4-årig vil sove ved moaaaar...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. oktober 2008

Betina_fra_Als

Hejza,

Ja, jeg har fået et problem med min datter Line på 4 år.

Når hun skal i seng om aftenen vil hun sove i min seng, det får hun så lov til, jeg bærer hende bare ind i hendes egen seng når hun sover.

Line er helt blefri om natten, jeg tager hende op og tisse når jeg går i seng, også igen 3 timer senere, og her bliver hun meget ked af det og græder voldsomt og vil sove ved mig. For at undgå en masse larm og ballade får hun lov til at sove i min seng.

Men jeg håber det kun en periode og hun vil falde i søvn i sin egen seng igen.

Har andre prøvet det?

Det er ikke fordi hun ikke må sove ved mig, men jeg frygter bare at lillebror også vil, også bliver der ikke sovet ret meget.

knus fra Betina.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2008

linemus

Sebastian, som næsten lige er blevet 4 år, er også begyndt på at sove hos mig. Det har han ellers aldrig gjort før - han kunne aldrig finde ro inde i vores seng. Det er nu ikke så tit, men jævnligt. Hvis han siger om aftenen at han vil sove i vores seng, siger jeg at han kan starte med at sove i sin egen seng, og hvis han så vågner og er ked af det, kan han bare komme ned til mig (jeg er ofte alene om natten). Og det gør han så.

Jeg tror tit, han vågner og har drømt uhyggelige drømme, og så er det jo rart og trygt at komme ned og sove hos mor. At han så ikke vil lade far få en plads i sengen, når han kommer hjem fra arbejde, er så knapt så godt 60.png

Så det tyder da lidt på, at det er alderen...

Knus Line

Anmeld

22. oktober 2008

MUTT3

Her er det lidt det samme, og så ikke helt alligevel.

Her i huset SKAL!!! man starte i egen seng, det eneste der er undtagelsen er sygdom, sådan har det været for alle mine unger fra de var en månedes penge (ok en anden undtagelse har været hvis man faldt i søvn under amning, jeg har ikke ligefrem vækket dem for at ligge dem *gg*)
Den regel holder jeg MEGET strengt på, jeg gider ikke unger i min seng når jeg selv finder der ind, der til ammer jeg den mindste, og det er altså lettere umuligt at være 1½ voksen (har en lidt stor mand) en baby og en 4 eller 5-årig på en gang i samme seng.

Hende på 4, har så åbenbart brug for ekstra tryghed om natten i tiden, hvilket har resulteret i at hun er kommet dappens stort set hver nat/tidelig morgen de sidste 3 måneder, med det resultat at manden er blevet sparket ud af sengen, og jeg er blevet vækket af den mindste fordu hun er blevet vækket af den melmste.

En side bemærkning er at vi ikke roder med nattiserri, og skal de tisse så går de altså selv, WC behøver vi ikke blande os i (ved godt vi har været lidt heldige på det område) Det at du skal rode for det sjov om aftenen/natten gør tingene noget mere kompliserede det kan jeg godt se.

Nu er vi blevet så trætte af at vlive vækket i tide og utide, at tøsen har fået besked på at ligge på en madras på gulvet, slut prut.

Det fungere fint, både at vi holder strengt på at man starter i egen seng, og at de må ligge sig på gulvet hvis de kommer ind om natten, ingen brok over det. Men de ved så også godt at alternativet er at de med en sur mine får besked på at smutte ind til sig selv, så helere få lidt (madrassen) end ingen ting.

Anmeld

23. oktober 2008

MorCamilla

Mikkel på snart 3 år, vil også sove i min seng, men han bliver puttet i sin egen, hvor efter han så står op og går ind til mig.. men når jeg så går i seng bliver han løftet ind i hans egen seng...
Jeg håber også det bare er en periode han har lige nu. Så vil følge lidt med i tråden her60.png

Knus fra Camilla.

Anmeld

23. oktober 2008

Christinahr

Ja Aia er godt nok kun 22 mdr, men hun sover fast i vores seng, pt ejer hun ikke en seng selv. HUn får en junior seng i julegave og den kommer til at stå ved siden af vores seng. Jeg håber hun gider sove der, men ellers er hun velkommen ved siden af mor. Jeg synes det er så hyggeligt.

Anmeld

23. oktober 2008

3rollinger

Her er der ikke nogen faste regler. Dvs at min datter paa 4 efterhaanden ofte sover i vores seng. Nogen gange kommer hun ind i sin egen seng og andre gange sover hun hos os hele natten. Nogen dage gaar hun i seng i sin egen seng og bliver derinde.

Andre dage vaagner min soen paa 2 klokken 4 og kommer ind i vores seng. Han falder dog altid i seng i sin egen seng. Heldigvis er det vist ikke faldet sammen endnu, at de begge sover hos os. Kun om morgenen. Under alle omstaendigheder har vi en stor seng, men 4 i den gaar alt for meget ud over min egen soevn, og saa bliver jeg dagen efter en sur mor og det gaar jo ikke.

Knus
Trine

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Hvorfor vækker du hende for at tisse....mener bare hvis hun er blefri, så skal hun jo ikke op og tisse om natten?

Udover det, så er min overbevisning at jeg som forældre skal dække de behov mine børn har og er det tryghed ved at sove tæt om natten, jamen så gør jeg det.
Når så ikke behovet er der mere, så rykker de jo bare ind i egen seng igen.
Men jeg har jo aldrig haft det "problem" da vi jo samsover.... men hvis jeg var dig ville jeg som en anden skriver, nyde at have dit lille pus tæt på, pludselig er de store og gider ikke det mere..

Knus..

Anmeld

23. oktober 2008

Christinahr

Det havde jeg slet ikke læst - det med du vækker hende for at tisse

Det har jeg aldrig hørt før..... Så vil da også gerne høre hvorfor

Anmeld

23. oktober 2008

Bastian

Min søn på 5 har siden har startede i børnehave kommet ind til os om natten. Vi har slået en ekstra seng op i soveværelset, for jeg sover så dårligt når han sover i vores seng (han mosler rundt). Vi lægger ham til at sove i sin egen seng (minus weekender), og så kommer han ind til os i løbet af natten.

Har hun virkelig behov for at tisse midt om natten, eller er det vane? Måske er jeg heldig, men jeg har en søn med selskabsblære - vi skal næste tvinge ham på toilettet om morgenen...

KH Lise

Anmeld

23. oktober 2008

fam.4xc

Eva skriver:

Hvorfor vækker du hende for at tisse....mener bare hvis hun er blefri, så skal hun jo ikke op og tisse om natten?

Udover det, så er min overbevisning at jeg som forældre skal dække de behov mine børn har og er det tryghed ved at sove tæt om natten, jamen så gør jeg det.
Når så ikke behovet er der mere, så rykker de jo bare ind i egen seng igen.
Men jeg har jo aldrig haft det "problem" da vi jo samsover.... men hvis jeg var dig ville jeg som en anden skriver, nyde at have dit lille pus tæt på, pludselig er de store og gider ikke det mere..

Knus..

ku jo´ik være mere enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.