Piger voldtages og nægtes abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Mikkel's mor <3

godaften. faldt lige over den her inde på facebook, og ville dele den med jer.
-Nicaragua indførte et totalt forbud mod abort i 2008. Det er derfor ikke tilladt for kvinder og piger at få en abort efter incest eller voldtægt. Gravide kvinder og piger må ikke modtage behandlinger, der kan skade fosteret. Det betyder, at de ikke kan få f.eks. kræftbehandling og nægtes abort ved graviditet uden for livmoderen.

Kvinder og piger, der får en abort efter et seksuelt overgreb, risikerer at komme i fængsel.

2/3 af a ... lle voldtægter i Nicaragua begås mod piger under 17 år. 16% af overgrebene resulterede i graviditet i 2008. 87 % af dem, der er blevet gravide som følge af voldtægt, er piger mellem 10 og 14 år.

Amnesty kræver, at det totale abortforbud afskaffes.

Det kan du gøre:
1 - Gå ind her http://www.amnesty.dk/nica ragua/side/afskaf-abortfor buddet-i-nicaragua-skriv-under-her og skriv under for afskaffelse af det totale abortforbud.
2. Inviter alle dine venner til at deltage i denne event. Jo flere, desto bedre!

Det tager kun få minutter, men kan redde mange kvinder og piger! Tak! Hver underskrift tæller ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

lukasmor

Jeg så den også på fb og jeg skrev under med det samme!

Anmeld

10. april 2011

Mikkel's mor <3

Lukasmor skriver:

Jeg så den også på fb og jeg skrev under med det samme!

det samme her, det skal satme forbydes, kan blive så sur over sådan noget!! 

Anmeld

10. april 2011

Holbæktrunten

Så er der skrevet under - tænk at man kan komme igennem med sådan en lov 

Anmeld

10. april 2011

Mikkel's mor <3

Holbæktrunten skriver:

Så er der skrevet under - tænk at man kan komme igennem med sådan en lov 

super tak
ja de er sku syge i hovedet.. mellem 10 og 14 år

Anmeld

10. april 2011

dorthemus

Så er der skrevet under og delt

Anmeld

10. april 2011

Vial

Skrækkeligt!

Jeg bliver dog tit ramt af en modløshed med de der underskrifter. Hvad pokker kan det hjælpe!?

Nogle som ved eller har en historie om, at de underskrifter har gjort noget godt for kvindeundertrykkelsen i den 3. verden??

Anmeld

10. april 2011

dorthemus

KaMa skriver:

Skrækkeligt!

Jeg bliver dog tit ramt af en modløshed med de der underskrifter. Hvad pokker kan det hjælpe!?

Nogle som ved eller har en historie om, at de underskrifter har gjort noget godt for kvindeundertrykkelsen i den 3. verden??

Nej, men vil bare ikke sidde med hænderne i skødet og gøre ingenting.

Forandring starter altid hos én selv først

Anmeld

10. april 2011

Sildefisk

KaMa skriver:

Skrækkeligt!

Kunne ikke have sagt det bedre selv

Til ts: vi er helt enige i at det er forfærdeligt, men er ikke sikker på at underskrifterne batter nogen steder, desværre

Anmeld

10. april 2011

dorthemus

myr81 skriver:

Kunne ikke have sagt det bedre selv

Til ts: vi er helt enige i at det er forfærdeligt, men er ikke sikker på at underskrifterne batter nogen steder, desværre

Men hvis alle siger som jer, så sker der ihvertfald ingen forandring i verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.