Nogen der ligger inde med en god "bolle" opskrift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

Mor Christa

signe. skriver:

det kommer af noget min kære mor sagde for nok 12 år siden... vi var lige flyttet efter deres skilsmisse, og hun havde så mig og min plejebror med sig i flytningen.. der var rigtig træls vejr sådan der i okt måned.. og så udbryder hun om formiddagen " ej, der er bare rigtig bollevejr i dag!" altså, jeg kan slet ikke forestille mig hvordan mig og min plejebror så ud i hovederne(vi var begge 12 år), men kan i hvert fald huske, at vi så så overraskede ud at hun måtte sieg " altså I ved, boller og kakao vejr" hvorefter hun også bare lå på maven af grin over vores ydtryk i ansigtet  

hahahah f*** hvor sjovt!!! . åååh ville gerne have været der!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

signe.

MissChrista skriver:

hahahah f*** hvor sjovt!!! . åååh ville gerne have været der!

det er virkelig også en af de situationer man ALDRIG glemmer, og som stadig kommer op i flere tilfælde, f.eks julefrokoster, hvis man lige skal have sig et billigt grin

Anmeld

5. april 2011

Halbschön

signe. skriver:

uhemm de lyder også rigtig gode!

De er super gode.. Bager dem et par gange i ugen, så vi altid har brød hjemme... Nogle gange gør jeg det, at jeg skifter noget af melet ud med durum mel, så det hedder 150g durummel og 400g hvedemel..

Nicolai er også helt vilde med dem Og de er dejligt nemme at bage..

Anmeld

5. april 2011

Fru Nielsen

Jamen herhjemme der plejer vi at: Først så.........

Nej det bliver du sparet for!

Jeg bager desværre alt for sjældent, og når jeg gør så ringer jeg til min svigerfar, som er bager også siger han en opskrift. Kan desværre ikke lige huske den....

Anmeld

5. april 2011

signe.

R&N skriver:

De er super gode.. Bager dem et par gange i ugen, så vi altid har brød hjemme... Nogle gange gør jeg det, at jeg skifter noget af melet ud med durum mel, så det hedder 150g durummel og 400g hvedemel..

Nicolai er også helt vilde med dem Og de er dejligt nemme at bage..

super super

Anmeld

5. april 2011

signe.

Fru Nielsen skriver:

Jamen herhjemme der plejer vi at: Først så.........

Nej det bliver du sparet for!

Jeg bager desværre alt for sjældent, og når jeg gør så ringer jeg til min svigerfar, som er bager også siger han en opskrift. Kan desværre ikke lige huske den....

haha, du er for herlig! godt med sådan en svigerpappa

Anmeld

5. april 2011

Fru Nielsen

signe. skriver:

haha, du er for herlig! godt med sådan en svigerpappa

Lige da jeg så overskriften tænkte jeg faktisk... Ej det spørger hun simpelthen ikke om??? Havde bolle nu ikke været melle  " " så tror jeg ikke jeg havde tænkt sådan.....

Åhh altså!

Ja det er skønt med sådan en svigerfar..... Bare for sjælden jeg benytter mig af det!

Anmeld

5. april 2011

norenberg

100 gram sukker

100 gram gær

1 tsk salt

100 gram flydende margarine

½ l mælk

1 æg

mel efter behov

sukker og gær røres sammen...æg og salt røres i...mælken lunes til fingervarm og så tilsættes den sammen med margarinen og mel efter behov....hæves 30 min og formes og efter hæver 15 min bages ca 10 -12 min ved 180 grader varmluft...dejlige og bløde boller ca 24 stk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.