Jeg er bange :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.665 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Anonym trådstarter

Har haft skrevet lidt herinde de sidste dage.. Men jeg er i starten af 2. trimester og er begyndt at få plukveer. De er ikke regelmæssige, men kommer alligevel en del gange om dagen, og det på trods af en meget afslappende hverdag, hvor jeg ikke stresser og mest sidder stille. På samme tid er jeg begyndt at få ondt sådan nederst i maven. Det er svært at forklare, men sådan under hvor maven buler ud, allerøverst i "trekanten" måske lidt over det. Hvor jeg føler det som om jeg skal gå og holde på det nogen gange, fordi det er sådan en ubehagelig trykkende smerte. Svært at forklare, det er ikke sådan jeg vrider mig i smerte, men som sagt en ubehagelig trykkende smerte, som gør at jeg får meget kvalme. SOm jeg ellers var sluppet af med. Det er ikke ligamentsmerter, de føles ikke sådan. Og når jeg hoster, så strækker det meget i mine ledbånd, så jeg får stærke smerter..

Nu har jeg så ringet til lægen, og enten ringer han for at snakke med mig, og hvis ikke har jeg en tid kl. 15... Og jeg er pisse bange for, at der er noget galt, og hvad det kan være! Er der nogen der har prøvet det samme, og lyder alle mine symptomer bekymrende? Er bange for at fortælle min kæreste jeg skal til lægen, for han går SÅ hurtigt i total panik, der skal intet til, og det gør det jo ikke ligefrem nemmere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Sitrani

Jeg har haft det på samme måde, som dig i den periode af 2. trimester... Jeg er i 3. trimester nu...

Jeg skulle også gå og holde på den nederste del af maven, når jeg hostede, for ellers gjorde det ondt, lige som du beskriver... Men jeg tror det er ret normalt, efter som alt det dernede skal give sig rigtig meget igennem en graviditet.. Jeg var i hvert fald ikke bekymret for det, og efter lidt tid gik det væk... Tror måske det er fordi babyen vokser og trykker nede på det område du beskriver, og når man så hoster eller nyser, så kommer der ekstra tryk dernede pga. de sammentrækninger vi laver når vi fx hoster.. Så tror ikke du skal være bange.. Jeg går selv med en del plukveer, som heller ikke er regelmæssige, heldigvis... man skal vidst først blive bekymret hvis de begynder at gøre ondt og bliver regelmæssige  Håber du kan bruge mit svar til noget..

Hilsen Sille, 27+6

Anmeld

8. april 2011

Tystys14

Synes du skal få det undersøgt, selv havde jeg nemlig det samme problem da jeg var gravid men prinsessen, og jeg gjorde intet ved det.

Men der skete så det at jeg en dag efter skolen, skulle besøge mine forældre, og lige da jeg kom ind af døren skulle jeg bare tisse helt vildt... kan så sige at jeg fik noget af et chok, da hele toliletet var rødt af blod, og lige meget hvor meget jeg tørrede mig blødte jeg...  kom akut til lægen, som ellers var ved at lukke der, men de var så søde at tjekke mig alligevel...

Der blev konstateret truende abort...  Jeg blev beodret til at blive i sengen tre dage, og så måtte jeg abselut intet bærer i et par mdr. eller støvsuge, gøre rent osv. skulle bare holde mig i ro.

Det er nok ikke det samme der er ved at ske for dig, men pga. egen erfaring synes jeg du skal få det tjekket med det samme... for ønsker ikke det skal ske for dig. Skriver det ikke for at give dig bekymringer, men for at komme et eventuelt problem i forkøbet.

Du får lige et KÆMPE

Anmeld

8. april 2011

mika.F

altså, det lyder meget som det jeg ahr gået og døjet med de sidste uger, men der er ikke nogen læger eller noget der mener der er noget alamerende ved det, så længe det ikke bliver meget værre eller jeg begynder at bløde... jeg har været til et par scanninger siden det startede, og alt ser ud som det skal derinde, så tror ikke at du behøver at blive super nervøs.. men hellere et besøg for meget end et besøg for lidt hos doktor manden!  

håber jeg kunne hjælpe lidt!

kram og krydsede fingre herfra!

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

STN skriver:

Jeg har haft det på samme måde, som dig i den periode af 2. trimester... Jeg er i 3. trimester nu...

Jeg skulle også gå og holde på den nederste del af maven, når jeg hostede, for ellers gjorde det ondt, lige som du beskriver... Men jeg tror det er ret normalt, efter som alt det dernede skal give sig rigtig meget igennem en graviditet.. Jeg var i hvert fald ikke bekymret for det, og efter lidt tid gik det væk... Tror måske det er fordi babyen vokser og trykker nede på det område du beskriver, og når man så hoster eller nyser, så kommer der ekstra tryk dernede pga. de sammentrækninger vi laver når vi fx hoster.. Så tror ikke du skal være bange.. Jeg går selv med en del plukveer, som heller ikke er regelmæssige, heldigvis... man skal vidst først blive bekymret hvis de begynder at gøre ondt og bliver regelmæssige  Håber du kan bruge mit svar til noget..

