Sagen er den at jeg har en datter fra et tidligere forhold på 10 år. Med min nuværende kæreste har jeg en søn på 5 år.
Vi har rejst nogle enkelte gange, og har altid haft begge børn med. Min datters far og hans kæreste rejser jævnligt, men har kun sjældent min datter med.
Nu planlægger min kæreste og jeg en rejse til USA, faktisk kunne vi godt tænke os og komme afsted helt uden børn, dette er dog ikke en mulighed, men istedet kunne vi så godt tænke os at komme afsted bare med et barn - altså vores fælles søn.
Rigtig mange ting taler selvfølgelig imod at rejse uden min datter, og når alt kommer til alt, så tror jeg da heller ikke at jeg ville kunne få mig til det.
Det jeg mangler lige nu, er argumenter FOR at vi vil kunne rejse uden min datter.
Selv tænker jeg tanker som at
- Min datter rejser også med sin far (dog kun sjældent), min søn rejser "kun" med os.
- Det er hundrede gange nemmere at rejse kun med et barn, i forhold til at skulle rejse med to.
Min datter er lige nu godt på vej til at blive teenager, og vi har rigtig mange konflikter med hende, dette vil jeg selvfølgelig også være bange for vil kunne komme til at overskygge en rejse til USA.
Vi har tidligere for sjovt talt om at skulle til USA, og hun har altid sagt at det gider hun i hvert fald ikke. I virkeligheden mener hun det selvfølgelig ikke, men stemningen omkring det at skulle rejse til USA er ligesom allerede fastlagt.
Jeg håber på nogle konstruktive og ikke fordømmende svar.