opskrift på nem og billig kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

NinaNymannMadsen

nettemor skriver:

den du ved nok er fantastisk!

det er en slags chokoladekage med kaffe/kokos glasur. skriver gerne lige opskriften herinde hvis det er,,

det må du gerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Nettemor

Astasmor skriver:

det må du gerne.

beklager den lange svartid. har en lille dreng der ikke mener han skal sove selv om han er stjerne træt!...

Den Du Ved Nok passer til at (stor) bradepande:

560 g Sukker
560 g hvedemel
5 æg
5 dl mælk
5 tsk vaniliesukker
4½ spsk kakao pulver
5 tsk bagepulver
375 g margarine (smeltet)

Sukker og æg piskes godt. de øvrige ingredienser blandes i og til slut den smeltede margarine. Bages ved 190 grader i forvarmet ovn i  20-25 min (afhænger af ovnen)

Glasur:

125 g Margarine
4 spsk Kaffe (færdiglavet)
5 tsk kakao pulver
65 g kokos
240 g flormelis

dette varmes sammen i en gryde (må ikke koge! bare lige så det er ensartet og til at brede ud på kagen)

når kagen er bagt og glasur er klar så er det bare at smøre det ud over.. kagen må ikke være helt varm men det er også en fordel den ikke er kold.

og forresten så er den kanon god lun men så skal den spises med ske for så vil den godt smuldre lidt. men det er ellers rigtig god og lige tilpas svampet til at den er god flere dage i træk hvis man mod forventning ikke får den spist med det samme.

skriv endelig hvis der er noget jeg har skrevet på en mærkelig måde og det lige skal forklares

held og lykke

Anmeld

7. april 2011

NinaNymannMadsen

nettemor skriver:

beklager den lange svartid. har en lille dreng der ikke mener han skal sove selv om han er stjerne træt!...

Den Du Ved Nok passer til at (stor) bradepande:

560 g Sukker
560 g hvedemel
5 æg
5 dl mælk
5 tsk vaniliesukker
4½ spsk kakao pulver
5 tsk bagepulver
375 g margarine (smeltet)

Sukker og æg piskes godt. de øvrige ingredienser blandes i og til slut den smeltede margarine. Bages ved 190 grader i forvarmet ovn i  20-25 min (afhænger af ovnen)

Glasur:

125 g Margarine
4 spsk Kaffe (færdiglavet)
5 tsk kakao pulver
65 g kokos
240 g flormelis

dette varmes sammen i en gryde (må ikke koge! bare lige så det er ensartet og til at brede ud på kagen)

når kagen er bagt og glasur er klar så er det bare at smøre det ud over.. kagen må ikke være helt varm men det er også en fordel den ikke er kold.

og forresten så er den kanon god lun men så skal den spises med ske for så vil den godt smuldre lidt. men det er ellers rigtig god og lige tilpas svampet til at den er god flere dage i træk hvis man mod forventning ikke får den spist med det samme.

skriv endelig hvis der er noget jeg har skrevet på en mærkelig måde og det lige skal forklares

held og lykke

går nok. det skal jo bare være inden lørdag.
kender det godt det med at de ikke gider sove selv selvom de er trætte a h til. min datter er lige sådan også nogen gange.

men mange tak for opskriften.

Anmeld

18. april 2011

HelleBelle

kitty skriver:

Kanelkage

Den tager 5 minutter at røre sammen, og smager rigtig godt med mørk glasur. Jeg laver bare alm. glasur med kakao i, ikke den der står på opskriften!

Vi elsker den herhjemme og havde den selv til min fødselsdag i mandags!

Hvis du køber flydende stegemargarine skal du heller ikke bruge tid på at smelte margarinen. Så skal alt bare i en skål og røres sammen! Verdens nemmeste kage!

øv synes den er klæg, skal den være det

Anmeld

18. april 2011

NinaNymannMadsen

HelleBelle skriver:

jeg kender ikke opskriften så det ved jeg ikke

Anmeld

18. april 2011

otlitrom

HelleBelle skriver:

Det har jeg aldrig oplevet.. Jeg giver den altid lidt ekstra, men det er mest fordi vi har en dum ovn...

Anmeld

18. april 2011

CamillaSoefelt

Astasmor skriver:

jeg kender ikke opskriften så det ved jeg ikke

Jeg har opskriften på verdens nemmeste oglækreste kage. En fransk chokoladekage:-)!! Den er top nem og god!! Vil du ha opskriften?

Ps, du vil ikke fortryde det

Anmeld

18. april 2011

merethe

Profilbillede for merethe
CamillaSoefelt skriver:

Jeg har opskriften på verdens nemmeste oglækreste kage. En fransk chokoladekage:-)!! Den er top nem og god!! Vil du ha opskriften?

Ps, du vil ikke fortryde det

Jeg vil da ihvertfald gerne have opskriften

Anmeld

18. april 2011

CamillaSoefelt

merethe skriver:

Jeg vil da ihvertfald gerne have opskriften

Det må du meget gerne:-). Skal lige ha ryddet det sidste op så skriver jeg den til dig;-)!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.