Babyspark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

malenecl

katrine7 skriver:

Det er når alle andre end jeg selv vil mærke, så er bebs genert

Han vil gerne mærke, men er bare lidt utålmodig

Var min kæreste også . Hvergang hun sparkede råbte og skreg jeg at det var nu! Også lagde han hånden på, også blev der stille . Men nu kan man jo næsten se en fod og det hele på min mave, nu er hun ikke genert længere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Frk.S

De første par gange hvor jeg var sikker på at det var baby der sparkede, og jeg også synes jeg selv kunne mærke det udenpå, stoppede den også hver gang kærestens hånd kom på.

Men nu er den blevet meget livlig, og han har mærket det et par gange.

Jeg er 20+2 i dag (men ikke ret polstret på maven!  )

Anmeld

8. april 2011

katrine7

ZamanogDania skriver:

Det skal nok komme. Det bliver tydlig at man kan bare se det på maven.

Sådan var det os med mig. Når han ville mærke sparket, så gad hun ikke.
Vent nogle uger, så skal han nok mærke sparket

Der går vel lige noget tid, inden man kan se det ?

Ja, håber da han snart kan

Anmeld

8. april 2011

katrine7

malenecl skriver:

Var min kæreste også . Hvergang hun sparkede råbte og skreg jeg at det var nu! Også lagde han hånden på, også blev der stille . Men nu kan man jo næsten se en fod og det hele på min mave, nu er hun ikke genert længere

Har også fået af vide, at piger generelt er lidt mere "generte", og har fået af vide at det 97% sikkert var en pige, men er bange for at de tager fejl, så tør ikke købe så mange pige ting endnu  men med genertheden ku det nu nok tyde på det er en pige

Anmeld

8. april 2011

katrine7

Frk.S skriver:

De første par gange hvor jeg var sikker på at det var baby der sparkede, og jeg også synes jeg selv kunne mærke det udenpå, stoppede den også hver gang kærestens hånd kom på.

Men nu er den blevet meget livlig, og han har mærket det et par gange.

Jeg er 20+2 i dag (men ikke ret polstret på maven!  )

Jeg har været heldig, at kunne mærke det nogle gange udenpå, med en meget forsigtig hånd. Men når jeg så presser lidt hårdere derpå, stopper baby

Er godt polstret selv på maven, men har ku mærke den ude i siderne med hånden, op til flere gange, når jeg ligger i sofaen

Anmeld

8. april 2011

ZamanogDania

katrine7 skriver:

Der går vel lige noget tid, inden man kan se det ?

Ja, håber da han snart kan

Ja når du er over 30 uger så kan man se det udefra maven. Det kunne man ihvertfald med min

Du må bare sig til kæresten, han må vente tålmodig. Han skal nok mærke sparket snart

Anmeld

8. april 2011

katrine7

ZamanogDania skriver:

Ja når du er over 30 uger så kan man se det udefra maven. Det kunne man ihvertfald med min

Du må bare sig til kæresten, han må vente tålmodig. Han skal nok mærke sparket snart

Ja, der er lige lidt uger til endnu

Ja, det er nemt at sige til ham.  tålmodighed i hans øjne er lig med 15 sekunder

Anmeld

9. april 2011

Nessie

Jeg var i uge 17, da jeg kunne mærke spark, og ugen efter kunne jeg mærke det hver dag

Der gik også noget tid inden andre "fik lov" til at mærke ham sparke.

Jeg har fået at vide, at babyen reagerer på det anderledes pulsslag der pludselig kommer tæt på, så det er nok bare ren overraskelse/undren, der får dem til at stoppe sparkeriet.

Min dreng var ret sjov, hvis jeg havde bukser på der strammede lidt, eller sad helt op ad bordkanten, så kørte han lige en hånd langs med "trykket". Han var og er åbenbart ret nysgerrig.

Anmeld

9. april 2011

mor-til-en-dejlig-baby

her kunne det både mærkes og ses udenpå fra 17 uge!

Anmeld

9. april 2011

FamilienSørensen

katrine7 skriver:

Godaften

Kom lige til at tænke på, hvor langt skal man egentlig være henne, før man "skal" kunne mærke baby spark udenpå?

Jeg er 24+0 idag, og har mærket liv i godt tre uger nu, stort set hver dag , og gerne flere gange om dagen og det er super skønt 

Det er super skønt, og nogle gange når jeg mærker udenpå, kan jeg være heldig at mærke spark ( er lidt godt polstret  )

Men når kæresten gerne vil mærke det, føles det somom den bette bliver genert. Og jeg vil jo gerne have, at kæresten også skal kunne mærke de små spark der kommer.

Er det unormalt, eller ?

Jeg mener det er fra 24 uger hvor du SKAL mærke liv hver dag, gør du ikke skal du ringe til jordemoder eller fødegang.

Jeg mærkede liv første gang i uge 17 derefter kom der en pause hvor jeg ikke mærkede ham i nogle uger, men efter uge 21 kunne jeg mærke ham sparke og rulle rundt derinde HVER dag

Og nej det er overhovedet ikke unormalt, og jeg kan sagtens forstå du er frustreret, når du lige har mærket den lille styrter du sikkert hen til kæresten, men så er hun stille

Jeg har prøvet det så mange gange og Jacob min kæreste kom også først til at mærke sparkene da jeg var over 20 uger henne, og da jeg var i uge 24 kunne han se det udenpå maven.

Der er ikke noget du skal være bekymret for din kæreste skal nok komme til at mærke, prøv evt. om aften når I ligger og slapper af begge to at din kæreste rører din babybo, masserer den og ja bare en dejlig hygge stund for jer begge 2, så kan det være han er heldig.

Babyer bliver aktive når du slapper af

Eller prøv evt. at drikke et glas koldt vandt mens du ligger i sengen med din kæreste, eller puf lidt til din mave, det må man gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.