Hjælp - Graviditetsbesøg af sundhedsplejerske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

lhn89

Okay, det gav et lidt bedre indblik i hvad der ca. kommer til at foregå (: Synes også det er rart at se/kende hende inden vores lille pige kommer (:

Men har også forstået det sådan, at det er et tilbud alle får, hvilket egentlig er meget rart - havde slet ikke skænket det en tanke, at det kunne være for at "tjekke" os (: Men det er meget rart at hun kommer og ser hjemmet og kan komme med input til hvad vi evt. kan gøre bedre (:

Det kommer nok også lidt af sig selv, hvad der kan blive snakket om. Jeg synes at de spørgsmål vi har mht. fødslen, har vi allerede spurgt vores jm om. Men mht. vores forventninger som familie bagefter, udstyr, de første dage efter fødslen mm. kunne egentlig være fint at snakke med hende om.

Var lidt i tvivl om hvad der evt. skulle serveres, men kan selvfølgelig godt se at hun hurtigt kan blive tilbudt en del kage/kaffe i løbet af sådan en dag :b Så tror bare at det bliver lidt let, kaffe/the og lidt frugt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Frøken J.

Mette. skriver:

Hej.

Jeg havde også besøg af min SP i cirka samme uge som du får. Vi talte lidt om løst og fast, forventninger, udstyr -alt du har på hjertet.

Det er noget ALLE i Århus kommune bliver tilbudt som førstegangsgravid uanset alder eller baggrund og lignende. Men, tag det helt med ro og tænk over om der måske er noget du er i tvivl om til fødslen, når du kommer hjem eller alt muligt andet, så kan du spørge hende der.

Hvornår fik du tilbuddet? Første jordemoderbesøg eller?

Anmeld

27. april 2011

lhn89

Jeg ved ikke med de andre, men jeg fik i hvert fald brev om det i uge 30 ca. 

Men ja, det er åbenbart et tilbud alle får i Aarhus 

Anmeld

28. april 2011

Mette.

Secrets skriver:

Hvornår fik du tilbuddet? Første jordemoderbesøg eller?

Ja, første gang jeg var ved JM. Har du været afsted der?

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

Mette. skriver:

Ja, første gang jeg var ved JM. Har du været afsted der?

Ah okay Har først mit første besøg på onsdag i 19. uge

Anmeld

28. april 2011

Mette.

Secrets skriver:

Ah okay Har først mit første besøg på onsdag i 19. uge

Det var sent, men det er nok efter de har lavet det hele om. Jeg var allerede afsted 16+.

Hun nævnte hvertfald det med SP besøg der, men jeg mener faktisk jeg fik til næste gang til lige at vende det med kæresten, da han ikke var med. Under alle omstændigheder er jeg sikker på hun nævner det for dig.

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

Mette. skriver:

Det var sent, men det er nok efter de har lavet det hele om. Jeg var allerede afsted 16+.

Hun nævnte hvertfald det med SP besøg der, men jeg mener faktisk jeg fik til næste gang til lige at vende det med kæresten, da han ikke var med. Under alle omstændigheder er jeg sikker på hun nævner det for dig.

Ja, jeg synes også det er vildt sent! Men tak for svaret

Anmeld

28. april 2011

Mette.

Secrets skriver:

Ja, jeg synes også det er vildt sent! Men tak for svaret

Det var så lidt. og god fornøjelse - jeg tror det er i rigelig god tid selvom du er i uge 19, der sker ikke det vilde første gang alligevel.

Anmeld

28. april 2011

Corn

lhn89 skriver:

Hej piger (:

Jeg bor i Aarhus kommune som tilbyder graviditetsbesøg for førstegangsfødende. Hvilket jeg er rigtig glad for. Jeg er i uge 35+2 og det er derfor  så på tirsdag hun kommer.

Men jeg kom til at tænke på, hvad der egentlig kommer til at foregå? For de ting en sundhedsplejerske normalt gør (måle og veje barnet mm.) kan vi jo naturligvis ikke gøre endnu.

Så mit spørgsmål til jer er nu:

1. Jer der har haft hjemmebesøg inden fødslen, hvad kommer der til at foregår, ved sådan et besøg?
  2. Hvor længe er hun her? og er det sådan at man har lavet kaffe til mm. til når hun kommer? 
  3. Hvad har i haft af spørgsmål til hende? 

Jeg håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! (:

De gør det også i Norddjurs Kommune.

Det er en snak om amning, søvn osv... jeg nåede dog aldrig mit, da jeg fødte 36+0 og det kun er et tilbud til førstegangsfødende

Anmeld

28. april 2011

katrine7

De tilbyder det også i Hjørring kommune. Jeg har takket ja, og hun kommer på næste fredag, så min kæreste også kan være med. (Der er jeg 28+2)

Var mega skræmt da JM spurgte, for troede det var fordi jeg var ung, havde været på kontanthjælp og sådan. Men så sagde hun, at det var noget alle blev tilbudt. Aner virkelig heller ikke hvad man skal snakke med hende om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.