Det danske sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
KaLee skriver:

jeg siger altså: der ER en edderkop på væggen og der ER en rotte i opgangen...

arj! hvor er du kedelig jeg synes nu det more mig, tænk hvis man sagde: Der står en myg på din skulder! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Skovrup

MamaJakob skriver:

Hmm.. Måske er det fordi så små dyr - eller dyr med så korte ben - alligevel har numsen så tæt på underlaget, at man kan blive helt i tvivl om den sidder eller står?

P.S. Fuck, hvor lyder det egentlig skræmmende med en rotte, der står!? Har jeg aldrig overvejet. Ydr.

haha! det var alligevel en fed Teori! haha.... kunne ikke få armene ned da jeg så hvad du havde skrevet 

Så jeg ikke den eneste der var ved at ligge en lille én i buksen over rotten der stod i opgangen 

Anmeld

4. april 2011

Mor010711

Et glas står på bordet, men en tallerken?? Lyder lidt som om om den står på højkant

Anmeld

4. april 2011

Skovrup

Mor010711 skriver:

Et glas står på bordet, men en tallerken?? Lyder lidt som om om den står på højkant

haha der står en tallerken på bordet? eller ligger den?

Anmeld

4. april 2011

Mor010711

Fru. Skovrup skriver:

haha der står en tallerken på bordet? eller ligger den?

Præcis 

Anmeld

4. april 2011

MamaJakob

Fru. Skovrup skriver:

haha! det var alligevel en fed Teori! haha.... kunne ikke få armene ned da jeg så hvad du havde skrevet 

Så jeg ikke den eneste der var ved at ligge en lille én i buksen over rotten der stod i opgangen 

Nej, du er ikke alene! Rotten har værsgo' at sætte sig ned på sin mås (og i det hele taget bare få måsen ud af min opgang og langt, langt væk!)

Anmeld

4. april 2011

Kindfed

Fru. Skovrup skriver:

Hvorfor hedder det:

Der sidder en edderkop på væggen?

Hvorfor hedder det ikke at der STÅR en edderkop på væggen?

En edderkop kan da ikke sidde ned? den har da 8 ben, som jeg bestemt synes den står på! Men det er som om at alle dyr under en And's størrelse altså sidder ned, selvom de rent faktisk står op.

Eller tænk over det her:

Der sidder en rotte i opgangen.

Men rent faktisk er det jo sådan her en rotte gør, hvis den befinder sig i opgangen:

Der STÅR en rotte i opgangen!

Men så tror man straks at det er en kæmpe stor, tyk og fed rotte, man ikke turde gå ind til!

Dansk er spøjst, hvad jeg vil med det her indlæg aner jeg ikke, men synes det er nogen sjove ting man falder over til tider, jeg var inde og besøge noget af min familie i københavn, hvor vi havde lige præcis denne snak, og nøj hvor vi morede os.

-Skovrup 

Jeg har læst engang, at det inddeles efter, hvor stort dyret er. Edderkop: lille, så den sidder. Ko: stor, så den står. Lille loppe sidder. Stor hest står. Kan huske, at vi efterfølgende begyndte en længere diskussion over, hvor grænsen så går - gråspurve fx..  

Anmeld

4. april 2011

Skovrup

MamaJakob skriver:

Nej, du er ikke alene! Rotten har værsgo' at sætte sig ned på sin mås (og i det hele taget bare få måsen ud af min opgang og langt, langt væk!)

hehe tror du har redet min dag du! haha hvor er det bare en fed kommentar! 

Anmeld

4. april 2011

Skovrup

Kindfed skriver:

Jeg har læst engang, at det inddeles efter, hvor stort dyret er. Edderkop: lille, så den sidder. Ko: stor, så den står. Lille loppe sidder. Stor hest står. Kan huske, at vi efterfølgende begyndte en længere diskussion over, hvor grænsen så går - gråspurve fx..  

gråspurven må da så sidde???

vi fandt frem til igår, at alt der er under størelsen på en and sidder, og alt over størrelsen på en and står 

men det lyder da klart forkert at der sidder en ko på marken, den står da op! klart den gør 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.