en knude :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.818 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. april 2011

MarieMor

ja jeg har længe tænkt på at skrive om alt det her herinde for ligesom bare at komme ud med det , intet andet ..

for 3 mdr siden tror jeg , ( hvis ikke længere ) opdagede jeg en lille bule på siden af min lille søn som på det tidspunkt var ca 5 mdr. jeg valgte at gå til lægen for lige at få den undersøgt , lægen mente ikke at det var noget særligt , højst sandsynligt bare noget knogle men for en sikkerheds skyld blev der sendt en henvisning op til viborg sygehus , ganske stille og roligt ..

et par dage efter fik jeg et opkald om at vi havde en tid 2 dage efter . det kom godt nok noget bag på mig at de alligevel ville se os så hurtigt..

på sygehuset undersøgte en børnelæge Adam og også han mente ikke det var noget  særligt , igen var hans forrestilling at det bare var noget knogle , men han synes alligevel det lige skulle scannes for en sikkerheds skyld , hvilken scanning vidste han dog ikke endnu , det var der først nogle radiologer som skulle kigge på ..

en uge tror jeg så der gik før vi fik en tid til en CT scanning ..

til denne scanning var det vigtigt at Adam lå helt stille og skulle derfor ha' lidt beroligende som kunne få ham til at sove , det virkede desværre temlig modsat og det endte med en kamp på 2 timer før han sov , og han kunne blive scannet .

14 dage senere havde vi stadig ikke fået svar og jeg ringede og rykkede hvor jeg snakkede med en lægesækretær som kiggede på billederne og sagde hun mente det var noget knoglevæv , lægen ringede kort tid efter tilbage og sagde at de stadig var usikre og at billederne skulle på noget konference hvor de var flere der skulle kigge på billederne , derefter fik vi så svar tilbage at de stadig ikke kunne se hvad det var , dog lignede det noget fedt knude .. nu skulle Adam så MR-scannes ..

ret hurtigt fik vi en tid til ham , og nu skulle han så i fuld narkose og ha' drop for at kunne se mere det var frygteligt at se sin lille baby lagt til at sove og bagefter vente 1½ time på at han kom tilbage til os ..

14 dage efter denne scanning havde vi igen ikke hørt noget og jeg var ved at gå ud af mit gode skind , ringede 3 gange før jeg endelig fik mere at vide ,, nu mener de så pludseligt at det er en godartet knude som trykker ind på hans kranie men de er stadig ikke helt sikre på billederne da de endnu er uklare og nu venter vi så på at der er nogle ekspert kiruger fra Ålborg som kigger på billederne og venter på svar i næste uge ..

suk !! det er næsten ikke til at bære med alt det ventetid  synes for hver gang vi høre noget bliver det værre og de laver det hele tiden om ,.. de fleste af mine tanker går på om de nu siger det er noget endnu værre og det skal fjernes øv , det er uudholdeligt at VENTE VENTE VENTE hele tiden

undskyld det blev så langt men tak til dem som har læst det hele , havde bare lige brug for at får lidt ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Fru Nielsen

Der er ikke noget mere frygtelig end når der er noget galt med ens guld.....

Til dig.....

Håber ikke der er noget slemt....

Anmeld

8. april 2011

CiSo

Åhh kan godt forstå du bliver fustræret! Og stakkels lillemand også.  Håber ikke det er noget alvorligt og at det hele snart er over. Kæmpe 

Anmeld

8. april 2011

MamaJakob

MarieMor skriver:

ja jeg har længe tænkt på at skrive om alt det her herinde for ligesom bare at komme ud med det , intet andet ..

for 3 mdr siden tror jeg , ( hvis ikke længere ) opdagede jeg en lille bule på siden af min lille søn som på det tidspunkt var ca 5 mdr. jeg valgte at gå til lægen for lige at få den undersøgt , lægen mente ikke at det var noget særligt , højst sandsynligt bare noget knogle men for en sikkerheds skyld blev der sendt en henvisning op til viborg sygehus , ganske stille og roligt ..

et par dage efter fik jeg et opkald om at vi havde en tid 2 dage efter . det kom godt nok noget bag på mig at de alligevel ville se os så hurtigt..

på sygehuset undersøgte en børnelæge Adam og også han mente ikke det var noget  særligt , igen var hans forrestilling at det bare var noget knogle , men han synes alligevel det lige skulle scannes for en sikkerheds skyld , hvilken scanning vidste han dog ikke endnu , det var der først nogle radiologer som skulle kigge på ..

til denne scanning var det vigtigt at Adam lå helt stille og skulle derfor ha' lidt beroligende som kunne få ham til at sove , det virkede desværre temlig modsat og det endte med en kamp på 2 timer før han sov , og han kunne blive scannet .

