærkt nedsat skulle de lave ekstra blodprøver. Dem ventede vi svar på.. De kom efter ca 4 uger. De kom tilbage med svaret at kæresten er rask bærer af genet for cystisk fibrose. Derfor skulle jeg også have taget blodprøver, og da klinikken gik på 3 ugers sommerferie var der 6 ugers ventetid på svaret. De var heldigvis fine, og jeg er ikke bærer af genet.

Vi ventede derfor på min mens, og startede derefter op på nedregulering på 21. cyklusdag (mener jeg) som faldt 25. august... Alt i alt ventede vi fra 1. februar til 25. august inden vi kom igang!! Det gjorde projekt baby 2½ år "gammelt" inden vi fik en hjælpende hånd!

Miraklet ville dog at jeg blev gravid i første ICSI forsøg, og vi venter vores barn omkring sankt hans

Anmeld

10. april 2011

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Pu ha.. Hvor træls, og lang tid.. Jeg synes bare det ulideligt, men, ja, mon ikke mandens sæd er væsentlig forbedret siden sidste prøve, så vi "kun" skal i IUI.. Det ville være rart, så må vi hbolde sammen og tror på det nok skal lykkedes..

Første test min mand fik var nedsat. Så lavede de en ny og den var fin. Da jeg blev insemineret sidste gang var der 29mil. Der skal være mindst 3. Så det var super fint. Så det kan sagtens forbedres:0)Ja det gode ved iui er at man kan prøve i hver cyklus. Ingen vente tid og regulering.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.