Skolestart hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.098 visninger
23 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Maise86

Står og skal skrive vores børn op til privatskole og skal vælge hvilket år de skal starte. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan regne ud hvornår de skal starte 

Nogen der kan hjælpe?

isabella er fra november 08 og oliver er fra dec 10

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

SussieThyssen

Maise86 skriver:

Står og skal skrive vores børn op til privatskole og skal vælge hvilket år de skal starte. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan regne ud hvornår de skal starte 

Nogen der kan hjælpe?

Piger er jo gerne lidt mere fremmelige end drenge (gerne et år) og drenge har godt af at blive 6 år før de starter i børnehaveklasse.

Så hvis du starter Isabella aug. 2013..så bliver hun 6 år i november og det er fint nok for en pige..hvis børnehaven også er med på at hun er moden nok..og Oliver dec. 2016.
Så er han 6 år når han starter i BH-klasse, men hellere et år mere på bagen til drenge..så de kan modes og være legebørn lidt længere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. april 2011

Maise86

SussieThyssen skriver:

Piger er jo gerne lidt mere fremmelige end drenge (gerne et år) og drenge har godt af at blive 6 år før de starter i børnehaveklasse.

Så hvis du starter Isabella aug. 2013..så bliver hun 6 år i november og det er fint nok for en pige..hvis børnehaven også er med på at hun er moden nok..og Oliver dec. 2016.
Så er han 6 år når han starter i BH-klasse, men hellere et år mere på bagen til drenge..så de kan modes og være legebørn lidt længere.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for din hjælp  Skriver dem op med det samme!

Anmeld

5. april 2011

LinLin

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Man skal faktisk som hovedregel starte det år man bliver 6 - uanset hvornår på året man har fødselsdag og uanset køn

Anmeld

5. april 2011

wamse

Mine børn starter det år de er blevet eller bliver 6. Selvom min datter måske sagtens ville kunne have haft roen til det i år, så ser jeg det som meget værdifuldt, at hun får lov til at lege og være barn, så længe som muligt. Ikke at man ikke er barn, når man går i skole, men det er bare meget mere præget af skema, styret læring, m.m. 

Så min datter starter næste år i august i skole, hvor hun blev 6 år i marts næste år.

Anmeld

5. april 2011

SussieThyssen

DAs mor skriver:

Man skal faktisk som hovedregel starte det år man bliver 6 - uanset hvornår på året man har fødselsdag og uanset køn

Korrekt, men i samråd med børnehave kan man rykke det til barnet ER blevet 6 år..og det anbefales helt klart at drenge får lov til at blive 6 år før de kommer i skole.
Det er nemlig synd, hvis de ikke er modne nok og så går i stå pga nederlag, så man taber dem.

Anmeld

5. april 2011

Mi

SussieThyssen skriver:

Korrekt, men i samråd med børnehave kan man rykke det til barnet ER blevet 6 år..og det anbefales helt klart at drenge får lov til at blive 6 år før de kommer i skole.
Det er nemlig synd, hvis de ikke er modne nok og så går i stå pga nederlag, så man taber dem.

Mener at der er kommet nye vejledning ang børnehaveklasse start sidste år, som gør det mere vanskeligt at udsætte skolestart et år. Der var nemlig en del debat om det i mine pigers børnehave.

Anmeld

5. april 2011

SussieThyssen

MarianneSonne skriver:

Mener at der er kommet nye vejledning ang børnehaveklasse start sidste år, som gør det mere vanskeligt at udsætte skolestart et år. Der var nemlig en del debat om det i mine pigers børnehave.

Ja, jeg ved det...men det er stadig KUN en vejledning og ikke en lov. Men hvis skole og BH anbefaler at barnet venter, så er det ikke noget problem

Anmeld

5. april 2011

Hansen97

Maise86 skriver:

Nogen der kan hjælpe?

Skolestart
Børnehaveklasse er nu obligatorisk
Ifølge lov om skolestart er børnehaveklassen en obligatorisk del af skolegangen. Det betyder, at børn, der fylder 6 år i 2011, skal have undervisning og således optages i en børnehaveklasse med start i august 2011.
Børn, der fylder 5 år inden 1. oktober 2011, kan også optages i børnehaveklasse, hvis det må antages, at barnet kan følge undervisningen i børnehaveklassen og følge klassen videre i 1. klasse.

Anmeld

5. april 2011

Peps

MarianneSonne skriver:

Vi har i år taget beslutning om at vores dreng skal vente med skolestart til 2012. Han bliver 6 i august.

Det er blevet sådan, at man får nogle papire fra skolen, som skal sendes på kommunen. Der skal man begrunde hvorfor barnet skal vente og børnehaven skal skrive under på, at de er enige i beslutningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.