14 dage senere havde vi stadig ikke fået svar og jeg ringede og rykkede hvor jeg snakkede med en lægesækretær som kiggede på billederne og sagde hun mente det var noget knoglevæv , lægen ringede kort tid efter tilbage og sagde at de stadig var usikre og at billederne skulle på noget konference hvor de var flere der skulle kigge på billederne , derefter fik vi så svar tilbage at de stadig ikke kunne se hvad det var , dog lignede det noget fedt knude .. nu skulle Adam så MR-scannes ..

ret hurtigt fik vi en tid til ham , og nu skulle han så i fuld narkose og ha' drop for at kunne se mere det var frygteligt at se sin lille baby lagt til at sove og bagefter vente 1½ time på at han kom tilbage til os ..

14 dage efter denne scanning havde vi igen ikke hørt noget og jeg var ved at gå ud af mit gode skind , ringede 3 gange før jeg endelig fik mere at vide ,, nu mener de så pludseligt at det er en godartet knude som trykker ind på hans kranie men de er stadig ikke helt sikre på billederne da de endnu er uklare og nu venter vi så på at der er nogle ekspert kiruger fra Ålborg som kigger på billederne og venter på svar i næste uge ..

suk !! det er næsten ikke til at bære med alt det ventetid  synes for hver gang vi høre noget bliver det værre og de laver det hele tiden om ,.. de fleste af mine tanker går på om de nu siger det er noget endnu værre og det skal fjernes øv , det er uudholdeligt at VENTE VENTE VENTE hele tiden

undskyld det blev så langt men tak til dem som har læst det hele , havde bare lige brug for at får lidt ud

Puuha, det lydet godt nok som en hård omgang! Stakkels du

Men hvor er det godt, at du har opdaget den, og at der bliver taget hånd om det, selvom jeg kun kan forestille mig, hvor ulidelig al den ventetid på diverse prøvesvar må være

Krydser fingre for, at det hele ender godt!

Anmeld

8. april 2011

patella

MarieMor skriver:

Åh føler med dig - det gør helt ondt inde i at tænke på hvad I går igennem. Ventetid og uvidenhed er ikke rart... Kæmpe kram til dig!

Anmeld

8. april 2011

minbaby

Først en

Jeg kan levende forestille mig at vente tiden på være dræbende, for der er intet der er værre end uvished.

Jeg krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt. Men skulle det værre det så tak dig selv for at du var opmærksom og reagerede hurtigt så der kan blive gjort noget.

Rigtig meget held og lykke med det hele. Jeg håber snart i får svar.

Anmeld

8. april 2011

jlp90

Det lyder, som en meget ubehagelige situation og usikkerheden i at man ikke ved, hvad det er må være meget svær at håndtere. Ventetiden er træls. Håber det er noget helt uskadeligt og du får lige et

Anmeld

10. april 2011

MarieMor

tusind tak for de søøde kommentarer , og ja uvisheden er forfærdelig ,, glæder mig bare så meget til at få svar på de billeder !!

Anmeld

10. april 2011

missie20

Nej hvor er det bare frygteligt for dig og ham. Ventetid er noget djævlen har skabt, jeg krydser alt hvad jeg kan for at det er en godartet knude.
Ville ikke gå uden lige og skrive jeg har læst dit indlæg og give dig en stor for det har du i hvert fald brug for. Puha sidder og tænker hvis det var min søn, tør slet ikke tænke tanken, så bliver helt ked.
Men det positive er at de gør hvad de kan undersøge og tester ham på alle mulige måder, i stedet for at åbne ham op med det samme. Så det er jo for at undgå det.
Men skriv lige når du ved mere.
Knuser herfra

Anmeld

10. april 2011

Silvermist

Puha, hvor må det dog være hårdt. Jeg sender Jer mine varmeste tanker i denne svære ventetid.

Selvom det ikke er den samme situation vi har stod i, så kender jeg dog til hvor frygtelig hårdt det er at stå magtesløs imens éns lille barn bliver lagt i fuld narkose og at man dereter bare skal gå og vente og vente... Jeg får stadig ondt i maven når jeg tænker tilbage. Min yngste datter blev opereret for Pylerusstenose da hun var 1 måned gammel efter at lægerne endelig havde fattet hvor gal den var.

Jeg håber at I snart får svar, et positivt svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.