Vores dreng på 5 år har ENDNU ikke valg 'side'. Når han spiser eller tegner bruger han BEGGE HÆNDER SAMTIDIG!! Det ser helt absurt ud.
Nu har vi lagt mærke til at når han bygger lego efter opskrift, så spejlvender han hele konstruktionen (hvilket jeg næsten synes er imponerende at han kan det), og jeg kan ikke lade være med at tænke på om det har noget med højre/ventre hjernehalvdel at gøre?
Men vi er lidt bekrymrede over at han ikke har 'valgt'' en hånd endnu. Han tegner VIRKELIG dårligt, men det er jo klart. Men vi synes bare godt at han snart måtte komme igang med at træne lidt finmotorik.
Hvad er jeres erfraringer??? Nogen med børn der bruger venstre hånd? hvornår viste det sig? Er der andre der har børn der bruger begge hænder???
Vores egen læge vidste ikke rigtig hvad hun skulle sige til det, og endte med at foreslå 'om vi ikke bare kunne binde den ene arm fast på ryggen af ham og på den måde tvinge ham til kun at bruge en arm?' Øh, nej, det synes jeg lød som et rigtig dårligt forslag, og iøvrigt ville jeg ikke ane hvilken arm jeg i så fald skulle vælge, for han bruge begge hænder jo.
Anmeld