børnesikkerhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.488 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Line78

Ritzau har den 23 marts udsendt en pressemeddelelse der er gengivet i stort set alle medier.

Forældre har i en undersøgelse givet udtryk for at deres største bekymring for deres børn er at komme til skade i trafikken.

Det er paradoksalt da hjemmet er stedet hvor flest børn kommer til skade.

Desværre er der ikke særlig meget fokus på netop produkter til sikring af hjemmet og slet ikke hvis man går i de etablerede babybutikker.

Jeg har dog med glæde kunnet konstatere at en hjemmeside som www.babynbags.dk satser på området. Endelig er der et sted hvor vi kan købe produkterne og ovenikøbet til lave priser.

I vores vennekreds har emnet være diskuteret meget og jeg har mødt holdningen at børn må lære at føle...... jeg mener bare... 31.000 gange om året "lærer børn at føle". Så argumentet holder ikke.

og NEJ jeg sætter ikke skabslåse på alle skab eller fingerklemssikringer på alle døre. men alligevel.... alternativet er ikke til at tænke på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Frøken J.

Ja, sikkerhed i hjemmet er super vigtigt at have fokus på, og det vil også blive gjort her!

Vil dog lige understrege, at de fleste af tingene kan købes endnu billigere i Ikea

Anmeld

5. april 2011

Kamulla

her er der børne sikret, på hoveddør, vinduer, altandør, og låge ud til køkkenet...  

Anmeld

5. april 2011

Line78

Sallisørøver...

Hvor sjovt. Det var faktisk en låge (som ps... lige  hedder et trappegitter fandt jeg ud af...) som vi søgte.

Vi har været i flere butikker inkl. JYSK for at finde noget, men ærligt... skal man bare have lidt ekstra kvalitet så er hverken IKEA eller andre butikker nok...

Vores døråbning var for bred og det var hos www.babynbags.dk fandt ud af at man kan købe sådan nogle forlængerdimser.

Jeg synes iøvrigt det er lidt grotesk.... vi sikrer vores hjem, men sender børnene til dagplejemødre...... Har de sikret deres hjem ? hvad siger kommunerne til det.. har de retningslinier der ? Det er vores børn de skal passe på.

Anmeld

5. april 2011

Frøken J.

Line78 skriver:

Sallisørøver...

Hvor sjovt. Det var faktisk en låge (som ps... lige  hedder et trappegitter fandt jeg ud af...) som vi søgte.

Vi har været i flere butikker inkl. JYSK for at finde noget, men ærligt... skal man bare have lidt ekstra kvalitet så er hverken IKEA eller andre butikker nok...

Vores døråbning var for bred og det var hos www.babynbags.dk fandt ud af at man kan købe sådan nogle forlængerdimser.

Jeg synes iøvrigt det er lidt grotesk.... vi sikrer vores hjem, men sender børnene til dagplejemødre...... Har de sikret deres hjem ? hvad siger kommunerne til det.. har de retningslinier der ? Det er vores børn de skal passe på.

Det synes jeg er noget fis, undskyld Min familie har altid brugt Ikea uden tilskadekomne børn

Anmeld

5. april 2011

Kamulla

Line78 skriver:

Sallisørøver...

mine låger er så fra Bauhous .. da den lå tættest... skide dyre men var for doven til at tage til Ikea, og de skulle også hurtigt op da stuen er på 1. sal og det er en ret ufed trappe... min mor har Ikea trappegitter.. det fejler nu ikke noget.. desuden er alle deres børne møbler, samt børnesikringer jo godkendt

Anmeld

5. april 2011

Line78

det var nu ikke ment så slemt......

og måske bliver man lidt for opstemt når man endelig finder et sted hvor man føler man kan finde det man skal bruge..

Sidder lige nu og drikker vand af en ikea  kop, mens jeg kigger på min 4 mtr lange hvide billy reol.. så IKEA har jeg skam ikke noget imod

Anmeld

5. april 2011

Frøken J.

Line78 skriver:

det var nu ikke ment så slemt......

og måske bliver man lidt for opstemt når man endelig finder et sted hvor man føler man kan finde det man skal bruge..

Sidder lige nu og drikker vand af en ikea  kop, mens jeg kigger på min 4 mtr lange hvide billy reol.. så IKEA har jeg skam ikke noget imod

Men babynbags er du MEGET glad for

Nej, jeg synes bare det er vigtigt at understrege, i og med der er så mange med få midler herinde, at Ikea og andre billige alternativer er skide gode og absolut pengene værd Især når leveringsprisen på babynbags er mindst 50 kroner eller 80. Ikeatingene kan man hente kvit og frit

Anmeld

5. april 2011

Line78

Enig.....

og selvom man ikke helt kan få de sammeprodukter i IKEA så ER en tur i IKEA altid en god ide.

Det siger vi da ikke nej til. Nogle af os bor bare lidt langt væk.... grrr.

Anmeld

5. april 2011

Frøken J.

Line78 skriver:

Enig.....

og selvom man ikke helt kan få de sammeprodukter i IKEA så ER en tur i IKEA altid en god ide.

Det siger vi da ikke nej til. Nogle af os bor bare lidt langt væk.... grrr.

De fleste kan man nu få, om ikke andet findes også billige alternativer andet steds Jeg har i hvert fald erfaret, at nethandlet omkring de her mindre ting ikke rigtig kan betale sig i længden. Det gælder også fx babytøj. Fandt 6 bodys for 120 hos babysam, men 50 i fragt. Så er det lidt billigere at tage i butikken, selvom det er så rart at slappe af hjemmefra og bestille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.