Luksusfælden!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

<3

smillaluna skriver:

Ja det er fatisk ret imponerende at man kan nå at bruge så mange penge på en måned... Altså det ville jeg da osse kunne, men sku da ikke hvis jeg ikke havde dem

Nemlig!!! Vi er helt paf...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Faith

MarianneSonne skriver:

WHAT!!!!!!!!!!

Ser det ikke, men bruger de 17000kr om måneden til INTET!!!!!!!! Det er dobbelt så meget som jeg

Jep!!!! 19000 kr på diverse og 17000 i kontanthævninger... Manden har et spilleproblem og konen køber ting til børnene når hun er ked af det.

Anmeld

5. april 2011

Frøken J.

smillaluna skriver:

OMG!!!!!!

19000 kr til diverse og 17000 kr i kontanthævninger..... OM MÅNEDEN!!!! Arhmen hvad sker der????

Nu ser jeg måske lidt anderledes på det som en stereotyp psykologistuderende, men nu skal man jo også se på de bagvedliggende årsager. Sidder selv og ser det, og har ikke indtryk af, at de bare er totalt ligegyldige ift. fx nogen af de unge mennesker, der har deltaget i programmet tidligere. De har jo alvorlige bagvedliggende problemer, og så er det ikke unormalt, at man kommer derud, hvor man finder glæden i shopping og spil, og at man mister overskud og lyst til ordentlig madlavning og i stedet bare bestiller mad, hvilket for dem jo har kostet en masse. Self. skal man ikke gå ud og bruge så mange ting, men når problemerne er så alvorlige, er fornuften ikke lige det første, der byder sig på.

Det synes jeg man skal huske på, inden man dømmer dem. De er jo klar over problemet og er klar på at arbejde for at løse problemerne

Anmeld

5. april 2011

Mi

smillaluna skriver:

Jep!!!! 19000 kr på diverse og 17000 i kontanthævninger... Manden har et spilleproblem og konen køber ting til børnene når hun er ked af det.

Ok, ja man er vel ofte ked af det, når manden er ludoman

Anmeld

5. april 2011

Faith

Secrets skriver:

Nu ser jeg måske lidt anderledes på det som en stereotyp psykologistuderende, men nu skal man jo også se på de bagvedliggende årsager. Sidder selv og ser det, og har ikke indtryk af, at de bare er totalt ligegyldige ift. fx nogen af de unge mennesker, der har deltaget i programmet tidligere. De har jo alvorlige bagvedliggende problemer, og så er det ikke unormalt, at man kommer derud, hvor man finder glæden i shopping og spil, og at man mister overskud og lyst til ordentlig madlavning og i stedet bare bestiller mad, hvilket for dem jo har kostet en masse. Self. skal man ikke gå ud og bruge så mange ting, men når problemerne er så alvorlige, er fornuften ikke lige det første, der byder sig på.

Det synes jeg man skal huske på, inden man dømmer dem. De er jo klar over problemet og er klar på at arbejde for at løse problemerne

Jeg er enig med dig. Jeg bruger osse penge når jeg er ked af det.... Men 36000 kr om måneden på fornøjelser!!!! Det er simpelthen uansvarligt ligegyldigt hvordan man vender og drejer det.

Anmeld

5. april 2011

qp

Secrets skriver:

Anmeld

5. april 2011

Frøken J.

smillaluna skriver:

Jeg er enig med dig. Jeg bruger osse penge når jeg er ked af det.... Men 36000 kr om måneden på fornøjelser!!!! Det er simpelthen uansvarligt ligegyldigt hvordan man vender og drejer det.

Ja, self. er det uansvarligt, men som sagt skal man huske på de bagvedliggende årsager. Overforbrug og at være shopaholic er jo en 'psykisk sygdom' på lige fod med eksempelvis Ludomani, hvor det kommer ud af kontrol. Overspisning er da også fuldstændig åndssvagt og dårligt for en selv (hilsen en der har været der), men uanset hvad, ligger der jo gerne årsager bagved, som plager én i den retning. det handler 100% om at tilfredsstille belønningscenteret i hjernen og føle glæde, når alt andet er fucked up. Jo mere shopping, jo mere glæde, og jo mindre fokuseren på de alvorlige problemer. 

Anmeld

5. april 2011

mulle7430

Secrets skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.