Hilsen Sille, 27+6

Tusind tak for svaret! Der er sikkert heller ikke noget, og har godt hørt det der med at man får smerter, når man hoster er normalt. Jeg tror mest det er det der med det er begyndt at gøre ondt nederst i maven hele tiden, der bekymrer mig, især når jeg direkte får kvalme af det .. Jeg vil jo bare have at bebs har det godt, fordi det er gået så godt indtil det!

Anmeld

8. april 2011

bobbles

ja jeg har det også og er i 2. trimester, når jeg hoster og nyder skal jeg lige holde mig under maven for der kommer lidt jag når jeg gør det. det er ikke noget man skal være nervøs for nu er det osse anden gang jeg er gravid.. men selvfølgelig kan du gå ned til din læge så han kan fortælle dig det ikke er noget så du på den måde bliver mere lettet

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Nikita Victoria skriver:

Synes du skal få det undersøgt, selv havde jeg nemlig det samme problem da jeg var gravid men prinsessen, og jeg gjorde intet ved det.

Men der skete så det at jeg en dag efter skolen, skulle besøge mine forældre, og lige da jeg kom ind af døren skulle jeg bare tisse helt vildt... kan så sige at jeg fik noget af et chok, da hele toliletet var rødt af blod, og lige meget hvor meget jeg tørrede mig blødte jeg...  kom akut til lægen, som ellers var ved at lukke der, men de var så søde at tjekke mig alligevel...

Der blev konstateret truende abort...  Jeg blev beodret til at blive i sengen tre dage, og så måtte jeg abselut intet bærer i et par mdr. eller støvsuge, gøre rent osv. skulle bare holde mig i ro.

Det er nok ikke det samme der er ved at ske for dig, men pga. egen erfaring synes jeg du skal få det tjekket med det samme... for ønsker ikke det skal ske for dig. Skriver det ikke for at give dig bekymringer, men for at komme et eventuelt problem i forkøbet.

Du får lige et KÆMPE

Tak for svaret og dine erfaringer! Håber ikke det er det, men det er jo netop den slags man bliver helt bange for. Men der er jeg bare så glad for, at lægehuset tager mig alvorligt. Jeg har jo fået en tid kl. 15, selvom de lukker kl. 15 om fredagen, det synes jeg er ret flot.. Hvis ikke han bare ringer.. Men er nemlig også bare så bange for pludselig at gå på wc og finde blod og sådan Så håber jeg kan finde ud af noget hos lægen, så jeg ikke skal være bange!

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

mika.F skriver:

altså, det lyder meget som det jeg ahr gået og døjet med de sidste uger, men der er ikke nogen læger eller noget der mener der er noget alamerende ved det, så længe det ikke bliver meget værre eller jeg begynder at bløde... jeg har været til et par scanninger siden det startede, og alt ser ud som det skal derinde, så tror ikke at du behøver at blive super nervøs.. men hellere et besøg for meget end et besøg for lidt hos doktor manden!  

håber jeg kunne hjælpe lidt!

kram og krydsede fingre herfra!

Håber mit heller ikke er noget så! Men det kunne da være meget rart lige at blive checket efter, så man ikke gik og var bange i hvert fald :/

Anmeld

8. april 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Tusind tak for svaret! Der er sikkert heller ikke noget, og har godt hørt det der med at man får smerter, når man hoster er normalt. Jeg tror mest det er det der med det er begyndt at gøre ondt nederst i maven hele tiden, der bekymrer mig, især når jeg direkte får kvalme af det .. Jeg vil jo bare have at bebs har det godt, fordi det er gået så godt indtil det!

Kan jeg godt forstå!  Men mon ikke det også bare er din krop der forandre sig nu, hvor du bliver større og større...? Det tror jeg.. Kroppe reagerer jo meget forskelligt på graviditet.... Jeg har selv været så "heldig" at få en blodprop i benet, som jeg tager medicin for hver dag nu.... og så har jeg fået ret ondt i bækkenet her de sidste par uger, fordi mine bruskskiver giver sig dernede, og mit bækken derfor bliver blødt - det sagde lægen var helt normalt, når man kom tættere og tættere på fødslen - det hele skal jo kunne udvide sig til den tid...

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Mille maria skriver:

ja jeg har det også og er i 2. trimester, når jeg hoster og nyder skal jeg lige holde mig under maven for der kommer lidt jag når jeg gør det. det er ikke noget man skal være nervøs for nu er det osse anden gang jeg er gravid.. men selvfølgelig kan du gå ned til din læge så han kan fortælle dig det ikke er noget så du på den måde bliver mere lettet

Jeg ville heller ikke være bange hvis det bare var det, men det er også med plukkeveerne og den kroniske smerte nederst i maven som giver min kvalme.. Det der bekymrer mig nemlig :/ Men tusind tak for svaret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.