At aflevere sit barn til en fremmed.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

MissJuels

Lukasmor skriver:

Kan sagtens forstå dig! Der er længe til min søn skal starte i dp og gruer allerede ved tanken! Tror det er spørgsmålet om at man skal hente et glad og tilfreds barn et par gange fra dp før man kan begynde at slappe af.. nok meget naturligt for alle mødre at have det sådan og Det er jo kun godt at man bekymre sig for sit barn

Ja, ved det er helt normalt at have det sådan.. Man skal bare lige vænne sig til det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Dictes mor

MissJuels skriver:

Det er betryggende at høre.

Hvor gammel er din datter og hvor længe havde hun været i DP da hun begyndte at blive ked af når du gik?

Hun er 1 år nu. Hun er først lige begyndt at blive ked af det, men jeg tror det er fordi hun har været på ferie i en uge og så været meget syg, så hun har været hos mig 24 timer i døgnet, og det skal hun lige vænne sig til, at hun ikke kan være længere. Men det er vist meget normalt med en lille reaktion efter et par uger eller 3. Jeg tror, at alle har prøvet det.

Anmeld

6. april 2011

MissJuels

Dictes mor skriver:

Hun er 1 år nu. Hun er først lige begyndt at blive ked af det, men jeg tror det er fordi hun har været på ferie i en uge og så været meget syg, så hun har været hos mig 24 timer i døgnet, og det skal hun lige vænne sig til, at hun ikke kan være længere. Men det er vist meget normalt med en lille reaktion efter et par uger eller 3. Jeg tror, at alle har prøvet det.

Okay.

Jaa.. Det må jeg nok være indstillet på.

Syns bar det er så svært, selvom DP moren er rigtig sød osv. så er der bare stadig en masse tanker om hvordan hun nu gør tingene osv.

Meeen, det skal nok gå tror jeg  det må tiden vise.

Anmeld

6. april 2011

Dictes mor

MissJuels skriver:

Okay.

Jaa.. Det må jeg nok være indstillet på.

Syns bar det er så svært, selvom DP moren er rigtig sød osv. så er der bare stadig en masse tanker om hvordan hun nu gør tingene osv.

Meeen, det skal nok gå tror jeg  det må tiden vise.

Jeg tror, at det hjælper allerede efter du har hentet ham idag, og ser hvor glad han er. Men jeg havde det på præcis samme måde som dig.

Anmeld

6. april 2011

Mulleneser

Ved nøjagtig hvordan du føler, har prøvet det 2 gange og skal hilse og sige at det ikke var nemmere anden gang, men du bliver overrasket over hvor hurtigt du vænner dig til situationen og ligefrem vil nyde din "frihed".. Tænk på det på den måde at han vil nyde og har godt af, at komme ud mellem andre børn og du vil se hvor hurtigt han udvikler sig.. Held og lykke med det..

Anmeld

6. april 2011

Na-Wi

Inden der er gået ret længe kommer du til at nyde at han skal i dagpleje og du har lidt tid for dig selv Så enkelt er det smiler.. Giv det tid og sæt dig selv i fokus nu du har tiden til det

Knus fra Nanna

Anmeld

6. april 2011

Vidunderligeunger

min datter startede i DP for knapt en måned siden og efter tre dage var hun kørt ind, der var bare ingen problemer, selvom jeg havde regnet med flere ugers indkøring...
Første dag var jeg også lidt ked af det, da jeg jo synes det var en utrolig stor og ny verden hun skulle være i, men det gik bare SÅ godt! og hun elsker det. Når vi afleverer hende rækker hun armene ud mod hendes Dp og vifter med armene og smiler når vi kommer ind ad døren og så kan jeg kun være glad!! Når vi så henter hende igen, bliver hun også rigtig glad og vi kan lege og hygge resten af dagen, og det er jo bare skønt!!

jeg vil nok sige, "nyd" roen og forkæl dig selv når han ikke er der. barsel er med fokus på barnet - nu er det tid til dig!  

Anmeld

6. april 2011

Annette A

Ja det er bare så hårdt i starten, men som mange skriver så hjælper det, når du ser han er glad ved det. Men det er jo svært pludselig at skulle adskilles så meget og man skal virkelig vænne sig til det. Min søn er 8 nu og kan stadig have dage når han er i skole, hvor jeg bare savner ham og helst bare ville bruge dagen på ham. Så det slipper man vist ikke helt, men har også haft mange dage gennem årene i vuggestue og børnehave, hvor jeg bare har glædet mig over at aflevere ham, så vi kunne få lidt luft fra hinanden.  Men forstår dig rigtig godt og held og lykke med det..

Anmeld

6. april 2011

MissJuels

Tak for alle jeres svar

Jeg er lidt mere rolig nu og sikker på det nok skal gå

Anmeld

6. april 2011

Leneur

MAJ*MOR skriver:

min datter startede i DP for knapt en måned siden og efter tre dage var hun kørt ind, der var bare ingen problemer, selvom jeg havde regnet med flere ugers indkøring...
Første dag var jeg også lidt ked af det, da jeg jo synes det var en utrolig stor og ny verden hun skulle være i, men det gik bare SÅ godt! og hun elsker det. Når vi afleverer hende rækker hun armene ud mod hendes Dp og vifter med armene og smiler når vi kommer ind ad døren og så kan jeg kun være glad!! Når vi så henter hende igen, bliver hun også rigtig glad og vi kan lege og hygge resten af dagen, og det er jo bare skønt!!

jeg vil nok sige, "nyd" roen og forkæl dig selv når han ikke er der. barsel er med fokus på barnet - nu er det tid til dig!  

Min datter er nøjagtig ligedan, hvis jeg ikke når at kysse hende farvel, så er hun strøget afsted for at lege og i fuld gang, så nogen gange tænker jeg næsten pyh, det ser ikke så godt ud men når jeg så kommer og henter hende, stryger hun hen i knagerækken, hiver i sit tøj og vil bare med hjem, så selvom jeg stadig får stik i hjertet når jeg afleverer hende, ved jeg jo hun har det så godt derude og hygger med de andre børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.