Vitaminpiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2008

ekzunz

Chrautwald skriver:

Tak skal i have...

Det kunne da godt lige få mig til at overveje det en ekstra gang næste gang jeg skal ned at handle 76.gif

Jeg er dog noget usikker på at Leander vil kunne "finde ud af" at spise den - men det finder jeg jo nok hurtigt ud af 60.png

Anette

Vi har Multi-tabs med jordbærsmag, og de smager så godt (synes mine unger ihvertfald) at det nærmere er et problem at få dem til at forstå at de kun må få 1 om dagen...

De skal jo bare tygges, så hvis bare han synes de smager godt, så går det vel nemt.

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Znuzke: tak for citatet - synes nok det var det jeg hørte

Chrautwald: mht. at spise dem: min datter er 15 måneder og har ikke mange tænder. Hun får den enten knækket ud i to dele, som så bliver knust mellem to teskeer og blandet med et par dråber vand, eller også bliver den knækket ud i 4 dele, som hun så sidder og sutter i sig, en ad gangen. Det kommer lidt an på hvilket humør hun er i den dag - men hun spørger altid efter mere, når hun har fået den, så hun må jo kunne lide den

Anmeld

22. oktober 2008

Skovurt

cmks2007 skriver:

Znuzke: tak for citatet - synes nok det var det jeg hørte

Chrautwald: mht. at spise dem: min datter er 15 måneder og har ikke mange tænder. Hun får den enten knækket ud i to dele, som så bliver knust mellem to teskeer og blandet med et par dråber vand, eller også bliver den knækket ud i 4 dele, som hun så sidder og sutter i sig, en ad gangen. Det kommer lidt an på hvilket humør hun er i den dag - men hun spørger altid efter mere, når hun har fået den, så hun må jo kunne lide den

Tak for svar 76.gif

Ja, jeg er heller ikke i tvivl om at de i dag laves i et hav af smage som nok mest af alt minder om slik :p

Havde godt overvejet at hvis nu vi ville bruge dem, så kunne man nok knuse dem - men på den anden side så tror jeg måske godt at han kan finde ud af det - hvis han får smag for dem... for påtrods af de få tænder, så ryger alt det han gerne vil have jo ned alligevel 45.png
- så det er nok bare en af de der bekymringer jeg burde droppe, men som jeg har fordi jeg vel er lidt pyldremor endnu 76.gif

Anette

Anmeld

22. oktober 2008

Stumpen

Mathilde får ganske vist vitaminer, men for et halvt års tid siden var der en ekspert der udtalte sig i go'morgen dk omkring vitaminer og hun mente at det rent faktisk var de børn som ikke fik vitaminer dagligt som havde behovet for dem og ikke omvendt... Og der er ingen regler uden undtagelser, men mon ikke det er de ressource svage familier hun hentyder til..

Anmeld

22. oktober 2008

MUTT3

Ja og nej

Vi har børnevitaminer stående, men de får dem ikke serveret hver eneste dag.

Grunden er at børn har en enestående evne til selv at finde ud af hvad de mangler, og mine får ikke påduttet at nu skal de også spise kødet, hvis de har en grønsasgs periode (eller at de skal spise kartoflerne hvis de har en kød periode) og derfor stoler jeg fuldt og fast på at de får det deres kroppe har behov for.

Flere undersøgelser viser at tager men en tallerken med det de små (D børn) bør få at spise, over en læneger periode og lader dem selv vælge, vil de før eller siden komme hele tallerknen rundt, men de periode spiser, nogle dage med MEGET kød, nogle dage med meget brod osv osv, tager man blodprøver på disse børn er de dækket ind, tager man så en anden gruppe hvor voksne sidder og sørger for at de spiser lidt af det hele, og tager blodprøver på de små, er de IKKE dækket ind, trods de voksnes iherdige forsøg, samtidig har de slet ikke spist de mængder mad de reelt havde behov for, i modsætningen til den gruppe der selv fik lov at styre det.

Dvs er du tyben der husker dit barn på at der også findes kartofler bør du give vitamin piller hver dag, er du tyben der ikke gør det, kan det gøres som vi gør... her bestemmer børnene selv om og hvornår de har lyst til en vitamin pille, de får ikke mere end MAX en dagligt, men der ud over styrer de det helt selv, og det er faktisk ret tydeligt at se at der er en sammenhæng med lysten til en vitamin piller og vores kostvaner, er vi inde i en periode hvor vi ikke er for gode til at fordele rimelig ligligt så de kan vælge af det hele (de der travle perioder alle familier har) ja såå ønsker de at få en vitamin pilleer ofter, er det lang periode begynder de automatisk at ville have en hver dag og ikke bare en gang i mellem, mens hvis de har muligheden for at få af det hele, tager de ikke en vitamin pille hver dag, når det går helt godt ryger der 1-2 stykker om måneden pr barn. Men det undrer mig ikke at tingene passer sammen.

Mine vi i øvrigt helst have dem med mandarin smag, den ene kan ikke lide dem med jordbær (men en lang periode med halv dårlig kost får hende alligevel til det)

Anmeld

22. oktober 2008

twinboys

lonemus skriver:

Ja, begge vores har siden 1-års alderen fået multiVitamin tyggetablet fra apoteket. Foruden dette får de Eskimo-3 Kids fiskeolie.

Lone

Lige præcis det samme får vi...

Majbritt

Anmeld

22. oktober 2008

A.I.G.

Mebach skriver:

Her får ungerne Multitabs, med forskellig smag, kan købes på apoteket, hvor man kan blande selv.
De eelsker dem...

Vi får også alm. vitaminer, og så tager jeg Longo Vital selv.

Synes vi får varieret kost, men synes stadig vitaminpiller er et fantastisk supplement.

dem får Augusta også, og Ella om 2 minutter - når hun er 1 år.
Starter og startede ved 1 år.

Anette

Anmeld

22. oktober 2008

Assi

Min pige på 14 mrd får vitaminpille. Først havde jeg besluttet mig for ikke at give hende, men jeg synes alligevel, at hun svingede for meget i appetit. Vi giver hende varieret mad, men hun har dage hvor hun elsker noget mad og nægter at spise noget andet..og perioder hvor hun spiser meget, og andre perioder hvor hun spiser lidt. Det går måske op i det lange løb, men jeg endte med at give hende for at være sikker på, hun er dækket ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.