cmks2007 skriver:
Vi giver multitabs med hindbær/jordbær smag.
Mener jeg så i DR´s Ha det godt-program i går, at små børn havde godt af en vitaminpille, og at det faktisk kun var almindelige raske voksne, der ikke havde brug for den. Og får de alligevel dækket behovet gennem kosten, skilles de overskydende vitaminer bare ud igen. Så selvom vi spiser varieret, har vi valgt at give den for at være sikre.
Jeg har kopieret nedenstående fra DR's hjemmeside.....
Jeg giver mine de mindste en vitaminpille. Klara fordi hun er så lille af sin alder og Lukas fordi det er ham der husker mig på det hver dag....og når lillesøster får vil han osse ha'.
"De fleste danskere får tilstrækkeligt med vitaminer i kosten, men for gravide; børn der vokser - og ældre, der ikke spiser så meget, kan det være en god ide med en vitaminpille. Og køb bare de billig-ste. De er lige så gode som de dyre.
Mange mennesker tager en vitaminpille for en sikkerhedsskyld, og det er også ok; kroppen udskiller bare de ekstra vitaminer, hvis der er nok i kosten - og husk i den forbindelse at spise vitaminpillen sammen med et hovedmåltid, så får du størst mulig udbytte af vitaminerne."
Rikke
Anmeld