Falsk positiv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

MissGeoh

tinasmor skriver:

Forstår ikke hvorfor man skulle kunne teste falsk positiv som PCO, det har jeg da aldrig hørt eller læst om. Som PCO kan du have et forhøjet testotion, men har aldrig hørt om, at man også skulle have et forhøjet hcg i blodet (det skal jo trods alt være helt op over 10 før at du kan teste positiv) ?

Jeg fik besked på det af min læge da jeg testede positiv hjemme, men ikke var gravid..

Jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre, men det kan det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Turtles

tinasmor skriver:

Du kan teste positiv selv om du ikke er gravid, hvis du f.eks er i behandling og har taget en æl-sprøjte og du så tester f.eks indefor en uges tid.

Men bortset fra det så tror jeg faktisk det er meget sjældent at man gør det. Der er sikkert forskellige ekspempler. Men nogle tror måske også det er en falsk positiv de har haft, men så er det måske bare en bio, dvs at de har haft hcg i blodet men så allligevel "mistet" og blødt efter et par dage. Men så HAR man jo i princippet været gravid, om ikke andet så bare et par enkelte dage.

Okay tak.
Men der er ingen behandling igang, de prøver bare, og har dog brugt æggeløsnings test..
Nu tester hun positiv ved 8 test. Og lægen siger at det ikke er sikkert før hun tester når hun er gået over tid. Hun skal ha sin mens Søndag..

Anmeld

7. april 2011

tinasmor

Turtles skriver:

Okay tak.
Men der er ingen behandling igang, de prøver bare, og har dog brugt æggeløsnings test..
Nu tester hun positiv ved 8 test. Og lægen siger at det ikke er sikkert før hun tester når hun er gået over tid. Hun skal ha sin mens Søndag..

Grunden til han siger det ikke er helt sikkert før efter mens er sikkert fordi der faktisk er rigtig mange der når at "tabe/miste" meget hurtigt. Dvs at mange måske faktisk har haft hcg i blodet, men hvis man f.eks ikke prøver eller er ommærksom på det, så tester man jo som regel ikke før man måske er en uge over tid, og der kan man så have nået at fået menstration igen.

Men det bliver jo ikke mere "sikkert" af at vente indtil test dato, (altså i forhold til der er hcg i blodet) men bare mere sikkert i forhold til at man så har en smule mindre risiko for at miste det igen.

Anmeld

7. april 2011

tinasmor

MissGeoh skriver:

Jeg fik besked på det af min læge da jeg testede positiv hjemme, men ikke var gravid..

Tror jeg også godt det kan. Kan også huske (tror det var Sussi ) der en gang skrev om et eller medicins der gjort at hun havde testet falsk positivt. Men heldigvis er det ikke så mange der gør det.

Anmeld

7. april 2011

tinasmor

Turtles skriver:

hun skal have sin mens Søndag..

Jeg har også begge gange kunne teste positiv 4 dage før tid så for hende.

Anmeld

7. april 2011

Turtles

tinasmor skriver:

Jeg har også begge gange kunne teste positiv 4 dage før tid så for hende.

Jahh
Jeg testede også selv 2 dage før tid da vi prøvede sååå vi for at den er der

Tak.

Anmeld

7. april 2011

JustMe

tinasmor skriver:

Tror jeg også godt det kan. Kan også huske (tror det var Sussi ) der en gang skrev om et eller medicins der gjort at hun havde testet falsk positivt. Men heldigvis er det ikke så mange der gør det.

Ja, det er hvis du får ægmodner og ægløsningssprøjte

Anmeld

7. april 2011

JustMe

Jeg er temmelig overbevist om, at det er ægløsningstests, der er tale om, og ikke graviditetstest. Nogle med PCO( S ) kan teste positivt på ægløsningstests på alle tidspunkter af deres cyklus, men graviditetsteste skulle ikke påvirkes.

Anmeld

7. april 2011

MissGeoh

JustMe skriver:

Jeg er temmelig overbevist om, at det er ægløsningstests, der er tale om, og ikke graviditetstest. Nogle med PCO( S ) kan teste positivt på ægløsningstests på alle tidspunkter af deres cyklus, men graviditetsteste skulle ikke påvirkes.

Nej det er Graviditets test..

Jeg har jo ikke taget ÆL tæste for at tjekke om jeg var gravid..

Anmeld

7. april 2011

JustMe

MissGeoh skriver:

Nej det er Graviditets test..

Jeg har jo ikke taget ÆL tæste for at tjekke om jeg var gravid..

Nej, den havde jeg regnet ud  Men fik du blodprøve hos lægen, der viste 0 i HCG trods positiv graviditetstest? For ellers kan det meget vel bare have været en biokemisk graviditet.

Men grav.teste ER bare mystiske nogle gange. Dypper du dem i cola, er der også en del, der bliver positive

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.