Tur til grænsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.399 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Tina&Laura

Hej piger.
Jeg skal gerne en tur til gænsen og hendle med en ven da vi skal have købt ind til surpriseparty for min kæreste.

Men nu sidder jeg her og snakker med min ven og pas, kørekort ell. ID over grænsen ved evt. razzia.

Jeg har ikke kørekort og jeg ejer ikke et pas - men jeg har min dåbsattest, et arbejdsID med billede og et s ygesikringsbevis.
Er det nok og hvad vil der ske udover bøde hvis jeg bliver taget  - spørger vi  ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Halbschön

Tina&Daniel skriver:

Hej piger.
Jeg skal gerne en tur til gænsen og hendle med en ven da vi skal have købt ind til surpriseparty for min kæreste.

Men nu sidder jeg her og snakker med min ven og pas, kørekort ell. ID over grænsen ved evt. razzia.

Jeg har ikke kørekort og jeg ejer ikke et pas - men jeg har min dåbsattest, et arbejdsID med billede og et s ygesikringsbevis.
Er det nok og hvad vil der ske udover bøde hvis jeg bliver taget  - spørger vi  ..

Du skal ha et pas hvis du bliver stoppet og hvis i har Laura med skal hun også ha sit eget

Anmeld

5. april 2011

Tina&Laura

R&N skriver:

Du skal ha et pas hvis du bliver stoppet og hvis i har Laura med skal hun også ha sit eget

Laura skal ikke med i hvertfald.
Men tak for svar. 

Anmeld

5. april 2011

sedde

Jeg har aldrig haft pas med når vi tager til Tyskland for at handle

Anmeld

5. april 2011

Tina&Laura

sedde skriver:

Jeg har aldrig haft pas med når vi tager til Tyskland for at handle

Nej det er jo det - de står der næsten aldrig.
Har heller aldrig haft det, men vi kom lige til at snakke om det. 

Anmeld

5. april 2011

grinny

Nu skal jeg ikke spille klog da jeg faktisk ikke er helt sikker, men er der er ikke noget med at der er en åben grænse? For mener nemlig at man så bare skal en eller anden form for id, men igen, jeg er virkelig ikke sikker.

Anmeld

5. april 2011

twinny

selvom det er åben grænse skal man have pas med. man kan vidst få bøde for ikke at have det med....

Anmeld

5. april 2011

grinny

Okay, jeg tager det i mig igen!

Du skal ikke vise dit pas men hvis de beder om det skal du kunne fremvise at du har dansk statsborgerskab

Du kan læse mere her:

http://www.eu-oplysningen.dk/emner/schengen/spsv/

Anmeld

5. april 2011

Kofoed.

Du skal IKKE have et pas, men du skal kunne dokumentere, at du er dig. Så et studiekort og sygeskring er nok. Men det skal være noget med billed + sygeskring evt også en dåbsattest.

Anmeld

5. april 2011

grinny

Baby-støv skriver:

selvom det er åben grænse skal man have pas med. man kan vidst få bøde for ikke at have det med....

Fandt jeg ud af, gik lige ind og læste lidt mere om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.