Her er det lidt det samme, og så ikke helt alligevel.
Her i huset SKAL!!! man starte i egen seng, det eneste der er undtagelsen er sygdom, sådan har det været for alle mine unger fra de var en månedes penge (ok en anden undtagelse har været hvis man faldt i søvn under amning, jeg har ikke ligefrem vækket dem for at ligge dem *gg*)
Den regel holder jeg MEGET strengt på, jeg gider ikke unger i min seng når jeg selv finder der ind, der til ammer jeg den mindste, og det er altså lettere umuligt at være 1½ voksen (har en lidt stor mand) en baby og en 4 eller 5-årig på en gang i samme seng.
Hende på 4, har så åbenbart brug for ekstra tryghed om natten i tiden, hvilket har resulteret i at hun er kommet dappens stort set hver nat/tidelig morgen de sidste 3 måneder, med det resultat at manden er blevet sparket ud af sengen, og jeg er blevet vækket af den mindste fordu hun er blevet vækket af den melmste.
En side bemærkning er at vi ikke roder med nattiserri, og skal de tisse så går de altså selv, WC behøver vi ikke blande os i (ved godt vi har været lidt heldige på det område) Det at du skal rode for det sjov om aftenen/natten gør tingene noget mere kompliserede det kan jeg godt se.
Nu er vi blevet så trætte af at vlive vækket i tide og utide, at tøsen har fået besked på at ligge på en madras på gulvet, slut prut.
Det fungere fint, både at vi holder strengt på at man starter i egen seng, og at de må ligge sig på gulvet hvis de kommer ind om natten, ingen brok over det. Men de ved så også godt at alternativet er at de med en sur mine får besked på at smutte ind til sig selv, så helere få lidt (madrassen) end ingen ting.
Anmeld