Min datter skal have briller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

Holbæktrunten

TrineLærke skriver:

Nej jeg ved slet ikke om det er muligt når hun er handicappet?

Undskyld jeg spørger - men hvordan handicappet? For hvis hun ikke fejler andet end synet, er det da til at overkomme.

Er sikker på at du kan snakke med øjenlægen om evt laserbehandling senere i hendes liv... 

Mht brillen, mon ikke hun så ligeså stille kan vende sig til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

4xGreve

TrineLærke skriver:

Så har vi været i Ålborg og fået tjekket Lærkes syn 

Det viser sig at hun intet syn har på højre øje og er langsynet på venstre (+5,5), så hun skal have briller.

Er ikke helt sikker på hvordan jeg har det med det? Synes det er lidt grænseoverskridende 

forresten Daniella har haft briller siden hun var 8 måneder og hendes styrker hedder +5.5 og +6.5 og hun kunne heller ikke lide der var noget der kom i nærheden af hendes hovede men brillerne accp. hun bare lige fra starten af!

Anmeld

5. april 2011

Ann.

MarianneSonne skriver:

Jeg tror at hun vænner sig til det efterhånden. Man kan få sådan nogle super flexible børnebriller. De kan krølles sammen uden at knække og så kan de sættes rundt om ørene så hun ikke kan tage dem af så nemt. Det havde min pige til at starte med, for vi var bange for at de ville falde af når hun legede.

Ja, hun skal have dem der hedder TitanFlex, men hu har bare så lille et hoved (mindre end gennemsnittet) og hun er kun 18 mdr.

Anmeld

5. april 2011

Ann.

Holbæktrunten skriver:

Undskyld jeg spørger - men hvordan handicappet? For hvis hun ikke fejler andet end synet, er det da til at overkomme.

Er sikker på at du kan snakke med øjenlægen om evt laserbehandling senere i hendes liv... 

Mht brillen, mon ikke hun så ligeså stille kan vende sig til det?

Hun er hjerneskadet og har epilepsi.

Anmeld

5. april 2011

Ann.

WiitrioeN skriver:

forresten Daniella har haft briller siden hun var 8 måneder og hendes styrker hedder +5.5 og +6.5 og hun kunne heller ikke lide der var noget der kom i nærheden af hendes hovede men brillerne accp. hun bare lige fra starten af!

Vi prøvede nogle i en butik i lørdags og lige så snart hun fik dem på blev hun så gal. 

Men de var selvfølgelig heller ikke rettet efter hendes størrelse, det kan måske også have noget at sige.

Anmeld

5. april 2011

Mi

TrineLærke skriver:

Ja, hun skal have dem der hedder TitanFlex, men hu har bare så lille et hoved (mindre end gennemsnittet) og hun er kun 18 mdr.

Ja, de kan jo godt komme til at virke lidt store til at starte med, indtil hun vokser sig lidt større. Jeg ved at der er en anden bruger herinde som har en dreng som har briller. Han er heller ikke særlig gammel. Hvis du kan finde hende, så har hun sikkert en masse erfaring med briller til helt små børn.

Jeg var også bekymret for at Isabella skulle have briller, og det har også givet bøvl og tårer ind i mellem. Men nu hvor hun har vænnet sig til dem, er de bare blevet en del af hende, og vi tænker ikke længere specielt meget over det. Selvfølgelig er det stadig træls hvis  de bliver skæve lige efter de er blevet rettet, men der går heldigvis længere og længere tid imellem.

Anmeld

5. april 2011

4xGreve

TrineLærke skriver:

Vi prøvede nogle i en butik i lørdags og lige så snart hun fik dem på blev hun så gal. 

Men de var selvfølgelig heller ikke rettet efter hendes størrelse, det kan måske også have noget at sige.

er ked af at høre at din datter er handicappet med de problemer - de er hårde...

jeg håber det hjælper med en tilvændigs perioede - og at det hjælper når de bliver rettet til...!

Anmeld

5. april 2011

Ann.

MarianneSonne skriver:

Ja, de kan jo godt komme til at virke lidt store til at starte med, indtil hun vokser sig lidt større. Jeg ved at der er en anden bruger herinde som har en dreng som har briller. Han er heller ikke særlig gammel. Hvis du kan finde hende, så har hun sikkert en masse erfaring med briller til helt små børn.

Jeg var også bekymret for at Isabella skulle have briller, og det har også givet bøvl og tårer ind i mellem. Men nu hvor hun har vænnet sig til dem, er de bare blevet en del af hende, og vi tænker ikke længere specielt meget over det. Selvfølgelig er det stadig træls hvis  de bliver skæve lige efter de er blevet rettet, men der går heldigvis længere og længere tid imellem.

Ja, tror også det kommer til at se helt mærkeligt ud.

Men nu tror at vi skal prøve at se dem rigtig på hende, før man kan komme med et helt indtryk.

Anmeld

5. april 2011

Mi

TrineLærke skriver:

Ja, tror også det kommer til at se helt mærkeligt ud.

Men nu tror at vi skal prøve at se dem rigtig på hende, før man kan komme med et helt indtryk.

Ja og hun vil måske også opleve at brillerne hjælper hende til at se, og derfor blive mere venlig stemt overfor dem. Hun skal i hvert fald nok vænne sig til dem med tiden. Vores datter gik også kun lidt med dem i starten, og så blev det mere og mere. Nu her 4 år efter har hun dem altid på.

Anmeld

5. april 2011

Ann.

MarianneSonne skriver:

Ja og hun vil måske også opleve at brillerne hjælper hende til at se, og derfor blive mere venlig stemt overfor dem. Hun skal i hvert fald nok vænne sig til dem med tiden. Vores datter gik også kun lidt med dem i starten, og så blev det mere og mere. Nu her 4 år efter har hun dem altid på.

Ja, jeg håber du har ret

Men ja, det kræver som regel at Lærke skal have længere tid til at vænne sig til ting før hun bliver helt tryg ved dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.