3 veninder, tre dage i træk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.092 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. april 2011

Sees

Hej piger.

Jeg er lidt i vildrede, og synes det hele er lidt uoverskueligt lige nu. Har nok mest af alt brug for bare at komme ud med disse tanker og situationer, men hvis nogen af jer har et god råd, så sig endelig til

I torsdags havde jeg en aftale med en veninde inde i Århus. Vi skulle mødes kl. 11, og alt var tilrettelagt.
Kl. 10.30 ringer jeg til min veninde, snakker med hende og slutter af med at vi ses lige om lidt.
Ringer igen kl. elleve - Hun tager ikke telefonen. Det gjorde hun heller ikke kl. 11.30, kl. 11.50, kl. 12.20, kl. 12.45 eller kl. 13.10.
Kl. 13.30 får jeg en sms fra hende om at hun er faldet i søvn igen, og at hun ikke håbede jeg havde ventet for længe .. Nej nej, kun 2 timer

Fredag havde jeg en ny aftale med en ny veninde, om at vi skulle til Silkeborg og shoppe og hygge.
Hun skulle kommer forbi og hente mig, og så skulle vi kører sammen derind. - Det var det forslag hun kom med torsdag aften da vi snakkede sammen!
Hun skriver så en sms fredag morgen om at hun ikke havde energi til det, og derfor måtte aflyse.
Det er jo helt fair og forståeligt, men eftersom det var 1. april, troede jeg faktisk først at det var en aprilsnar, og jeg blev sgu også lidt ked, da vi hele ugen havde snakket om hvor meget vi glædede os til at ses, da det var lang tid siden.
Jeg blev sgu lidt skuffet og ked - Er det ikke ok at blive det?

Lørdag skulle jeg i byen med nogle venner, og havde der også en aftale med en 3. veninde.
Hun skulle komme hjem til vores kammerat som vi sad hos inden, og derefter skulle vi i byen og have det sjovt.
Kl. 20.00 får jeg en sms om at hun har haft en travl dag med shopping og tømmermænd fra dagen før, så hun blev lidt forsinket, men hun skulle nok skynde sig.
Skrev til hende igen kl. 22.30 og hører intet.
Kl. 00.15 tager vi i byen, og derinde møder jeg hende kl. 01.30, og hun er pisse fuld.
Det første hun sagde var "Min telefon er så mærkelig, jeg har hverken modtaget dine sms'er eller dine opkald"
Og mit svar er "Hvor ved du så fra at jeg har skrevet og ringet??!"
Og så begyndte hun på en eller anden meget mærkelig og lang forklaring, som virkelig var ude på dybt vand.

Nu sidder jeg så her, og føler mig som verdens dårligste veninde, fordi jeg føler mig ked og skuffet over mine veninders behandling af mig, de tre dage i træk.
3 forskellige veninder vælger 3 dage i træk at "brænde mig af!". Er det okay? Er det okay at jeg føler mig lidt trådt på, eller skal jeg bare lade som ingenting?

Håber ikke det lyder alt for forvirrende og selvmedlidenheds-agtigt, for det er ikke meningen. Men jeg bliver sgu lidt forvirret.
Hvordan skal jeg tackle disse situationer?

Mette, som dog smiler over det dejlige vejr vi bliver budt i disse dage!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Rosa

Jeg synes faktisk at de alle 3 er skidetarvelige... En ting er, at man er træt eller bare ikke orker - men at man hverken ringer, skriver eller dukker op er bare for ringe! 

Jeg synes faktisk at du skulle ringe til dem og stille og roligt forklare hvordan du har det, for ellers vil du gå og være trist over det fremover... 

Mvh

Rosa - som ikke synes du lyder selvmedlidende!

Anmeld

4. april 2011

Becks

Rosa skriver:

Jeg synes faktisk at de alle 3 er skidetarvelige... En ting er, at man er træt eller bare ikke orker - men at man hverken ringer, skriver eller dukker op er bare for ringe! 

Jeg synes faktisk at du skulle ringe til dem og stille og roligt forklare hvordan du har det, for ellers vil du gå og være trist over det fremover... 

Mvh

Den hapser jeg lige

Mette: Jeg var blevet tosset hvis det var mig! Og havde bestemt snakket med dem alle 3 stille og roligt som Rosa foreslår..

Anmeld

4. april 2011

FamilenStorm

Æv hvor en dum "oplevelse"..

Kan sagtens følge dig i at føle dig som en dum veninde, tror selv jeg ville få følelsen hvis det var sket for mig...

