Jeg lovede jo egentlig en update på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.076 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Becks

Min fængslede veninde/gamle kollega..

For nogle måneder siden, skrev jeg det her

Kirstan, Pernille og jeg aftalte med M, at de alle skulle komme hjem til mig, så vi kunne få snakket.. Vi 3 andre havde jo også savnet M, og var i chok over alt det her.. Vi kom i et større chok!!!

M fortæller ikke rigtig noget selv, men det var vigtigt for os 3, at vi fik bare lidt af vide om hvad der var sket.. Vi vidste på forhånd at hun havde slået sin anden yngste søn, men var også godt inderst inde klar over, at det ikke bare var et lille dask, ellers ryger man jo ikke i fængsel..

Vi spørger hende om forskellige ting, og lader hende vide, at hun endelig må sige til hvis vi spørger for meget.. Det er bare vigtigt for os at hun fortæller lidt, for vi kan ikke bare vende tilbage til det gamle gode fællesskab, når vi intet vidste før vi fik af vide af andre at hun sad inde..

Hun fortæller så, at når hendes eks slog hende, så gik det som regel udover den ene søn (eksen er ikke far til ham) og det gik så galt denne her aften.. Hun havde råbt og skreget til sønnen, at hun slog ham ihjel, og tæskede ham (jeg kan end ikke skrive det her, uden jeg græder, det var så hårdt og høre på den dag)
Heldigvis kommer hendes store datter på 26 forbi, og får stoppet det hele, og ringer efter politiet.. Så det er hendes egen datter der har meldt hende til politiet  Alt det her, har åbenbart foregået i AL den tid vi har kendt hende! Det synes jeg er skræmmende, jeg blev så kvalm af, at vide jeg har været så tæt med én, rejst med én og holdt de fedeste tøse aftener med én, som har mishandlet sit barn så længe.. Denne aften gik det desværre mere end galt for hende, og det var åbenbart voldsommere end det plejer.. Stakkels lille fyr!

Hun fortalte, at hun har samværd med hendes søn hveranden weekend, hendes eks må ikke være i nærheden eller se hendes søn.. For det er pga tæskene fra eksen, at hun kammer over, og det går udover den svageste i hendes børneflok på 6! Nemlig ham som har ADHD

Da hun gik, sad vi 3 andre tilbage og var rystede, lammede og i chok! Vi havde aldrig forestillet os at få sådan noget af vide! I mit andet indlæg, ville jeg gerne se hende igen, var glad for vi havde fået kontalt igen osv.. Efter den her dag, har vi ikke set hende igen, skriver kort med hende.. Men hverken jeg eller de 2 andre, kan eller vil acceptere det der er sket.. Jeg er ikke i tvivl om, at hun har haft det vildt dårligt, og at det ikke har været hendes mening og slå/tæske ham! Men altså, det ligger så langt væk fra mig og slå sine børn, og især i den grad hun har gjort det!

Jeg føler hele mit venskab med hende har været en stor løgn, og det kan jeg ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

<3

Håber virkelig at hun finder hjælp og ikke mindst den lille dreng gør! Hold da op hvor mit hjerte lige nu bløder for den lille fyr! Fy da føj

Og jo jeg ville også føle hele venskabet var sket på falske forudsætninger.

Stort knus og kram

Anmeld

6. april 2011

Becks

Kirle skriver:

Håber virkelig at hun finder hjælp og ikke mindst den lille dreng gør! Hold da op hvor mit hjerte lige nu bløder for den lille fyr! Fy da føj

Og jo jeg ville også føle hele venskabet var sket på falske forudsætninger.

Stort knus og kram

Hun får heldigvis hjælp, og det er jeg glad for! Jeg kan jo ikke komme udenom at jeg stadig elsker hende, men jeg elsker den hun gav sig ud for at være, og ikke den hun var! Og jeg savner venskabet med hende, men jeg kan ikke byde mig selv det.. Jeg vil altid tænke på hendes smukke dreng, når jeg ser hende..

Heldigvis får hendes søn hjælp, han er på et hjem, hvor de støtter godt op om ham.. Og han går heldigvis stadig på sin skole..

Anmeld

6. april 2011

Holbæktrunten

Tutter skriver:

Hun får heldigvis hjælp, og det er jeg glad for! Jeg kan jo ikke komme udenom at jeg stadig elsker hende, men jeg elsker den hun gav sig ud for at være, og ikke den hun var! Og jeg savner venskabet med hende, men jeg kan ikke byde mig selv det.. Jeg vil altid tænke på hendes smukke dreng, når jeg ser hende..

Heldigvis får hendes søn hjælp, han er på et hjem, hvor de støtter godt op om ham.. Og han går heldigvis stadig på sin skole..

Ok, her bliver jeg jo så nok upopulær...

Men hun er jo stadig den hun gav sig ud for at være... At hun privat har haft nogle KÆMPE poblemer - af den slags man måske ikke liiiige braldrer ud med på en tøsetur, hvor man har behov for at få lidt luft og glemme, gør jo ikke at hun har været falsk mens hun har været sammen med dig/jer.

Jeg kan godt forstå at hvis det var en meget nær veninde, at man kunne føle sig lidt såret over at vedkommende ikke havde betroet sig til én. Men når man kun ses ca 1 x pr mdr? Aiii... 

Selvfølgelig er det meget forkert det hun har gjort, men det lyder jo også til at hun skammer sig over det og desuden har fået en straf. Eller flere faktisk, for udover fængsel, må hun jo ikke have sin søn boende hos sig... Av for den da, siger jeg bare...

