Min datter skal have briller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.748 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Ann.

Så har vi været i Ålborg og fået tjekket Lærkes syn 

Det viser sig at hun intet syn har på højre øje og er langsynet på venstre (+5,5), så hun skal have briller.

Er ikke helt sikker på hvordan jeg har det med det? Synes det er lidt grænseoverskridende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Holbæktrunten

Æv, hvor træls!

Men gudskelov at man har opfundet brillen og kontaktlinsen... Sade de noget om hvorvidt en laseroperation evt ville kunne hjælpe hende når hun bliver ældre?

Anmeld

5. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Min datter skal måske oz have briller fordi hun er født ekstrem for tidligt (uge 26) men helt ærlig man kan da få så mange søde og smarte briller.... Tænk på det hjælper hende og så se positivt på det

Anmeld

5. april 2011

Lou87

TrineLærke skriver:

Det viser sig at hun intet syn har på højre øje og er langsynet på venstre (+5,5), så hun skal have briller.

Er ikke helt sikker på hvordan jeg har det med det? Synes det er lidt grænseoverskridende 

Jeg havde selv briller fra helt lille af og faktisk samme styrke hvis ikk højere tror jeg.. Og jeg kan forsikre dig om jeg har haft/har et fint liv med briller - så bare prøv og se det positive i det.
Din datter vil være glad fordi hun netop kan se noget
Det ville jo være slemt hvis ikk der var en løsning på det.

Anmeld

5. april 2011

Ann.

Har også selv haft briller fra jeg var lille - har kontaktlinser nu, men det var ikke lige det jeg ønskede for mit barn.

Det jeg er nervøs for er at hun er handicappet og aner ikke hvad briller er og lige så snart der kommer noget op og rører hendes hoved, har hun armene deroppe med det samme. Hun kan slet ikke lide det.

Anmeld

5. april 2011

Ann.

Holbæktrunten skriver:

Æv, hvor træls!

Men gudskelov at man har opfundet brillen og kontaktlinsen... Sade de noget om hvorvidt en laseroperation evt ville kunne hjælpe hende når hun bliver ældre?

Nej jeg ved slet ikke om det er muligt når hun er handicappet?

Anmeld

5. april 2011

Mi

Min datter har også briller. Hun er målt til +6 og +8. Hun fik briller da hun fylde tre år. Det er gået rigtig godt og idag ser hun super godt. Hun har brugt plaster på det ene øje i lange perioder og det har virkelig hjulpet på hendes dårlige øje.

Selvfølgelig er det frygelig besværlig fordi man skal ned og have rettet brillerne ofte. I starten var i ved optikeren og få rettet briller hver uge, og ofte to gange om ugen  Jeg kan i hvert fald anbefale jer at i har to par briller til hende.

Man kan heldigvis få så mange flotte briller og min pige ville shoppe briller som vi andre shopper tøj, hvis hun fik lov

Held og lykke med det

www.stjerneleg.dk

Anmeld

5. april 2011

4xGreve

TrineLærke skriver:

det er meget grænse overskridene men man kan få de sødeste briller til de kære små og de giver dem bare lige ne ekstra dejlig lille charme

Anmeld

5. april 2011

Mi

TrineLærke skriver:

Har også selv haft briller fra jeg var lille - har kontaktlinser nu, men det var ikke lige det jeg ønskede for mit barn.

Det jeg er nervøs for er at hun er handicappet og aner ikke hvad briller er og lige så snart der kommer noget op og rører hendes hoved, har hun armene deroppe med det samme. Hun kan slet ikke lide det.

Jeg tror at hun vænner sig til det efterhånden. Man kan få sådan nogle super flexible børnebriller. De kan krølles sammen uden at knække og så kan de sættes rundt om ørene så hun ikke kan tage dem af så nemt. Det havde min pige til at starte med, for vi var bange for at de ville falde af når hun legede.

Anmeld

5. april 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
TrineLærke skriver:

Hejsa..

For det første skal du ikke være ked..

Min søn, som dog godt nok er 4 nu, fik briller da han var lige knap 2 år.. og han har +5,5 på højre og +6,5 på venstre.. Det slog også mig lidt hårdt dengang, man bliver jo lidt forskrækket over det, eller det gjorde jeg ihvertfald. 

Men min søn, har klaret det rigtig fint og vi går stadig til kontrol hver 3-4 mdr, på sygehuset (grunden til det er på sygehuset er pga skelen) og det er faktisk kun gået fremad.. Liam har aldrig rykket brillerne af, da han fik dem.. 

Knus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.