Skolestart hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

skønneunger

SussieThyssen skriver:

Korrekt, men i samråd med børnehave kan man rykke det til barnet ER blevet 6 år..og det anbefales helt klart at drenge får lov til at blive 6 år før de kommer i skole.
Det er nemlig synd, hvis de ikke er modne nok og så går i stå pga nederlag, så man taber dem.

meget enig.

min ældste dreng fik også lov til at gå 1 år mere i børnehave og det gjorde altså en kæmpe forskel. han blev 6 år den 1 oktober 2008 og startede i skole august 2009.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

musse1

Maise86 skriver:

Står og skal skrive vores børn op til privatskole og skal vælge hvilket år de skal starte. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan regne ud hvornår de skal starte 

Nogen der kan hjælpe?

isabella er fra november 08 og oliver er fra dec 10

i folkeskolen siger man det år de fylder 6 år, nogle starter dog først det år det fylder 7 år, da de ik er klar før..

du skal være obs på, hvad aldre de skal være, ved den privat skole i har valgt. da den vi havde skrivet op til, startede de det år de fylte 5 år.

Anmeld

6. april 2011

Aves.

Jeg ville vente og se hvordan dine børn udvikler sig....som hovedregel skal alle starte det år de bliver 6 men da du har vinterbørn kunne det måske være en idé at vente et til året efter.

Min nov. dreng var blevet 6 år da han startede skole og det har vi aldrig fortrudt..han er og var så klar til skolen og meget mere moden end mange af dem der var et år yngre...og jeg valgte at gå imod det bh rådede os til, mærkede i min mave.

DE to andre er fra marts og maj og er bare startet som de var blevet 6 år.

Min søster er fra dec og startede det år hun blev 6 og det har min mor fortrudt mange gange.

Anmeld

6. april 2011

frkrbj

Maise86 skriver:

De er skrevet op til Søborg :-)

så kommer de jo til at gå sammen, hvor hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.