Men det er jo dem der må have et problem... Synes ihvertfald ikke nogle af dem kan være det bekendt over for dig.. En aftale er en aftale.. Selvfølgelig kan man blive forhindret, meeen så giver man da en god grund..

Synes du skal forklare dem hvor ked af det du egentlig blev over deres opførelse.. Og så måske kigge lidt efter nogle veninder der tager jeres aftaler "alvorlige"
'
Knus

Anmeld

5. april 2011

Sees

Rosa skriver:

Mvh

Jeg er især skuffet over veninde nr. 1 og 3 - Hende fra fredag har jeg en forståelse for, og hun gav i det mindste besked om hvordan det hang sammen. Blev nok bare mest ked fordi jeg sådan havde glædet mig, og så kammede det hele jo selvfølgelig lige over for mig, da jeg blev "valgt fra" (kan ikke rigtig finde det rigtige ord) af 3. veninde, 3. dag i træk!

Anmeld

5. april 2011

morethanperfect

Sees. skriver:

Hej piger.

Jeg er lidt i vildrede, og synes det hele er lidt uoverskueligt lige nu. Har nok mest af alt brug for bare at komme ud med disse tanker og situationer, men hvis nogen af jer har et god råd, så sig endelig til

I torsdags havde jeg en aftale med en veninde inde i Århus. Vi skulle mødes kl. 11, og alt var tilrettelagt.
Kl. 10.30 ringer jeg til min veninde, snakker med hende og slutter af med at vi ses lige om lidt.
Ringer igen kl. elleve - Hun tager ikke telefonen. Det gjorde hun heller ikke kl. 11.30, kl. 11.50, kl. 12.20, kl. 12.45 eller kl. 13.10.
Kl. 13.30 får jeg en sms fra hende om at hun er faldet i søvn igen, og at hun ikke håbede jeg havde ventet for længe .. Nej nej, kun 2 timer

Fredag havde jeg en ny aftale med en ny veninde, om at vi skulle til Silkeborg og shoppe og hygge.
Hun skulle kommer forbi og hente mig, og så skulle vi kører sammen derind. - Det var det forslag hun kom med torsdag aften da vi snakkede sammen!
Hun skriver så en sms fredag morgen om at hun ikke havde energi til det, og derfor måtte aflyse.
Det er jo helt fair og forståeligt, men eftersom det var 1. april, troede jeg faktisk først at det var en aprilsnar, og jeg blev sgu også lidt ked, da vi hele ugen havde snakket om hvor meget vi glædede os til at ses, da det var lang tid siden.
Jeg blev sgu lidt skuffet og ked - Er det ikke ok at blive det?

Lørdag skulle jeg i byen med nogle venner, og havde der også en aftale med en 3. veninde.
Hun skulle komme hjem til vores kammerat som vi sad hos inden, og derefter skulle vi i byen og have det sjovt.
Kl. 20.00 får jeg en sms om at hun har haft en travl dag med shopping og tømmermænd fra dagen før, så hun blev lidt forsinket, men hun skulle nok skynde sig.
Skrev til hende igen kl. 22.30 og hører intet.
Kl. 00.15 tager vi i byen, og derinde møder jeg hende kl. 01.30, og hun er pisse fuld.
Det første hun sagde var "Min telefon er så mærkelig, jeg har hverken modtaget dine sms'er eller dine opkald"
Og mit svar er "Hvor ved du så fra at jeg har skrevet og ringet??!"
Og så begyndte hun på en eller anden meget mærkelig og lang forklaring, som virkelig var ude på dybt vand.

Nu sidder jeg så her, og føler mig som verdens dårligste veninde, fordi jeg føler mig ked og skuffet over mine veninders behandling af mig, de tre dage i træk.
3 forskellige veninder vælger 3 dage i træk at "brænde mig af!". Er det okay? Er det okay at jeg føler mig lidt trådt på, eller skal jeg bare lade som ingenting?

Håber ikke det lyder alt for forvirrende og selvmedlidenheds-agtigt, for det er ikke meningen. Men jeg bliver sgu lidt forvirret.
Hvordan skal jeg tackle disse situationer?

Mette, som dog smiler over det dejlige vejr vi bliver budt i disse dage!

Gud en flok dumme veninder ! Jeg var virkelig blevet sur .. Syns bare ikke det er okay , og syns du skal ta en snak med dem 

Anmeld

5. april 2011

Dinna88

Jeg synes du med god grund kan være skuffet og ked af det. Personligt skal folk IKKE aflyse en aftale med mig, medmindre der er en god årsag - jeg synes ikke det er acceptabelt. Men er man syg, har haft en hård dag eller andet, som man ikke selv er herre over, så er jeg forstående - men så kan man jo bare tage en slap af dag med varm kakao og en film.

