Vitaminpiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.305 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. oktober 2008

Skovurt

Hej

Bruger i vitaminpiller hos jer?
- hvis ja, hvilke, og hvornår begyndte i?

Vores søn er 1 år, og er jo derfor stoppet med sine d-dråber; Jeg er ikke begyndt at give ham andre former for vitaminer, og han spiser sådan set varieret nok; så jeg er ikke helt klar over om jeg overhovedet vil give ham vitaminpiller (og om han ville kunne finde ud af at knase sådan en).

Jeg spurgte lægen til råds da vi var til 1 års vaccine - og han mente ikke det var nødvendigt at give vitaminpiller, hvis man sørger for varieret kost...

men vil bare lige høre hvordan det foregår hos jer 60.png

Anette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2008

Honningblomst

Nej, det får ingen af os...de vitaminer vi skal have, det får vi gennem kosten.
Knus..

Anmeld

22. oktober 2008

Rasmine

Her får ungerne Multitabs, med forskellig smag, kan købes på apoteket, hvor man kan blande selv.
De eelsker dem...

Vi får også alm. vitaminer, og så tager jeg Longo Vital selv.

Synes vi får varieret kost, men synes stadig vitaminpiller er et fantastisk supplement.

Anmeld

22. oktober 2008

fam.4xc

Caroline får tyggevitaminen og Catrine stadig D-dråber, når de slutter lige om lidt ryger hun også på tyggevitaminen....

Anmeld

22. oktober 2008

lonemus

Ja, begge vores har siden 1-års alderen fået multiVitamin tyggetablet fra apoteket. Foruden dette får de Eskimo-3 Kids fiskeolie.

Lone

Anmeld

22. oktober 2008

tascia

Chrautwald skriver:

Hej

Bruger i vitaminpiller hos jer?
- hvis ja, hvilke, og hvornår begyndte i?

Vores søn er 1 år, og er jo derfor stoppet med sine d-dråber; Jeg er ikke begyndt at give ham andre former for vitaminer, og han spiser sådan set varieret nok; så jeg er ikke helt klar over om jeg overhovedet vil give ham vitaminpiller (og om han ville kunne finde ud af at knase sådan en).

Jeg spurgte lægen til råds da vi var til 1 års vaccine - og han mente ikke det var nødvendigt at give vitaminpiller, hvis man sørger for varieret kost...

men vil bare lige høre hvordan det foregår hos jer 60.png

Anette

din læge har ret!

//Natascia

Anmeld

22. oktober 2008

Skovurt

Tak for jeres svar... synes det er rart lige at høre hvordan det foregår i andre hjem - selvom jeg godt tør stole på min egen dømmekraft, så synes jeg 1. barn giver ret til at vakle lidt 76.gif

Jeg tror jeg holder mig til ikke at give ham nogen vitaminpille - og så må vi se om jeg en eller anden dag bliver overbevist om andet.
Jeg fik selv vitamin piller som barn kan jeg huske, og har faktisk også flere gange som voksen taget dem (og dagligt da jeg var gravid); men et eller andet sted så virker de bare overflødige for mig...

Jeg giver ham dog hørfrø olie i havregrøden (tilsat efter kogning og let afkølning) og det tror jeg jeg fortsætter.

Anette

Anmeld

22. oktober 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi giver multitabs med hindbær/jordbær smag.

Mener jeg så i DR´s Ha det godt-program i går, at små børn havde godt af en vitaminpille, og at det faktisk kun var almindelige raske voksne, der ikke havde brug for den. Og får de alligevel dækket behovet gennem kosten, skilles de overskydende vitaminer bare ud igen. Så selvom vi spiser varieret, har vi valgt at give den for at være sikre.

Anmeld

22. oktober 2008

ekzunz

cmks2007 skriver:

Vi giver multitabs med hindbær/jordbær smag.

Mener jeg så i DR´s Ha det godt-program i går, at små børn havde godt af en vitaminpille, og at det faktisk kun var almindelige raske voksne, der ikke havde brug for den. Og får de alligevel dækket behovet gennem kosten, skilles de overskydende vitaminer bare ud igen. Så selvom vi spiser varieret, har vi valgt at give den for at være sikre.

Jeg har kopieret nedenstående fra DR's hjemmeside.....
Jeg giver mine de mindste en vitaminpille. Klara fordi hun er så lille af sin alder og Lukas fordi det er ham der husker mig på det hver dag....og når lillesøster får vil han osse ha'.

"De fleste danskere får tilstrækkeligt med vitaminer i kosten, men for gravide; børn der vokser - og ældre, der ikke spiser så meget, kan det være en god ide med en vitaminpille. Og køb bare de billig-ste. De er lige så gode som de dyre.

Mange mennesker tager en vitaminpille for en sikkerhedsskyld, og det er også ok; kroppen udskiller bare de ekstra vitaminer, hvis der er nok i kosten - og husk i den forbindelse at spise vitaminpillen sammen med et hovedmåltid, så får du størst mulig udbytte af vitaminerne."

Rikke

Anmeld

22. oktober 2008

Skovurt

Tak skal i have...

Det kunne da godt lige få mig til at overveje det en ekstra gang næste gang jeg skal ned at handle 76.gif

Jeg er dog noget usikker på at Leander vil kunne "finde ud af" at spise den - men det finder jeg jo nok hurtigt ud af 60.png

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.