Hvad sker der lige???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Papaya

Hej med jer derude..

Det er nu 5 mdr. siden jeg har født min dejlige datter. Og den sidste måned har tabt så meget hår.. Mit hår er over alt! Når jeg f.eks lige har vasket hår så ryger der flere totter med og det er virkelig ekstremt. Ved ikke hvad jeg skal gør, det er ret belastende! Skal jeg spørge lægen?? Har aldrig fællet (ved ikke om det staves rigtigt) så¨meget som jeg gør nu.. Kender i noget til det?? Er det hormoner, og er der en løsning?? Jeg ammer lidt endnu... Håber at der er nogen der kender til det... Jeg fæller mere end vores hund!   Jeg vil ikke have klippet mit hår kort...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Mikkel's mor <3

Prisana skriver:

Hej med jer derude..

Det er nu 5 mdr. siden jeg har født min dejlige datter. Og den sidste måned har tabt så meget hår.. Mit hår er over alt! Når jeg f.eks lige har vasket hår så ryger der flere totter med og det er virkelig ekstremt. Ved ikke hvad jeg skal gør, det er ret belastende! Skal jeg spørge lægen?? Har aldrig fællet (ved ikke om det staves rigtigt) så¨meget som jeg gør nu.. Kender i noget til det?? Er det hormoner, og er der en løsning?? Jeg ammer lidt endnu... Håber at der er nogen der kender til det... Jeg fæller mere end vores hund!   Jeg vil ikke have klippet mit hår kort...

Følger lige med her da jeg har samme problem.. det er super træls.. har overvejet at snakke med frisøren ?

Anmeld

5. april 2011

Papaya

Jennifer skriver:

Følger lige med her da jeg har samme problem.. det er super træls.. har overvejet at snakke med frisøren ?

Helt ok, hvis der altså er nogen der kan hjælpe os...

Anmeld

5. april 2011

SussieThyssen

Prisana skriver:

Hej med jer derude..

Tjaaa..det er altså et helt normalt fænomen.
Som du sikkert har set på mit profilbillede, så har jeg ret langt og tykt hår..og det har kostet mig mit hår hver gang at få barn.
Dels skiftede det farve under mine graviditeter og dels begyndte det at knække og falde af nogle måneder efter fødslerne, så det endte hver gamg med at det måtte klippes af.
Det tog ca 2 år for det at normaliseres, så det var rigtigt øv.
Jeg har ret faktisk et kanon billede, hvor man kan se det på mit hår, men kan desværre ikke lægge det herind, da mit barn på billedet er splitter fornøjet (nøgen i helfigur) så kan ikke vise dig, hvordan mit hår både skiftede farve og så mærkeligt ud.

Så op med næbbet..det er noget mange kvinder oplever.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. april 2011

B&J

Åhh kender det bare alt for godt og jeg havde meget langt hår og det var bare over alt og nu ja når jeg sætter mit hår op kan man se hvad der var røget af er bare totalt kort håret under mit det lange øv øv men det vokser igen men møg træls

Anmeld

5. april 2011

aya-zia

da jeg fik min den første tabte jeg fra kanten at panden og 5 cm op... ALT håret foran... det var det væreste jeg her oplevet... mit startede 3 måneder efter jeg havde født og faktisk frem til hun var ca 1 år... men så stoppede det bare... nu er alt mit hår vokset ud igen (nok også en del gange)

Anmeld

5. april 2011

Papaya

B&J skriver:

Åhh kender det bare alt for godt og jeg havde meget langt hår og det var bare over alt og nu ja når jeg sætter mit hår op kan man se hvad der var røget af er bare totalt kort håret under mit det lange øv øv men det vokser igen men møg træls

Nej nej nej.. Kan det blive så slemt...??

Er der slet ingenting man kan gøre?

Anmeld

5. april 2011

Papaya

aya-zia skriver:

da jeg fik min den første tabte jeg fra kanten at panden og 5 cm op... ALT håret foran... det var det væreste jeg her oplevet... mit startede 3 måneder efter jeg havde født og faktisk frem til hun var ca 1 år... men så stoppede det bare... nu er alt mit hår vokset ud igen (nok også en del gange)

Puha... Det lyder da ikke spor sjovt! Bliver helt bange... Håber at det snart går over så, men synes godt nok jeg taber mere og mere..

Anmeld

5. april 2011

B&J

Prisana skriver:

Nej nej nej.. Kan det blive så slemt...??

Er der slet ingenting man kan gøre?

Det ved jeg faktisk ikke desværre men ja jeg blev godt kort under mit det lange hår og heldig vis er det ved af vokse igen for hold op mit hår var tyndt og da jeg gik til frisøren sagde hun blodt du har født for ca 8mdr 1år siden øhh jaa sagde jeg bare og var helt flov men det var bare så ulækkert for mit var jo langt over en meter lang og de hår over alt når jeg havde sidet i sofaen kunne jeg fjerne en kæmpe tot der bag efter

Anmeld

5. april 2011

Kindfed

Det sker fordi, hårsækkene går i dvale under graviditeten. Man ved ikke hvorfor, men de kloge går ud fra, at det skyldes hormoner. Nogle måneder efter fødslen stabiliserer det sig igen og hårsækkene 'vågner', og så sker der det beklagelige, at man taber de hår, man skulle have tabt, da hårene sov og glemte at falde ud. Plus lidt ekstra. Nogle bemærker det slet ikke, for andre er det slemt. Jeg troede, at jeg ikke skulle mærke noget til det, indtil det faldt ud i mængder omkring tre måneder efter. Det varede et par måneder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.