Hvad sker der lige???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

Papaya

Kindfed skriver:

Det sker fordi, hårsækkene går i dvale under graviditeten. Man ved ikke hvorfor, men de kloge går ud fra, at det skyldes hormoner. Nogle måneder efter fødslen stabiliserer det sig igen og hårsækkene 'vågner', og så sker der det beklagelige, at man taber de hår, man skulle have tabt, da hårene sov og glemte at falde ud. Plus lidt ekstra. Nogle bemærker det slet ikke, for andre er det slemt. Jeg troede, at jeg ikke skulle mærke noget til det, indtil det faldt ud i mængder omkring tre måneder efter. Det varede et par måneder..

Okay så håber jeg på at det kun bliver ved max et par måneder mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

muzen

ved ikke om der er nogen der har skrevet det da jeg ikke har læst de andre svar. men ja det sker ved at man ammer. for kroppen bruger rigtig mange resurser på at producer mælk. jeg ville ringe til lægen og hører om der var nogle vitaminer man kunne tage, dersværre tror jeg at det er for sent.

det skete også for mig og jeg har i forvejen vildt tyndt hår.

det er bare mega sur røv.. så du skal lige have en kæmpe af mig

Anmeld

5. april 2011

Papaya

muzen skriver:

ved ikke om der er nogen der har skrevet det da jeg ikke har læst de andre svar. men ja det sker ved at man ammer. for kroppen bruger rigtig mange resurser på at producer mælk. jeg ville ringe til lægen og hører om der var nogle vitaminer man kunne tage, dersværre tror jeg at det er for sent.

Ih.. tak for det.

Anmeld

5. april 2011

Rockertand

muzen skriver:

Øhh nej, i hvert fald ikke udelukkende ammende mødre - jeg har oplevet fænomenet både efter 1. graviditet, hvor jeg ikke ammede og her efter 2. graviditet, hvor jeg ammede, lige slemt begge gange., men ja det må være hormonelt betinget.

Anmeld

5. april 2011

kamtok

Prisana skriver:

Hej med jer derude..

Det er nu 5 mdr. siden jeg har født min dejlige datter. Og den sidste måned har tabt så meget hår.. Mit hår er over alt! Når jeg f.eks lige har vasket hår så ryger der flere totter med og det er virkelig ekstremt. Ved ikke hvad jeg skal gør, det er ret belastende! Skal jeg spørge lægen?? Har aldrig fællet (ved ikke om det staves rigtigt) så¨meget som jeg gør nu.. Kender i noget til det?? Er det hormoner, og er der en løsning?? Jeg ammer lidt endnu... Håber at der er nogen der kender til det... Jeg fæller mere end vores hund!   Jeg vil ikke have klippet mit hår kort...

Vi er fuldstændig i samme båd! Jeg fælder også noget så forfærdeligt, og jeg er ved at blive vanvittig over det. Tror altså det er noget hormonelt (og almindeligt) og de fleste jeg kender har oplevet det efter de har født.

Anmeld

5. april 2011

Papaya

kamtok skriver:

Vi er fuldstændig i samme båd! Jeg fælder også noget så forfærdeligt, og jeg er ved at blive vanvittig over det. Tror altså det er noget hormonelt (og almindeligt) og de fleste jeg kender har oplevet det efter de har født.

Lad os håber det snart er slut så...

Anmeld

5. april 2011

Nalle

Det er helt normalt 5-6 måneder efter man har født, mit startede 5 måneder efter, og er nogenlunde ved at stoppe igen, det er nu 10 måneder siden

Anmeld

5. april 2011

kamtok

Prisana skriver:

Lad os håber det snart er slut så...

Ja, jeg 'er fingre for det.. En ting er at tabe håret (det vokser jo som regel ud igen ), men herhjemme kan jeg jo støvsuge 3 gange om dagen, og jeg vil stadig kunne samle hår op konstant.

Anmeld

5. april 2011

aya-zia

jeg fik afvide af min frisør at hvis du vil undgå dit hår også knækker midt på (ved langt hår) er det faktisk bedst og blive klippet kort sådan at håret ik er så tungt... men ud over det kan man ik rigtig gøre noget.... det er vel det man kan kalde en bivirkning ved og være gravid

men kæmpe  til alle dem som oplever dette lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.