Vred lille pige uden ord ??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Koen.

ja skriver lige i denne katagori da Lærke bliver 1 år på mandag

Har et problem:/ Lærke er det sidste stykke tid blevet mere vred/arrig/ked af det.. Hun har en masse hun gerne vil fortælle mig, men ordforrådet er jo ret sparsomt endnu, jeg prøver at sætte ord på alt hvad hun "siger" og gør, men oftes ender det i skrig/hidsig kasten med legetøj ovs

Er der noget mere jeg kan gøre for at hjælpe hende igennem denne fase???!! så længe hun ikke ordenligt kan udtrykke sig endnu.

Hun har altid været en glad pige og er hun stadig, der opstår bare tit situationer hvor hun gerne vil mig noget/ for tælle mig noget, men hun kan ikke udtrykke sig.. jeg synes jeg prøver alt for at hjælp hende men ja, hun bliver så gal

nogen gyldne råd???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Dittemor26

Ja det må være super frustrerende for de små når de ikke kan fortælle hvad de vil/hvad der er galt ! Men tror altså du gør det helt rigtige! Prøver at hjælpe hende, sætte ord på for hende og forsøger at forstå hende. Jeg gør det samme med Viktor, men hvor kan han virkelig også blive sur og gal når det tager for lang tid inden vi finder ud af hvad han vil!

Anmeld

5. april 2011

Koen.

Dittemor26 skriver:

Ja det må være super frustrerende for de små når de ikke kan fortælle hvad de vil/hvad der er galt ! Men tror altså du gør det helt rigtige! Prøver at hjælpe hende, sætte ord på for hende og forsøger at forstå hende. Jeg gør det samme med Viktor, men hvor kan han virkelig også blive sur og gal når det tager for lang tid inden vi finder ud af hvad han vil!

ja det må det virkelig være:/

jamen sætter netop ord på alt, men virker ikke rigtig:/

åh bare der var en manual

Anmeld

5. april 2011

SussieThyssen

lillespurv20 skriver:

ja skriver lige i denne katagori da Lærke bliver 1 år på mandag

Har et problem:/ Lærke er det sidste stykke tid blevet mere vred/arrig/ked af det.. Hun har en masse hun gerne vil fortælle mig, men ordforrådet er jo ret sparsomt endnu, jeg prøver at sætte ord på alt hvad hun "siger" og gør, men oftes ender det i skrig/hidsig kasten med legetøj ovs

Er der noget mere jeg kan gøre for at hjælpe hende igennem denne fase???!! så længe hun ikke ordenligt kan udtrykke sig endnu.

Hun har altid været en glad pige og er hun stadig, der opstår bare tit situationer hvor hun gerne vil mig noget/ for tælle mig noget, men hun kan ikke udtrykke sig.. jeg synes jeg prøver alt for at hjælp hende men ja, hun bliver så gal

nogen gyldne råd???

Ja, du har ret..det er en fase..og den kender jeg kun alt for godt.
Man får den også når de når trodsalderen, men som er lidt anderledes, nemlig den hvor der er så meget de selv vil, men ikke kan endnu.
Prøv at lukke lidt op for det mentale, og se om du kan modtage nogle billeder fra hende, lidt som tankeoverføring.
Og så prøv at fastolde hendes focus i det hun vil forklare dig.
Det skal nok blive bedre, men helt ungå frustrationerne fra trolden kan man ikke, ud over at give dem et kram og trøste dem lidt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. april 2011

Koen.

SussieThyssen skriver:

Ja, du har ret..det er en fase..og den kender jeg kun alt for godt.
Man får den også når de når trodsalderen, men som er lidt anderledes, nemlig den hvor der er så meget de selv vil, men ikke kan endnu.
Prøv at lukke lidt op for det mentale, og se om du kan modtage nogle billeder fra hende, lidt som tankeoverføring.
Og så prøv at fastolde hendes focus i det hun vil forklare dig.
Det skal nok blive bedre, men helt ungå frustrationerne fra trolden kan man ikke, ud over at give dem et kram og trøste dem lidt.

Kærligst
Sussie

tak sussie, det vil jeg prøv, for synes det er synd hun skal blive så fustreret over tingene

Anmeld

5. april 2011

AWO

Du gør det helt rigtige!!  Så bare bliv ved med at hjælpe hende ved at sætte ord på, pege, og såørge ind til, hvad hun vil have.

Har du evt. overvejet babytegn? De tager godt nok lidt tid at få indlært, men kunne måske hjælpe Lærke med at udtrykke det, hun gerne vil.

Anmeld

5. april 2011

Koen.

Anke skriver:

Du gør det helt rigtige!!  Så bare bliv ved med at hjælpe hende ved at sætte ord på, pege, og såørge ind til, hvad hun vil have.

Har du evt. overvejet babytegn? De tager godt nok lidt tid at få indlært, men kunne måske hjælpe Lærke med at udtrykke det, hun gerne vil.

åh godt at jeg gør det rigtige

babytegn?? hvad er det? ja undskyld hvi jeg spørger dumt

Anmeld

5. april 2011

Laulund87

Det er nøjagtig det samme vi lige har været igennem med Maria omkring 1 år!!

Hun bliver dybt frustreret når man ikke lige forstår hende. Det er jo netop ikke nemt når man ikke forstår hvad hun beder om

Det er dog blevet en del bedre efter hun tydeligt er begyndt at sige NEJ Så peger vi på tingene og hun siger nej, indtil vi rammer plet 

Tror desværre ikke der er så meget at gøre, for det er nok en naturlig del af deres udvikling

Anmeld

5. april 2011

AWO

lillespurv20 skriver:

åh godt at jeg gør det rigtige

babytegn?? hvad er det? ja undskyld hvi jeg spørger dumt

Altså, i bund og grund handler det om, at man bruger enkle tegn til at understøtte det, man siger til sit barn, og som barnet så også kan bruge. Der er tegn som 'spise', 'drikke', 'køre' mm.

Jeg ved desværre ikke så meget om, hvor du kan finde mere info og tegn, men prøv at kigge under Barnets Sprog - der ligger vist en tråd eller to.

Anmeld

5. april 2011

Koen.

Anke skriver:

Altså, i bund og grund handler det om, at man bruger enkle tegn til at understøtte det, man siger til sit barn, og som barnet så også kan bruge. Der er tegn som 'spise', 'drikke', 'køre' mm.

Jeg ved desværre ikke så meget om, hvor du kan finde mere info og tegn, men prøv at kigge under Barnets Sprog - der ligger vist en tråd eller to.

ih det lyder smart, det vil jeg kigge nærmere på

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.