Majbriteriksen skriver:
Min søn på 4 år har i mange mdr nu døjet med mandlerne. Vi har været ved halslæge i okt. og der blev vi sendt direkte til egen læge for at få taget en blodprøve for kyssesyge. Vi var en tur ambulant på Aalborg sygehus for at få taget blodprøven da egen læge ikke kunne. Siden da har han konstant været snøvlende, haft svært ved at få vejret, sovet uroligt/snorket HØJT og haft svært ved at få luft når han spiste.
Så i dag var vi ved ørelæge igen. Han udbrød hold da kæft nogle store og røde mandler. Min søn trak hovedet til sig og kiggede forskrækket hvortil lægen sagde :de er godt nok flotte. Tak sagde Rasmus og var mega stolt. Nu er konklusionen at han skal have dem fjernet.
Er der andre der selv har prøvet det, eller et af jeres børn der har? hvor længe gik der før i blev kaldt ind? Hvor længe var i indlagt? og det vigtigste hvordan tog barnet det?
Hejsa
Min datter (10 år) fik da hun var 5 år fjernet mandlerne.
Vi er selv fra Aalborgområdet, og jeg kan huske at der var lang ventetid (præcis hvor længe, husker jeg dog ikke), men da der jo er frit sygehusvalg, valgte vi at tage til et andet sygehus med kortere ventetid (jeg mener det var Løgstør eller Fjerritslev).
Hun var indlagt til én overnatning. Selve indgrebet varede ca. 30 min.. Jeg kan huske at jeg kom ind til hende på opvågningen, og hun bare græd og græd og græd. Hendes tunge var så hævet, at hun næsten ikke kunne snakke. 
Hendes far sov med hende på hospitalet. Hun fik en masse is, og kun flydende kost de følgende dage.
Jeg mener der gik i omegnen af 14 dage inden hun var helt frisk igen.
Hendes stemme ændrede sig markant, dette ville jeg gerne have været informeret om, da det faktisk var noget jeg (af uvisse årsager) blev utroligt ked af - jeg følte ligesom at de havde taget noget af min datter.
Men alt i alt synes jeg det var godt vi fik det gjort. Min datter tog det utrolig flot, og hun var ved godt mod igennem hele forløbet.