Anyway... Hun får det da hverken bedre eller nemmere som menneske og mor, af at blive socialt udstødt. Hvis jeg var hendes veninde, havde jeg taget kontakt med jævne mellemrum, og spurgt til hende, og gjort opmærksom på at jeg var der for hende... 

Anmeld

6. april 2011

Becks

Holbæktrunten skriver:

Men hun er jo stadig den hun gav sig ud for at være... At hun privat har haft nogle KÆMPE poblemer - af den slags man måske ikke liiiige braldrer ud med på en tøsetur, hvor man har behov for at få lidt luft og glemme, gør jo ikke at hun har været falsk mens hun har været sammen med dig/jer.

Jeg kan godt forstå at hvis det var en meget nær veninde, at man kunne føle sig lidt såret over at vedkommende ikke havde betroet sig til én. Men når man kun ses ca 1 x pr mdr? Aiii... 

Selvfølgelig er det meget forkert det hun har gjort, men det lyder jo også til at hun skammer sig over det og desuden har fået en straf. Eller flere faktisk, for udover fængsel, må hun jo ikke have sin søn boende hos sig... Av for den da, siger jeg bare...

Anyway... Hun får det da hverken bedre eller nemmere som menneske og mor, af at blive socialt udstødt. Hvis jeg var hendes veninde, havde jeg taget kontakt med jævne mellemrum, og spurgt til hende, og gjort opmærksom på at jeg var der for hende... 

Problemet her, er netop at hun har været falsk overfor os i de knapt 4 år! Når vi havde tøseaftener, var hendes ældste datter også altdig med, og hun fortalte os mange ting, som vi ikke troede på! Men de viser sig nu og vlre rigtige.. Det er ikke kun ham her hun har banket! Det er 5 (FEM!!) børn ud af 6!!! Og de er altså i alderen 26 til 7.. Så jo, venskabet med hende har været en stor løgn, det giver ligepludselig mening nu, at vi aldrig har måtte komme hjem til hende, at vi altid har skulle være her eller hos de andre..

Så vi 3 føler os helt klart svigtet.. Selvfølgelig savner og elsker jeg hende stadig, men jeg kan ikke have en person i mit liv, som har løjet mig direkte i ansigtet i så mange år! Havde hun "kun" banket ham den ene gang, havde jeg måske set anderledes på det, men det her er foregået i de 26 år hun har været mor!!

Anmeld

6. april 2011

jydeinden

Holbæktrunten skriver:

helt enig i det du skriver... Jeg ville personligt føle mig som en dårlig veninde hvis jeg afvist en som gjorde noget MEGET forkert i desperation...

Anmeld

6. april 2011

Becks

jydeinden skriver:

helt enig i det du skriver... Jeg ville personligt føle mig som en dårlig veninde hvis jeg afvist en som gjorde noget MEGET forkert i desperation...

Læs mit svar oppe over

Anmeld

6. april 2011

Holbæktrunten

Tutter skriver:

Problemet her, er netop at hun har været falsk overfor os i de knapt 4 år! Når vi havde tøseaftener, var hendes ældste datter også altdig med, og hun fortalte os mange ting, som vi ikke troede på! Men de viser sig nu og vlre rigtige.. Det er ikke kun ham her hun har banket! Det er 5 (FEM!!) børn ud af 6!!! Og de er altså i alderen 26 til 7.. Så jo, venskabet med hende har været en stor løgn, det giver ligepludselig mening nu, at vi aldrig har måtte komme hjem til hende, at vi altid har skulle være her eller hos de andre..

Så vi 3 føler os helt klart svigtet.. Selvfølgelig savner og elsker jeg hende stadig, men jeg kan ikke have en person i mit liv, som har løjet mig direkte i ansigtet i så mange år! Havde hun "kun" banket ham den ene gang, havde jeg måske set anderledes på det, men det her er foregået i de 26 år hun har været mor!!

Hvad er årsagen til at i ikke troede på datteren, om jeg må spørge? Og konfronterede i Moderen med de ting datteren sagde?

Jeg havde ikke kunne lade sådanne udtalelser fra min venindes datter gå ubemærket hen over hovedet - jeg havde taget fat i den og konfronteret min veninde! Og i yderste konsekvens var jeg gået til kommunen og havde meldt hende (som det er vores pligt!!!), og så havde knægten måske ikke fået den sidste omgang tæsk, og hjælp før...

Anmeld

6. april 2011

Becks

Holbæktrunten skriver:

Hvad er årsagen til at i ikke troede på datteren, om jeg må spørge? Og konfronterede i Moderen med de ting datteren sagde?

Jeg havde ikke kunne lade sådanne udtalelser fra min venindes datter gå ubemærket hen over hovedet - jeg havde taget fat i den og konfronteret min veninde! Og i yderste konsekvens var jeg gået til kommunen og havde meldt hende (som det er vores pligt!!!), og så havde knægten måske ikke fået den sidste omgang tæsk, og hjælp før...

Sådan som vi kendte datteren, var hun meget flyvsk og sagde diverse ting.. Og selvfølgelig snakkede vi med vores veninde om det!!!

Alle de her ting, indrømmede hun den dag hjemme hos mig for nogle ting siden!

Hendes ældste søn, som er 25 har boet på en døgn instuttion som barn.. Dengang hun fortalte om det, sagde hun at hun havde anbragt ham frivlligt, fordi han også har ADHD, det indrømmede hun også var løgn! Han blev tvangsfjernet..

Anmeld

6. april 2011

jydeinden

Tutter skriver:

Læs mit svar oppe over

Jeg har skam læst dit svar, men jeg ser det stadig som et råb om hjælp fra moderens side af... man kan diskutere fra nu af og til vinter hvad man selv havde gjort i den situation... men man var der jo ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.