Jeg synes du skal tage kontakt til alle tre og forklare dem hvordan du har det. Især de to der ikke gav lyd fra sig. 

Anmeld

5. april 2011

Holbæktrunten

Uhhh, jeg tænker... Kan godt forstå at du føler dig ked og såret efter sådan 3 oplevelser lige i rap. 

MEN! Det er trods alt ikke én og samme person der har brændt dig af på stribe, og hvis ikke de har for vane at gøre det, er det måske én af de ting man liiiige kan nævne gjorde en ked, og så bør man nok ikke hænge sig mere i det, hvis det vel og mærke ellers er dejlige mennesker man gerne vil have i sit liv. Vi kan jo alle komme til at lave en bommert...

Der hvor filmen begynder at krølle lidt for mig, er når folk begynder at lyve... Jeg er normalt et relativt rummeligt menneske (kan jeg forstå du også er), og jeg vil hellere have at vide at min veninde ikke har overskud eller penge til det vi har aftalt, end jeg vil have stukket en løgn i hovedet. Løgn skaber mistro og mistillid, og jeg ville ærlig talt blive ekstremt ked af, hvis en veninde følte at hun blev nødt til at lyve overfor mig - også selvom det måske var for at spare mig for en skuffelse... Det ville blot vise at hun kender mig dårligt...

Anmeld

5. april 2011

Sees

Holbæktrunten skriver:

Uhhh, jeg tænker... Kan godt forstå at du føler dig ked og såret efter sådan 3 oplevelser lige i rap. 

MEN! Det er trods alt ikke én og samme person der har brændt dig af på stribe, og hvis ikke de har for vane at gøre det, er det måske én af de ting man liiiige kan nævne gjorde en ked, og så bør man nok ikke hænge sig mere i det, hvis det vel og mærke ellers er dejlige mennesker man gerne vil have i sit liv. Vi kan jo alle komme til at lave en bommert...

Der hvor filmen begynder at krølle lidt for mig, er når folk begynder at lyve... Jeg er normalt et relativt rummeligt menneske (kan jeg forstå du også er), o g jeg vil hellere have at vide at min veninde ikke har overskud eller penge til det vi har aftalt, end jeg vil have stukket en løgn i hovedet. Løgn skaber mistro og mistillid, og jeg ville ærlig talt blive ekstremt ked af, hvis en veninde følte at hun blev nødt til at lyve overfor mig - også selvom det måske var for at spare mig for en skuffelse... Det ville blot vise at hun kender mig dårligt...

Sådan har jeg det også - Om de så aflyser fordi de hellere vil bruge dagen på sofaen med kæresten, eller har fået et bedre tilbud, så vil jeg hellere vide det, end få stukket en løgn i hovedet.

Jeg ved ærligtalt ikke hvad der forgår lige nu.
Veninde nr. 2 forslog at vi kunne ses tirsdag (idag) Skrev at det vidste jeg ikke lige, og hun sagde så at hun holdte tirsdag fri så kunne jeg bare give besked inden kl. otte tirsdag morgen.
Skrev til hende i nat, at jeg gerne ville "lege" (som vi kalder det ) idag, skrev det igen imorges, og hende har jeg heller ikke hørt fra.
Hm .. øv!

Anmeld

5. april 2011

Holbæktrunten

Sees. skriver:

Sådan har jeg det også - Om de så aflyser fordi de hellere vil bruge dagen på sofaen med kæresten, eller har fået et bedre tilbud, så vil jeg hellere vide det, end få stukket en løgn i hovedet.

Jeg ved ærligtalt ikke hvad der forgår lige nu.
Veninde nr. 2 forslog at vi kunne ses tirsdag (idag) Skrev at det vidste jeg ikke lige, og hun sagde så at hun holdte tirsdag fri så kunne jeg bare give besked inden kl. otte tirsdag morgen.
Skrev til hende i nat, at jeg gerne ville "lege" (som vi kalder det ) idag, skrev det igen imorges, og hende har jeg heller ikke hørt fra.
Hm .. øv!

Haha, jeg "leger" også stadig med nogle af mine veninder - i en alder af 26 år 

Synes ikke det er fedt at vendinde nr 2 har ladet en invitation stå åben, og så ikke svarer når du tager imod den... Håber at det er fordi at hun fx gerne vil sove længe, eller ikke har hørt vækkeuret, og at hun skriver eller ringer til dig senere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.